Jeden z těch lehčích kousků Woodyho Allena, kde si režisér a scenárista v jednom střihnul i hlavní roli jednoho ze svých typických neurotiků, který zde nese jméno WC Briggs. Hlavní ženskou roli zde Allen svěřil oscarové Helen Hunt a dobře udělal. Jejich vzájemné špičkování stojí za to. Zápletku tu okořenil kouzelnickými prvky, které zde skvěle fungují. Jeden z nejmilejších a nejvtipnějších pozdních Woodyho kousků.
Jeden z těch tvrdších Woodyho kousků a určitě ten nejzlomyslnější a nejcyničtější. Jeho hlavní antihrdina, spisovatel Harry Block si má převzít cenu na univerzitě, kde kdysi studoval. Rámcový děj si Allen vypůjčil od svého oblíbence Ingmara Bergmana a jeho filmu Lesní jahody, jinak je to ale typický Woody, i když tentokrát v trochu anarchistickém a eRkovém vydání.
8. Manželé a manželky (1992)
Opět bergmanovsky laděné drama o problémech dvou dospělých párů, které se potýkají s partnerskými krizemi, nevěrami a sexuálními problémy. Allen se tu před kamerou naposledy sešel se svou životní i hereckou partnerkou Miou Farrow, která ho posléze obvinila ze sexuálního zneužití jejich adoptivní dcery Dylan. Manželé a manželky je drsný film, který sice neodlehčuje svým typickým humorem, přesto se řadí k těm jeho nejlepším.
7. Stíny a mlha (1991)
Zde se tentokrát Allen rozhodl vzdát poctu německému expresionismu a duchovnímu otci existencialismu Franzi Kafkovi. Allen tu svým nenapodobitelným způsobem hraje uťápňutého úředníčka Kleinmanna, kterého jedné noci vyburcuje místní domobrana, aby se přidal k jejich honu na vraha. Černobílý počin je jedním z nejlepších Woodyho kousků s jedinečnou a neopakovatelnou atmosférou, jedním slovem nádhera.
6. Hana a její sestry (1986)
Jeden z těch nejserióznějších Woodyho kousků, kde se mu umně daří mísit vážno a komično, drama a komedii. Inspiraci tentokrát hledal u ruských klasiků, Tolstoje, Dostojevského a Čechova, aby natočil svůj typický newyorský film. Kromě typického neurotika Woodyho si ve filmu ve vedlejších rolích zahráli oscaroví Michael Caine a Dianne Wiest a sám Woody byl oceněn Oscarem za scénář.
5. Zelig (1983)
Lidský chameleon Leonard Zelig byl v jistém smyslu předchůdcem Forresta Gumpa. Allen tu na příběhu fiktivního Zeliga, který dokázal být vším, respektive kýmkoliv, s kým zrovna v tu chvíli pobýval, vzdal hold jednak svým oblíbeným 30. létům, jazzovému věku, tak i černobílým týdeníkům, jejichž formu film přebírá. Ve výsledku jde o jeden z Woodyho nejpozoruhodnějších snímků.
4. Spáč (1973)
O dekádu dříve Woody ještě žertoval. Jednou z jeho nejlepších komedií je sci-fi o jistém Milesi Monroeovi, který se probudí v budoucnosti a je s ní nemilosrdně konfrontován. Spáč obsahuje nepřeberné množství vtipných scének i hlášek a právem ho lze řadit mezi jeho klasická díla. Skvěle mu přitom přihrávala Diane Keaton.
3. Manhattan (1979)
Černobílý snímek je především Woodyho oslavnou básní na jeho milovaný New York a kromě toho je i jeho typickým příběhem o milostných trampotách a avantýrách, které hýbou lidstvem od nepaměti. Manh0attan patří k Woodyho nejromantičtějším kouskům a také k jeho divácky nejvděčnějším.
2. Láska a smrt (1975)
Woodyho vrcholnou komedií je ruskou klasickou literaturou inspirovaná komedie, v níž se Woody mimo jiné pokusí zavraždit samotného Napoleona. Vše je zde samozřejmě jen záminkou ke komedii a najdete zde ty nejlepšího Woodyho hlášky a scénky. Nepřekonatelná záležitost.
1. Annie Hallová (1977)
Woodyho nejslavnějším kouskem, který by měl znát každý milovník filmu, je Annie Hallová. Woodyho Alvy Singer tu vzpomíná na lásku a rozpad vztahu s Annie Hallovou (oscarová Diane Keaton) a jeho film hýří nápady, duchaplností a neopakovatelnou atmosférou. Woody získal dokonce i Oscara za režii.