Warner Bros. Entertainment
Adaptace kultovního anime
Akira a komiksového sequelu
300: Battle of Artemisia prošly v posledních měsících mnoha nečekanými změnami. Epickou sci-fi mangu měli téměř na jisto režírovat bratři
Alberta a
Allen Hughesovi podle scénáře
Stevea Klovese, do jedné z hlavních rolí se
počítalo s
Keanu Reevesem, přičemž dále měli možnost tvůrci vybírat ze jmen jako
James McAvoy,
Robert Pattinson nebo
Andrew Garfield.
Kvůli neustálému odkládání příprav, natáčení, nejistoty jak v obsazení, tak v rozpočtu (ten by potřeboval přinejmenším tak 250 miliónů) však studio Warner Bros zrušilo veškeré práce na projektu a skoro to vypadalo, že film bude mít na dlouhou dobu utrum. Tak to ale v Hollywoodu nechodí... Stejně jako v případě adaptace pokračování
Třístovky.
Komiks nejprve pojmenovaný suše
Xerxes měl po
Zacku Snyderovi převzít
Guy Ritchie. Tato informace však vyšla najevo jako kachna a projekt byl nanedlouho odložen. Nedávno jsme vás
informovali, že o jeho režii "soupeří" dva tvůrci -
Noam Murro a
Jaume Collet-Serra. A můžeme vám říci, že oba ze souboje odejdou jako vítězové. Jak to? První jmenovaný totiž natočí
300: Battle of Artemisia a druhý se zase porve s adaptací
Akiry.
Rozhodně ale nepůjde o jednoduché úkoly.
Murro zatím natočil jen jednu romantickou komedii a na příští rok připravuje pátou
Smrtonosnou past. Pořádné zkušenosti s megaprodukcí však zatím nemá. Warneři si jistě od výsledku slibují úspěch jak od předchozího dílu, a tak se může stát, že začínajícímu režisérovi producenti svážou ruce a nedají mu tvůrčí svobodu. Ono je to ostatně těžké, když
Bitva u Thermopyl přišla s osobitým stylem, který je nutno ikonicky dodržet.
Colleta-Serru však čeká úkol ještě těžší.
Akira je totiž hýčkané kultovní dílo, na které fanoušci nedají dopustit. Bude to vyžadovat koňskou dávku úsilí, aby se z hollywoodského remakeu nestal hloupý americký blockbuster, který bude sázet jen na známé tváře a drahé vizuální efekty. Těch bude i tak však potřeba hodně - kdo viděl asijský originál z roku 1988, dá mi za pravdu, že finále má potenciál sežrat minimálně rozpočet jednoho menšího fantasy snímku. Režisér šlapajících žánrovek
Neznámý a
Orphan se tak snadno může stát hvězdou první velikosti, stejně jako může být nenáviděn za to, že výsledek zpacká.
Nepředbíhejme však a raději si počkejme, až obě adaptace začnou dostávat konkrétnější obrysy.