Ve filmu, odehrávajícím se v letech 1928 až 1968, však tato vila nese název vila Landauer, neb její majitelé jsou ve snímku (a také ve smyšleném příběhu Mawerovy knihy) přejmenováni na Liesel a Viktora Landauerovy, které s reálnými manželi Tugendhatovými spojuje pravděpodobně pouze vkus pro moderní a nekonvenční bydlení a opuštění Československa v roce 1938 v obavách spojených s jejich židovským původem. Děj filmu se však nesoustředí primárně na soužití Liesel (švédská herečka Hanna Alström) a Viktora (dánský herec Claes Bang), nýbrž na kamarádský/milostný vztah mezi Liesel a její přítelkyní Hanou (nizozemská herečka Carice van Houten).
Středobodem filmu je tudíž romantická linie mezi dvěma ženami, nucenými žít po dlouhá desetiletí odděleně (přestože není příliš jasné, co Haně brání, aby opustila Československo spolu s Landauerovými, když její muž byl navíc také Žid). Obě hrdinky jsou přitom od začátku představovány pouze jako nerozlučné kamarádky, mezi nimiž sice dojde ke dvěma velice cudným a zdráhavým náznakům fyzické touhy, leč ani v nejmenším to nevyznívá tak, že je k sobě váže nějaké osudové láskyplné pouto, kvůli němuž by byly schopné obětovat cokoli, jen aby mohly být spolu.
Osudová zamilovanost obou hrdinek přitom nepůsobí dostatečně silně nejen proto, že ji divák spolu s nimi na plátně neprožije a vnímat ji má šanci jen skrze pár izolovaných fragmentů, které jsou navíc narušovány (často nedořečenými) příběhy nejrůznějších vedlejších postav, ale i z toho důvodu, že se toho o dotyčných ženách příliš nedozví. Vinu za to patrně nese snaha adaptovat obsáhlý a komplexní Mawerův román do stominutového filmu a ponechat z něj přitom co nejvíc, v rámci čehož tvůrci docílili akorát značně zkratkovitého vyprávění plného postav a dějů, z nichž však ve filmu zůstala jen ohlodaná torza, na něž se divák nemá šanci emocionálně napojit.
Skleněný pokoj se stejně jako předchozí filmy Julia Ševčíka snaží tvářit jako velký evropský film světové úrovně, výsledkem je však unylé, nesoudržné a emocionálně studené melodrama o dvou ženách, jejichž příběh nedokáže kvůli zkratkovitému a eliptickému stylu vyprávění dostatečně zaujmout. Světová je na něm v podstatě akorát vynikající práce s dobovou stylizací od kostýmů a účesů po historické automobily a nábytek, nicméně to samo o sobě dobrý film neudělá. Blu-Ray: Film Skleněný pokoj vychází na DVD i Blu-Ray, jeho bonusová výbava je však poměrně bídná - na obou nosičích je k dispozici pouze česky nadabovaná dvojice upoutávek. Menu je v češtině. I obyčejný film o filmu nebo povídání o vile Tugenthat by bylo příjemným zpestřením, nicméně musíte si nechat zajít chuť. Technické specifikace (Blu-ray): Zvukové formáty: DTS-HD Mater Audio 5.1 česky, DTS-HD Mater Audio 2.0 česky Titulky: české pro neslyšící, slovenské Obrazové formáty: 16:9 / 1,78:1 V prodeji od 6. 11. 2019 Česká republika, Slovensko, 2019, 104 minut