Most se krátce po svém uvedení stal mezinárodním hitem, byl uveden ve více než sto padesáti zemích. Stejně jako u zmíněného The Killing na motivy seriálu vznikly dva remaky, americký The Bridge zasazený na hranici USA s Mexikem a francouzsko-britský The Tunnel, kde je první tělo nalezeno v Eurotunelu pod Lamanšským průlivem. Co je tak skvělého na tomto seriálu? Především vyšetřovatelé (a jejich představitelé), neustálé napětí a přesně dávkované pointy (scénář) a samozřejmě geniální režie a dramaturgie, která vás nenechá vydechnout. I přes brutalitu vraha je místo i pro humor. Vtipné okamžiky, které pramení většinou ze střetů Sagy s realitou a „běžným“ chováním všech ostatních, nepřestávají bavit.
Saga má totiž takovou specialitu – je tak racionální a natolik slepá k něčemu, čemu říkáme „diplomacie“, až to bolí. Bez problémů například svěřuje intimní detaily svého sexuálního života nebo naopak drsné pravdy do očí pozůstalých po zavražděných. Nemá potřebu být milována (zdá se nějakou dobu), je zaměřena na cíl a jako umanutý dobrman se řítí vpřed vedená instinktem lovce. Jejím dokonalým protikladem je Martin, neméně kvalitní policista. Je přátelský, vtipný, má rád ženy a úlety své kolegyně kvituje s úsměvem, aniž by ona chápala, co je na nich divného.
I v druhé řadě seriálu nás provázejí tito dva lidé. Další případ začíná rovněž poblíž mostu mezi Öresundem a Malmö. Teroristické činy radikálních ekologických aktivistů si nezadají s temnými činy zabijáků první ligy. Ve třetí řadě, kterou zatím Česká televize nepředstavila, se vedle Sagy objevuje nový partner Henrik Sabroe (Thure Lindhardt, zahrál si například i v Rychle a zběsile 6 nebo ve snímku Andělé a démoni). Společně čelí vrahovi, který se inspiruje uměleckými díly a je ještě brutálnější než jeho předchůdci. V této řadě se ale také dočkáme spousty odhalení z minulosti Sagy, jejíž matka ji nečekaně vyhledává. I mezi touto dvojicí vyšetřovatelů to kvalitně jiskří. Henrik má za sebou velmi traumatizující minulost a pár kostlivců ve skříni. Když třetí řada skončí, téměř si zoufáte. Nicméně autoři si nechávají otevřená vrátka a všichni doufají ve čtvrtou řadu, na kterou je slušně našlápnuto.
Hlavním tvůrcem seriálu je Švéd Hans Rosenfeldt, který rovněž napsal americkou verzi seriálu. Za švédskou a dánskou stranu jsou mu k ruce televizní scenáristé Camilla Ahlgren a Nikolaj Scherfig. Jako hlavní režisér všech tří řad působí Henrik Georgsson, v krimi televizním žánru léty praxe kovaný profesionál. Úspěch mu budiž přán, protože styl, jaký dal seriálu, je skutečně důkazem kvalitní práce. Není divu, že se líbí napříč zeměmi a diváckým davem, který se znovu a znovu nechává přikovat k obrazovkám, aby sotva dýchal u nových dílů. Nezbývá než doufat, že čtvrtá série opravdu bude. Za sebe dávám letos asi nejvyšší hodnocení.