Rob Marshall (Gejša, Nine) se zajisté nedá považovat za špatného tvůrce. Hned jeho první ne-televizní počin, retro muzikál Chicago, se stal oscarovým snímkem roku 2003. Dále však jeho počiny bodovaly spíše jen po stránce výtvarnické, jelikož jsou lahodící hlavně pro oko a to díky spolupráci s nadanou kostýmní designérkou
Děj se zakládá na stejnojmenném muzikálu hraném na Broadwayi podle předlohy od Jamese Lapinea, jenž se však podílel i na adaptaci jako scenárista. Všechny pohádkové příběhy tu spojuje jeden hlavní o pekařovi (James Corden) a jeho ženě (Emily Blunt), na jejichž rodinu uvalila kletbu neplodnosti zlá čarodějnice (Meryl Streep). Kvůli zvrácení kletby se tedy manželé vydají do lesa, aby našli pro čarodějku čtyři věci, které ona potřebuje k znovuzískání svého mládí. Na cestě samozřejmě potkají zbytek postav. A postupně získají od Popelky (Anna Kendrick) zlatý střevíček, od Karkulky (Lilla Crawford) červenou kápi, od Jacka (Daniel Huttlestone) jeho bělostnou krávu a od Lociky (Mackenzie Mauzy) její nádherné vlasy.
Popsat celý děj je složité, protože osudy všech postav se spojují a rozpojují tisíckrát. Ale od lovu za ingrediencemi pro čarodějnici se dostaneme až k poněkud netradiční smrti mnoha hlavních postav, nevěře a boji s rozzuřenými obry. První část, kdy se pekař snaží zvrátit kletbu, je sice zábavná a svěží a vůbec vypadá jako perfektní konec s „žili šťastně až navěky" - místo toho ale však diváka čeká ještě další minimálně půlhodina v kině. Ta už se však na předchozí pohádkové dění moc nechytá a funguje zhruba, jako kdyby se Marshall rozhodl natočit Čarovný les 2. V podstatě totiž jde o dva samostatné příběhy spojené do jednoho filmu. A právě tady začíná být Čarovný les nudný.
Druhá polovinu filmu pokulhává zejména dějově. Název „pohádka“ je tu dost zavádějící, protože za celý film se dočkáme smrti pěti postav a podotkl bych, že nejen těch zlých. Takže něco jako „Zlo je vždy potrestáno a dobro odměněno." svým dětem rozhodně neříkejte, pokud se chystáte je na tento snímek vzít. Nevěra Popelčina prince (Chris Pine) se už nehodí celkově do atmosféry tohoto druhu filmů, ale nejhorší je naprosté odstranění Lociky a její lásky (Billy Magnussen) z filmu nepovedeným uzavřením jejího příběhu. A podobně zmizí i princ Popelky a její macecha (Christine Baranski) s nevlastními sestrami.
Oproti scénáři, který je zklamáním, však vynikají herecké výkony, které se u nikoho z obsazení nedají nazvat špatnými - samotné Meryl Streep Čarovný les například vynesl úctyhodnou devátenáctou oscarovou nominaci. Zklamáním je Vlk v podání Johnnyho Deppa, jehož herecký výkon byl opět ve stejném podání jako většina jeho dosavadních roli. Na rozdíl od šílenosti se však snížil spíše k úchylné nechutnosti a chvílemi to vypadalo, že Karkulku nechce jen sníst. Depp však z filmu mizí po pouhých dvou scénách.
Film tedy stojí kromě písní, což je u muzikálu logické, hlavně na výtvarné stránce. Kostýmy i studiová scéna jsou totiž opravdu povedené a Colleen Atwood režiséra rozhodně nezklamala. V některých směrech se výtvarné stránce nedá upřít určitá originalita, například maska vlka, který je spíše člověkem, rozhodně není něco okoukaného a působí lépe než loutka vlka použitá ve zmíněných Třech bratrech. Jak už bylo ovšem řečeno, film nestojí jen na designu a tento malý plusový bod značně nepovedený zbytek filmu zachránit nedokáže.
Pokud se ohlednéme za kariérou Roba Marshalla, jedná se mezi jeho pěti filmy o ten zřejmě nejnevyrovnanější, stále se však drží v mezich snesitelných filmů a rozhodně jej nemůžeme nazvat naprostým brakem. Krokem vedle tu totiž bylo už zvolení látky k adaptaci, která má na rozdíl od své muzikálové předlohy základní problémy ve vyváženosti pohádkové a nepohádkové stránky a také podivné dějové struktuře filmu, v níž tak nevyniknou atypické příběhy známých pohádkových postav. Což může pro mnohé činit Čarovný les po první hodině trochu otravným.