Uniknout by ale neměl především díky svým kvalitám. Quentin Tarantino ho zařadil do seznamu nejlepších filmů daného roku. Volba není nikterak překvapivá, přece jen jde o strukturně velmi nápadité a se žánrovými konvencemi pohrávající si dílo, které je kritické vůči (státním) institucím a složkám. Výraznou roli náboženského fanatika, jenž chce zabít skupinu mladíků, jimž šlo o sex se starší - zkušenější - ženou, ztvárnil Michael Parks.
Ten by se měl objevit i v připravovaném Smithově monster hororu Tusk, jehož natáčení by mělo začít koncem příštího měsíce (ačkoliv některé zdroje uvádějí již tento) a premiéra je plánována na Sundance, které se bude konat v lednu příštího roku. Jako předloha pro námět posloužil inzerát muže hledajícího spolubydlícího, jenž by se na dvě hodiny oblékl a choval jako mrož. Ačkoliv šlo o nevážně míněnou reklamu, která byla vystavena na Gumtree, "adaptace" by měla být vážná. K tomu, aby bylo možné brát výchozí situaci zápletky vážně, by měla dopomoct stylizace do starých hammerovských hororů.
Michael Parks ztvární podivína posedlého mroži, jeho obětí bude Justin Long, s nímž se Smith seznámil při natáčení Smrtonosné pasti 4.0 a obsadil ho už do menší role ve své snaze o apatowoskou komedii Zack a Miri točí porno. Parks bude šíleným vědcem a Long nešťastníkem, z kterého chce udělat mrože, což je syžet jak z hammerovek. A nízké produkční náklady, které by se měly pohybovat ve výši dvou milionů dolarů, by měly zaručit věrnost poetické tradici žánrovým produktům britského studia. Nejspíš bude stačit jeden dům a několik místností, což znamená, že se nejspíš nedočkáme toho, že by mega mrož zaútočil na město, jako je to u monster filmů běžné. Neměly by samozřejmě chybet typicky smithovské dialogy, z nichž velkou část by měl odříkat sám Parks.
Snad projekt, o kterém Smith hovoří jako o "polarizujícím" a který označuje za "zahřívačku před Clerks III", bude stejným překvapením jako Red State. A pro tvůrce, jenž chtěl ještě nedávno natočit dvoudílné sportovní drama a skončit s kariérou scenáristy a režiséra, vystoupením ze škatulky "komediografa" pro generaci v současnosti již dvacátníků/třicátníků.