Článek je založen na odhadech tržeb podle hollywoodských studií. Aktualizovaný žebříček tržeb podle reálných čísel přineseme po jejich zveřejnění.
Liam Neeson zase boduje. Již poněkolikáté v řadě tenhle šedesátiletý Ir dokázal, že chcete-li natočit levnou (cca 30 milionů) akci a vydělat na ní balík, je někdejší Oskar Schindler nejlepší možnou volbou pro hlavní roli. Při pohledu na skutečnost, že poslední tři akční snímky s
Neesonem v hlavní roli stály producenty 80 milionů a celosvětově jich vydělaly 430, není v současnosti většího borce na dělání hodně z mála.
A novinkových
96 hodin: Odplata mu tuhle bilanci rozhodně nepokazí. Pokračování tři roky staré úspěšné
řežby Pierra Morela, který byl tentokrát nahrazen jiným bessonovským rutinérem
Olivierem Megatonem, sice vyšlo Foxe na
"vyšších" 45 milionů, ale už první víkend se jich vrátilo neskutečných milionů padesát.
V severoamerických kinech tak padne stovka bez problémů, i pokud bude odliv diváků vzhledem k mizerným recenzím (
"rajčata vykazují 80 procent naštvaných kritiků a průměrné hodnocení jen čtyři body z deseti) sebestrmější, a zbytek světa vynese tržby tohoto istanbulského dobrodružství někam ke čtvrtmiliardě, ne-li mnohem dál. Je to lepší start než v jaký doufali i největší optimisté a my už můžeme jen spekulovat, kdo a kde unese Millsovic rodinu příště. Tohle je totiž zlatá žíla a ty, jak nechvalně známo,
Besson a spol. těží do poslední kapky.
Animovaný snímek
Hotel Transylvánie klesl na stříbrnou příčku s 26,3 miliony (celkově velmi dobrých 76 milionů) a solidním propadem o 38 procent. Téměř třetinové ztráty jsou obdivuhodné vzhledem k žánrové konkurenci, kterou
strašidelná rodinná sandlerovka získala v očekávaném
Burtonově stop-motion animáku
Frankenweenie: Domácí mazlíček. Ale živý, pak mrtvý a pak zase
živý Sparky se ukázal z komerčního hlediska mnohem bezzubější, než se na jeho tvůrce sluší.
Jeho 11,5 milionů dolarů z tří tisícovek kin je mizérie a černobílému
"remaku" režisérova hraného kraťasu z roku 1984 to stačí na start až z pátého místa. Rozpočet 39 milionů dolarů se z domácích kin zřejmě nevrátí a to ani přes velice kladné ohlasy i recenze. Po předražených, prodělečných a nepříliš povedených
Temných stínech tak
Tim Burton u svého publika pohořel s další typickou burtonovskou podivností.
Bronz tedy bere jiná (skoro) novinka. Teenagerské zpívánky
Ladíme! na sebe před týdnem důrazně upozornily, když během limitované premiéry nehrabaly z tří stovek kin výborných pět milionů. Universal záhy tento potencální hit nasadil do standardní široké distribuce necelých tří tisícovek kin a z těch se o tomto víkendu přikutálelo vynikajících 14,7 milionů. Sedmnáctimilionová holčičí podívaná už během deseti dnů vydělala 21,6 milionů dolarů a ani zdaleka ještě neřekla poslední slovo.
Bramborový je
Looper. Dospělácká sci-fi s
Brucem Willisem a
Josephem Gordonem-Levittem spadla o 41 procent na 12 milionů, což není zlé, ale není to ani znamení, že by se z nadšeně vychvalovaného snímku měl stát kdovíjaký vytrvalec. Momentálních 40 milionů za deset dní je však při rozpočtu 30 milionů výborný výsledek.
Druhou polovinu první desítky načíná nerozlučná trojice
Patrola,
Trouble with the Curve a
House at the End of the Street. Všechny tři snímky si tentokrát polepšily o cca 4 miliony a na kontě jich mají kolem třiceti. Na deváté příčce pomalu, ale jistě sbírá drobné vychvalovaný
The Master a desítku tento týden uzavírá slavný
Hledá se Nemo, který si díky pouhé 3D konverzi již polepšil o téměř 40 milionů. Dobrý kšeft.
Příští víkend si budou mít Američani z čeho vybírat. Do kin vthne další režisérský (a podle prozatimních ohlasů opět velepovedený) pokus
Bena Afflecka - thriller
Argo. A s ním i jednoduchá komedie
Here Comes the Boom, působivě vypadající horor
Sinister, velice lákavá komedie
7 psychopatů a patetická politická sci-fi agitka
Atlas Shrugged: Part II.
BOX OFFICE: VÍKEND OD 05.10.2012
- 96 hodin: Odplata 50,0 mil. (novinka)
- Hotel Transylvánie 26,3 mil.
- Ladíme! 14,7 mil.
- Looper 12,2 mil.
- Frankenweenie: Domácí mazlíček 11,5 mil. (novinka)
- Patrola 4,0 mil.
- Trouble with the Curve 3,9 mil.
- House at the End of the Street 3,7 mil.
- The Master 1,8 mil.
- Hledá se Nemo 3D 1,6 mil.
Všechny tržby jsou vedeny v amerických dolarech. Kompletní žebříček s podrobnými statistikami naleznete zde.