Time Lapse je režijním debutem Bradleyho Kinga, který si k němu napsal i scénář spolu s B.P. Cooperem. Před ním natočil jen několik kraťasů, nicméně na celovečerní prvotinu je Time Lapse filmem mimořádně zajímavým, chytře vymyšleným a napsaným a pevnou rukou režijně vedený. Z pramenů se dozvíme, že zápletka výrazně čerpá z jedné epizody klasického seriálu Pásmo soumraku z roku 1960. Jenže kolik lidí si dnes na tento starý seriál vzpomene, že? Podobné to bude i v případě tvrzení, že se snímek podobá bollywoodskému filmu "Aa Dekhen Zara", což bude zřejmě ještě větší neznámá než Pásmo soumraku. Konečně do třetice, a to již je poměrně známá půda, trojice charakterů a vztahy mezi nimi se také nápadně podobají trojici z kultovního Mělkého hrobu.
U prvních dvou nemohu soudit, nicméně nápadnost s Mělkým hrobem mě během sledování sama vyvstala na mysli. King ale neopisuje, pouze čerpá inspiraci. Stejně jako v Mělkém hrobě i v Time Lapse se vztahy mezi třemi přáteli razantně proměňují a vyústí v..., to ale nemůžu v zájmu zachování překvapení pochopitelně prozradit. Podobnost se zápletkou Mělkého hrobu je i v dvojici vymahačů, která trojici mladých hrdinů "navštíví". Mělký hrob byl ale především morbidní černou komedií, zatímco Time Lapse je napínavým a mrazivým thrillerem lehce načichlým sci-fi prvky díky neobvyklému "stroji času" v podobě kamery, která fotí o jeden den dopředu. Nemohl jsem se také ubránit dojmu, že motiv polaroidů, které tu v příběhu slouží jako vzkazy, připomíná Memento.
Přesto to není vůbec na závadu, že Time Lapse vzbuzuje dojem, že neustále něco připomíná. Chvílemi jsem měl i pocit, že dokáže vyvolat tísnivě psychedelické pocity jako Mulholland Drive. Podobnost s touto kultovní lynchovinou ve mě vzbuzoval i bytový komplex, kde se děj odehrává, který se podobal tomu, kde našli "zdechlinu" postavu číšnice Diane Selwyn. Přes všechny možné reminiscence se ale vyznačuje dostatečně sevřeným dějem, který vás bude neustále držet v napětí až do konce i s těmi několika nečekanými překvapeními. Herecké výkony ústřední trojice jsou velmi slušné. Nejvýraznější se mi z nich jevil ten nejméně známý, představitel Jaspera George Finn, ale zbývající dva herci nijak nezaostávali.
Time Lapse měl poměrně slušný kritický ohlas a získal také řadu cen na menších filmových festivalech. Jako celovečerní debut jde určitě o příslib do budoucna a jsem zvědavý, zda se se jménem Bradleyho Kinga ještě někdy setkám. Vzhledem k úspěchu i kvalitám jeho prvotiny je to více než pravděpodobné.