V polovině týdne byla oficiálně oznámena hlavní část programu filmového festivalu v Cannes. Distributoři proto schovávali upoutávky a fotografie z očekávaných snímků až do ohlášení. Podívejte se na fotografie.
![Fotografie z filmu / Maps to the Stars](/img/39207.jpg)
Festivalové filmy jsou stejnou komoditou jako ty blockbusterové. První zmíněné se prezentují posouváním hranic toho, co je možné v kinematografii vyobrazit, a jednotnou a výjimečnou autorskou vizí. Druhé zase atrakcemi a schopností i dovedností oslovit co nejširší možné publikum. Oba typy snímků ale operují s určitou prestiží - výběrem na renomovaný festival v prvním, pozitivními ohlasy kritiků (kolik jste viděli tv spotů s citacemi recenzí u velkorozpočtových trháků?) v druhém případě.
Proto po
trojici trailerů na soutěžní tituly v Cannes -
Foxcatcher,
Rover a
The Captive - se marketingové oddělení vytasilo s poněkud statičtější formou propagace prostřednictvím fotografií.
Foxcatcher provází pověst filmu, jehož dokončení bylo oddáleno, aby režisér
Bennett Miller mohl vše dovést k absolutní dokonalosti. Herec
Tommy Lee Jones po své režijní prvotině
Tři pohřby natočil další - tentokrát ovšem "ženský" - western
The Homesman, ve kterém hlavní ženskou roli ztvárnila
Hilary Swank.
![Fotografie z filmu / Maps to the Stars](/img/39206.jpg)
Zatímco pro Tommy Lee Jonese je
The Homesman teprve druhým celovečerním kinofilmem v pozici režiséra, pro
Xaviera Dolana je
Mommy v pořadí již pátým snímkem, s nímž se dostal do soutěže na některém ze světových prestižních festivalů. A neměli bychom zapomínat ani na
Cronenbergův psychologický thriller/home invasion horor
Maps to the Stars, který po oficiálním traileru, novém plakátu a fotografii od režisérovy dcery přichází s dalšími dvěma fotkami, na nichž je emocionálně rozrušená
Julian Moore.
Na nové fotografie se můžete podívat v galeriích, které jsou v profilech jednotlivých snímků (stačí pouze kliknout na název):
Foxcatcher,
The Homesman,
Mommy,
Maps to the Stars.