Ústřední dvojicí jsou manželé Josh a Cornelia (Ben Stiller a Naomi Watts), bezdětný pár pracující na dokumentech. Oba pociťují tlak na pořízení si dětí skrze své přátelé Marinu a Fltechera (Maria Dizzia a Adam Horovitz), přestože mají dohodu a namlouvají si, že děti nechtějí. A přesně v tuto pro ně nelehkou dobu jim do života prazvláštní náhodou vstupuje o generaci mladší pár dokumentaristy a jeho manželky, kteří jsou k ještě většímu údivu fanoušky Joshovy práce.
Jamie (Adam Driver) i Darby (Amanda Seyfried) si starší pár rychle podmaní a ti si začnou připadat, jako kdyby jim tahle dvojka vlévala do žil novou krev a energii. Tento pocit však netrvá věčně a Josh začne proti Jamiemu chovat podezření. Má strach, že ho chce vyšoupnout z jeho místa na výsluní. Sebrat mu jeho slávu i manželku. A že jejich setkání možná nemuselo být zas tak úplnou náhodou...
Ze všeho nejvíce mi na While We're Young vadila přehnaná filozofičnost a vyloženě zbytečné babrání se v otázkách lidstva. Vzhledem k tomu, že se film odehrává v okruhu lidí, jež mají všichni něco společného s dokumentaristikou, je to logické a dalo se to očekávat. A nevadilo by mi ani, kdyby zde byla rozebírána třeba jedna nebo pouze pár filozofických otázek, Baumbach jich tu ovšem řeší přespříliš a děj kvůli nim velmi zabředává do nudy a stahuje pozornost pryč z osudů hlavních postav.
Tento filozofický aspekt filmu tedy způsobuje celkovou zmatenost, kdy se přeskakuje z různých myšlenek o tom, jak by například měla být světu prezentována pravda, k tomu, proč si vlastně Cornelia a Josh nepořídili děti. A jak se vlastně do jejich života dostali Darby a Jamie. Vše tedy působí tak, že tvůrci měli mnoho na jazyku, ale nepodařilo se jim vybrat to hlavní, co nám chtěli sdělit, takže se z původně dobrého nápadu stal binec nabalovaných nápadů na sebe.
Dalším problémem pro měla byla jedna z finálních scén, kdy se hádají Josh a Jamie. A Josh ho chce usvědčit z "nepravosti" jeho dokumentu, scéna je přímo napumpovaná a působí tak dramaticky, že čekáte, kdy se strhne bitka. Nakonec je ovšem podivně useklá a nestane se prakticky nic. Není to zásadně chyba. Film aspoň nese poselství v duchu toho, že zlo nemusí být vždy nutně potrestáno, ale scéna vyvolává v divákovi trošku jiné představy o tom, jak by zakončena měla být.
Velmi dobré jsou však herecké výkony. Což je například od Naomi Watts očekávatelné, ale velmi mile mě rozhodně překvapil Ben Stiller. Je hezké ho vidět pro změnu v něčem jiném po letech strávených v Nocích v muzeu, kdy konečně hraje vážnější rolí a opravdu dobře. S Adamem Driverem mám problém, že nehledě na roli skoro vždy působí slizce, i pokud nehraje záporáka. Tady ho naštěstí hrál, takže mu to perfektně sedlo. Je docela lehké nemít rád jeho postavy, ale problém je to pak u těch kladných.
Rozhodně nejde o nejlepší film Noaha Baumbacha, moc se mu nepodařilo nalézt myšlenku toho, co chtěl vlastně divákům povědět a oproti Frances Ha jde o krok zpět. Pokud bychom však brali pouze lidskou část příběhu bez filozofických částí, dal by se snímek hodnotit mnohem lépe. Doufejme tedy, že v chystaném Mistress America o dvou nových nevlastních sestrách se z chyb ponaučí a dopadne to lépe.