Kdo se postaví do cesty nejznámějšímu filmovému monstru, bude zašlapán do země. A to se přesně stalo - nová Godzilla totiž neměla za uplynulý víkend v kinech pražádnou konkurenci.
Godzilla je králem Ameriky. Stačil jeden monstrózní řev ikonického japonského monstra a diváci se utíkali o jeho velikosti přesvědčit na vlastní oči do kina - což mělo za následek monumentálních 93,2 milionů, což je letošní druhý nejlepší výsledek hned po marvelovce
Captain America: Návrat prvního Avengera (95 milionů). Nutno říci, že takový výsledek zřejmě studia Warner Bros. a Legendary Pictures nečekala, když loni tak podobně vyhořela se srovnatelnou kaiju řežbou
Pacific Rim - Útok na Zemi, která otevřela za méně než polovinu (37 milionů). Přerostlé ještěrce se dokonce dařilo tolik, že strčila do kapsy i velkofilmy z předchozích let, které byly uváděny ve stejném časovém období jako například
Star Trek: Do temnoty (83 milionů) nebo čtvrtí
Piráti z Karibiku (90 milionů).
Úspěch
Godzilly můžeme jednak připsat relativní známosti značky ve světě (třicet filmů je třicet filmů), zároveň vyvedené promo kampani, která snímek propagovala pomocí zatajování podoby ústředního monstra až do poslední chvíle. Místo toho do popředí stavěla lidské hrdiny a jejich emocionální příběh než běsnění obřího pravěkého dinosaura, jenž se nám pořádně odmaskoval až pár dní před premiérou. Stále ale ne natolik, aby si diváci jako u většiny ostatních blockbusterů řekli, že už v trailerech viděli téměř celý film - v kině totiž čekalo nejedno překvapení a navýšení počtu bojujících příšer.
O tom, že na velikosti záleží, se přesvědčili i sami diváci, z nichž více než polovina navštívila film ve 3D a cca šestina rovnou v IMAXu. Rozporuplné kritické ohlasy nejčastěji zmiňující málo akce, nezajímavé lidské postavy a žánrová klišé jakoby neexistovaly, protože je přímočarý řev Godzilly přehlušil - tento týden také film otevřel na většine zahraničních trhů mimo Ameriku, kde si urval slušných 103 milionů, což ho zatím žene na post jednoho z nejúspěšnějších filmů letošního roku. Osobitý režisér
Gareth Edwards už zřejmě podepisuje smlouvu na dvojku (podrobnosti najdete v samostatné novince).
Zbytek topky se vlastně posunul jen o jednu příčku dolů. Chodí se stále i na ztřeštěnou komedii
Sousedi se Zacem Efronem a Sethem Rogenem, která na svůj nízkorozpočtový původ zvládá stále střídmě vydělávat a bavit diváky, což se počítá. O dost hůře na tom je
Amazing Spider-Man 2, který sice má na kontě už více než 600 milionů dolarů, ale od stěžejní značky studia Sony se určitě za třítýdenní působení čekalo víc - nahoru jí táhnou hlavně tržby ze zbytku světa, protože v USA si červenomodrý pavoučí muž moc dobře nevede.
Čtvrté místo bere druhá novinka týdne, a to sportovní drama
Million Dollar Arm. Podle popisu synopse další dojímavý snímek o rasově diskriminovaných hráčích baseballu, kteří to nazdory okolnostem dotáhnou do nejvyšší ligy, nakonec otevřel za pouhých 10 milionů, což je pro studio Disney jednoznačné zklamání. A to i v subžánru baseballových filmů, protože takový
Moneyball utržil cca dvakrát více. Do první pětky se ještě vešla ženská komedie
Jedna za všechny, které se naopak ve svém žánru daří velmi dobře - poslušné divačky na ni totiž pořád chodí.
Zbytek žebříčku už ani netřeba komentovat, protože se v něm nachází pětice snímků z minulých týdnů, které uměrně klesají ke spodu první desítky. Příští týden ale bude zajímavý - kromě romantické komedie s Adamem Sandlerem
Blended se
Godzille postaví hlavně očekávaný snímek
X-Men: Budoucí minulost. Podaří se Bryanu Singerovi po
První třídě oživit zájem o sérii?
BOX OFFICE: VÍKEND OD 16.05.2014
1.
Godzilla 93,2 mil. (novinka)
2.
Sousedi 26 mil.
3.
Amazing Spider-Man 2 16,8 mil.
4.
Million Dollar Arm 10,5 mil. (novinka)
5.
Jedna za všechny 6,3 mil.
6.
Heaven Is for Real 4,4 mil.
7.
Rio 2 3,8 mil. (novinka)
8.
Captain America: Návrat prvního Avengera 3,7 mil.
9.
Legends of Oz: Dorothy´s Return 2 mil.
10.
Moms' Night Out 1,9 mil.
Tržby jsou uvedené v amerických dolarech. Kompletní žebříček s podrobnými statistikami naleznete zde.