Díky nečekanému úspěchu Drive z něj nyní mohl být renomovaný hollywoodský tvůrce a točit pokračování nějaké známé filmové franšízy. Jenže Nicolas Winding Refn se na to vykašlal a raději si natočil surrealistickou lynchovinu Jen Bůh odpouští a opět si tak zmenšil svou fanouškovskou základnu. A polevit nehodlá ani v jednom ze svých příštích filmů.
Refn by se totiž chtěl pustit do pokračování svého zřejmě nejneuchopitelnějšího díla Valhalla Rising, u nás přeloženého jako Barbar. Hypnotická, atmosferická a neskutečně pomalá jízda s nemluvným Madsem Mikkelsenem v roli jednookého bojovníka s nadpřirozenou silou šla naprosto proti očekáváním diváků, kteří čekali obyčejnou vikingskou vyvražďovačku.
Ve filmu se rád režisér vrátil k úplným kořenům Mikkelsenovy postavy a pokusil se také navázat na styl svých předchozích snímků Drive a Jen Bůh odpouští, které si jsou prý s dalším "Valhallou" v mnohém podobné. Zajímavou informací také je, že by se měl celý film odehrávat v Tokiu.
Což je docela šílená představa na to, že se první díl odehrává okolo roku 1000 kdesi v horách. Vzhledem k celému transcendentnímu námětu plného mysticismu a symbolů se ale s vysvětlováním jistě nikdo příliš zabývat nebude. Ono to vlastně bude všechno jedno - Refn kdysi v rozhovorech Barbara popsal jako sci-fi, které stírá hranice mezi časem a prostorem, takže přenesení do daleké budoucnosti (?) se najednou může jevit jako sofistikovaný tvůrčí záměr.
Na další podrobnosti si jistě budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Do té doby si můžete do kina zajít na Jen Bůh odpouští a dumat nad tím, jestli vás tenhle duchovní trip v Tokiu bude vlastně zajímat.