Děj Útěku je zasazen do Norska čtrnáctého století po morové ráně, která přinutí jednu přeživší rodinu hledat nové místo k životu. Na cestě je ale přepadne ozbrojená skupinka a naživu ponechají jen mladou dívku Signe (Isabel Christine Andreasen), kterou odvlečou do zajetí. Signe se s pomocí jiné unesené a ještě ne zcela podrobené holčičky jménem Frigg (Milla Olin) podaří uprchnout. Nikoliv však na dlouho. Skupinka, kterou vede nemilosrdná Dagmar (Ingrid Bolsø Berdal), je jim v patách. Jak daleko se jim podaří utéci?
Útěk se odvíjí podle klasického schématu, ve kterém sledujeme boj o přežití uprostřed krásné severské přírody. Mnohokrát zpracovanou zápletku ozvláštňuje kromě středověkého stylizace především výběr rolí pronásledovaných obětí a skupinky pronásledovatelů. O život zde svádí boj dvě mladé dívky a vůdkyně skupinky drsných norských horalů, která je pronásleduje, je opět žena, jež je tu navíc záměrně a pochopitelně značně nesympatická.
Dějová přímočarost Útěku konvenuje i s jeho stylovou čistotou. Snímku dominuje fyzická akce snímaná často ve zpomalených záběrech a působivých detailech. Útěk se zbytečně nikde nezastavuje, pár retrospektivních záběrů je zde akorát tolik, aby osvětlily a odhalily motivaci chování postavy Dagmar a fungují lépe než dlouhé vysvětlování. Logicky tak Útěk šetří slovy a dominuje především obrazovou stránkou, která dává vyniknout krásné a panensky drsné krajině a výrazně se povedla i zvuková a hudební stránka filmu evokující středověk, ale v moderním aranžmá. První hodina Útěku, i když nepřináší nic omračujícího a originálního, přesto odsýpá v dechberoucím tempu a nelze proti ní mít výraznější námitky.
Kdyby Útěk trval pouze hodinu, bylo by to sice málo na celovečerní film, ale bylo by to akorát na plné hodnocení. Jenže závěrečná třetina už nabízí pouze "povinné" zúčtování s bandou pronásledovatelů, které nepůsobí ani příliš věrohodně a vyvolává dojem zbytečně nastavované kaše, především kvůli délce, respektive krátkosti trvání celého dílka. Přesto Útěk zanechává dojem perfektně zvládnuté akční a dobrodružné podívané, která povětšinou ničím nepřekvapuje, což zde ale nechápu jako negativum. Naopak, právě tím, že "běží tak jak má" získává ve výsledku, až na onen předvídatelný závěr, navrch.
V hereckém obsazení dominují dvě přesvědčivé dětské herečky, z nichž zvláště výkon mladší z nich, Milly Olin v roli Stigg stojí za pozornost. Dospělému castingu jasně a s přehledem vládne sympatická, nikoliv však v tomto filmu, Ingrid Bolsø Berdal. Její Dagmar je vzorově záporná postava, a i přesto že částečně pochopíme její tragédii, stejně jí nelze než přát to, co jí nakonec po zásluze potká. Mužská část hereckého ansámblu pak jen dotváří celkový obrázek a je degradována na pouhý nástroj v rukách Dagmar, což je možná škoda například v případě málo využitého Tobiase Santelmanna v roli Arvida.
Útěk je přímočará "čistokrevná" moderně podaná středověká verze akčního survival dramatu, které jsme viděli už v mnoha rozličných podobách, ať už jako akční klasiku Rambo: První krev či v podobě ekologického psychologického dramatu Vysvobození . Jako příjemná oddechovka ale funguje na výbornou.