Hany, celovečerní debut režiséra a scenáristy Michala Samira, má značně rozpornou propagaci. Nejprve prvoplánově hraje na strunu nejnižších lidských pudů a společenských obav, když v teaseru jsou prokládány výjevy pouličních nepokojů se záběry obsahujícími nahotu, (orální) sex a vulgarity. Oproti tomu je ale akcentováno, že byl celý film natočen na jeden záběr, což je unikum v české, nikoliv světové kinematografii. A i tam jde spíše o marketingový nástroj než fakt, protože se ve skutečnosti "neviditelným" střihem (kompoziční návazností mezi dvěma záběry, nájezdem na tmavé místo a odjezdem z něj, postprodukčními trikovými úpravami) spojuje několik delších záběrů.
Před předpremiérovým uvedením na českém festivalu Finále Plzeň ale kampaň obrátila a propagace odpovídá spíše artovému počinu, u kterého je podstatný styl (jak) spolu s významovým přesahem (co) a už méně vyprávění (o čem). Dokazuje to značně sebeuvědomělý trailer, u kterého rámující funkci plní záměrně stylizované, spíše duchamorné než duchaplné proslovy kavárenského krasoducha. Odpovídá tomu i plakát, který - v dobrém slova smyslu - nezapře autorství Martina Stranky (lidské figury ve zlatém řezu v popředí, abstraktní vyphotoshopované jako pozadí). Nesvede ale komunikovat žánr, který je hlavním rozlišovacím kritériem pro řadu diváků (je to romance, když je tam muž a žena?). Sice jsou na něm můry, ale kdo nečetl scénář, případně neviděl trailer, neví, co mají symbolizovat, a tak působí spíše rušivým dojmem.
Patrná je ale snaha oslovit a do kina přivést mladého diváka, což by zodpovídalo, proč u díla s mnoha protagonisty jsou na plakátu pouze dva (a to ještě ne tak hvězdní jako jiní jejich herečtí kolegové). A také to, proč se v tiskových materiálech i nepřímo zmiňují dvě kouzelná slůvka, jimiž jsou "generační výpověď".
Režisér a scenárista Michal Samir říká: „Jde o jednoduchý pohled na lidi, kteří by chtěli být komplikovaní, ale nejsou. Je to taková zběsilá jízda na horské dráze o vášni a morálce, ale také o pivu, manželkách a jejich synech.“ Producent Matěj Chlupáček dodává: "Film zachycuje generaci, která má všechny prostředky k tomu se realizovat a najít se, ale právě proto se jí to daří ze všech generací nejméně.“ A herečka Hana Vagnerová (na plakátu vpravo): „Hany je o společnosti a generaci mladých lidí, která má spoustu možností a to ji paradoxně blokuje k tomu, aby se nějakým konkrétním směrem vydala. Čas jim utíká v hospodě u stolu… Ale v těchto lidech pomalu roste frustrace a agrese, která může jednoho večera propuknout. To mi přišlo jako hrozně zajímavé a aktuální téma. Snad se nám to podařilo do filmu přenést.“
Škoda toho, že tytéž PR materiály, z nichž pochází výše citované vyjádření tvůrců a herečky, si protiřečí. Uvádí, že Hany má neobvyklou formu, protože má jeden kontinuální záběr, ale přitom dál Hana Vagnerová říká, že se natáčelo po dobu tří nocí v Plzni a každou se jela jedna třetina snímku. Kombinace významového přesahu, u kterého je poznat, že na režiséra a scenáristu mělo vliv studium v Británii a tamní revoluční klima mládeže, a stylistické výlučnosti (jednozáběrovost) by mohla zafungovat na poučené obecenstvo. Přijít mohou i ti, kteří chtějí vidět dlouhometrážní verzi videoklipu No Church in the Wild Káněte Westa.
Premiéra je naplánována na 8. května, slavnostní uvedení proběhne na zahájení Finále Plzeň. Do galerie byl přidán nový plakát (ve zmenšené podobě k vidění vlevo u prvního odstavce), fotografie tvůrců (jedna je vpravo a doprovází třetí odstavec) a "ateliérovky" (jedna je u předchozího odstavce). Půjdete se na Hany podívat? A na kterou Hany, bulvárnější (z prvního teaser traileru a teaser plakátu), nebo artovější (z theatrical traileru a theatrical plakátu)?