Abych ale jen nehýřil metaforami a vzal to taky trochu konkrétně - základní dějová rovina Kick-Ass 2 se zaměřuje na Nářeza a Zabijačku, kteří se každý po svém navrací do života. Střídavě zakusí vnitřní konflikt mezi touhou žít dál normálně a neodbytným nutkáním prohánět se po nocích temnými uličkami a jako svá alter ega potírat bezpráví. Nářez tak nakonec skončí u potřeštěných "Avengers" jménem Věčná spravedlnost, Zabijačka bude zase muset svádět boje s fiflenami ze své střední. Wadlow tuhle charakterovou linii co do děje poměrně zvládá, ale hodně ztrácí na dialozích, kterým by rozhodně prospěla trocha dynamičnosti navíc. U tohohle typu filmu potřebujete, aby to odsýpalo a jelo se rychle kupředu, ale tady padají křečovité papírové plky a břitkých hlášek je jako za krejcar šafránu. Ani sebeparodické jízlivé shazování a výsměch komiksovým stereotypům už není to, co bývalo, čímž Nářez přichází o svou primární zbraň. Malá Hit-Girl už navíc dávno není malá a je bohužel smutná a zvrácená pravda, že sledovat dvanáctiletou Chloë Moretz brutálně porcovat hordy gangsterů bylo o pořádný kus zábavnější než sledovat ji teď, když je jí patnáct. Ve dvojce amptutuje o dost míň končetin a o dost víc se podivně ksichtí. Její školní eskapády a sestření s blond spolužačkami, které vlhnou z přihřátých klipů Union J, na druhou stranu i přes všudypřítomný stín pisatelské křeče baví slušně a ani by nevadilo, kdyby se jim dostalo trochu víc prostoru. Důležitá otázka ale je, jestli jste připraveni přijmout v tomhle filmu ten nejnižší druh humoru, aneb - ano, dojde na zvracení a vylučování proudem (CGI průjem musí být rozhodně unikát!). Je to sice jen jedna scéna plus menší přídavek v závěru, přesto vás nechá solidně na pochybách, jestli si takovýhle kousek zaslouží doživotní zavržení, nebo je spíš na místě obdiv za to, že v komerčně poměrně ambiciózním snímku se objeví tak markantní výsměch veškerému dobrému vkusu. Sám jsem někde mezi s tím, i když přes veškerou nechutnost (a je to docela síla) na tom přeci jen spatřuji trochu víc té odvahy.
Tak to bychom měli jeden jeden extrém, směle k druhému. Už jednička si co do brutality nebrala servítky a bylo to super. Ani ve dvojce nás samozřejmě nečeká podívaná pro kojence, ve srovnání s Vaughnovým filmem je to ale o několik řádů těžší kalibr. "Na vině" je v tomhle případě hlavně komiks, který brousí o kus dál do temných sfér, pročež na scénu ve filmu přichází mnohem víc šmejdů a lidského zla. V praxi to vypadá tak, že zhruba někde v polovině Wadlow otočí knoflíkem "svinskosti" o tři sta šedesát a banda superpadouchá vedená otravným a ukeceným Christopherem Mintz-Plassem aka Čurákem (v originále neméně sprostý The MotherFucker) ve svých do té doby realtivně nevinných zvěrstvech solidně přitvrdí. Problém je, že je to přesně jako ta bazuka přilepená k samopalu - změna náboje přijde úplně náhle a násilně a i přesto, že přidává grády finále, působí tak trochu nepatřičně. Film si do té doby tak nějak ze všeho dělá srandu a najednou bác - postavy začnou bez milosti odpadávat. Neměl bych nic proti tomu, kdyby to na tuhle drsnou notu hrálo celou dobu, protože jako brutálně zdrcující komiksovka s trochou černého humoru by to určitě fungovalo líp než jako tři filmy naskládané za sebe.
A přitom je Kick-Ass 2 v podstatě tím, čím být měl. Filmem, jehož hrdinové jsou přemírou uvědomělosti trpící američtí občané v přiblblých kostýmech se směšnými přezdívkami pochodující po ulici, proklamující velká hesla a kupující si párky v rohlíku. Prohodí pár hlášek, navzájem se pořežou a v závěru je klasicky zachrání fialová Chloe Moretz. Je to fajn podívaná, jen tomu prostě chybí ten nadhled, s nímž Vaughn vyseknul jedničku. Možná je to předlohou, možná Wadlowem, to lze dost těžko říct, ale schválně bych chtěl vidět, jak by Nářez dvojka vypadal, kdyby ho jeho "taťka" nepřenechal úplnému cizinci. Tak či tak pověst sérii vyloženě nehyzdí a jako skromný nášup funguje, takže vypravit se na něj do kina má smysl.