Gravitace si od své zářijové premiéry stihla na tržbách připsat téměř 236 milionů dolarů z domova a přes 243 milionů ze zbytku světa. Drží pozici nejziskovějších titulu, který byl uvedený do kin na podzim (čímž se myslí v měsících září - říjen), je na prvním místě co do výše tržeb za první zářijový týden. Již vedle režiséra mohou oba protagonisté, George Clooney a Sandra Bullock, přepsat své osobní žebříčky, protože jde pro všechny o jejich komerčně nejúspěšnější počin. Pro Bullock to až do sci-fi survivalu byl akční thriller Nebezpečná rychlost (se 350,2 miliony na tržbách), pro Clooneyho komediální heist Dannyho parťáci (se 450,6 miliony na tržbách) . A předpokládá se, že Gravitace se včerejším dnem dostala přes hranici pěti set milionů dolarů, čímž se stala jednou z komerčně nejúspěšnějších sci-fi.
Příčin je hned několik. Jednak byla marketingová kampaň společnosti Warner Bros. velmi povedená, když stylistický experiment (extrémně dlouhá délka záběrů, absence zvuku ve vesmíru, pokud se nejedná o percepci postavy) dokázala prezentovat jako intenzivní fyzickou jízdu. Rekordnímu prvnímu víkendu nepochybně napomohly i nadšené recenze z festivalových uvedení, pozitivní šeptanda a slabá konkurence pak v září zajistila stoupající tržby, i když bývá u blockbusterů běžný spíše propad. A nemalou měrou se na celkovém úspěchu podílelo i zvýšené vstupné díky/kvůli (zvolte dle vlastních preferencí) uvedení ve 3D a v IMAXu, které dle všeho dělalo v domácích kinech až 80% na celkových tržbách.
Ředitel pro distribuci společnosti Warner Bros se v nedávném rozhovoru pro Variety vyjádřil, že si jsou moc dobře vědomi, co v Gravitaci mají. "Jde o fenomén, u kterého se lidé ptají svých přátel a rodiny nejenom na to, jestli film viděli, ale i kde." Ředitel sítě IMAX kin Greg Foster představiteli WB dává za pravdu, když snímek nazývá "dřívějším vánočním dárkem" pro studia i kinaře. "Návyk chodit na filmy je dán dobrou zkušeností," říká. A Gravitace takovou nepochybně je, jak dokazuje i naše nadšená recenze či převážně extatické ohlasy v makrorecenzi. V příštím roce uvidíme, jestli komerční krasojízda bude završena na Oscarech, nebo se dostaví volný pád.