Recenze si dále pochvalně notují, že jde o nejlepší, protože nejvyzrálejší Dolanovo dílo, které svým tématem lidské identity a sexuality připomíná divadelní hry Patricie Higsmithové (Cizinci ve vlaku, Talentovaný pan Ripley). Výtky se objevily jenom k příliš okázalé snaze o "žánrovost", především k neustále přítomnému hudebnímu doprovodu, který evokuje herrmanovské podkresy u Hitchcocka. S tím by ale nejspíš nesouhlasila porota benátského festivalu, která udělila cenu kritiky s odůvodněním, že se jedná o "energetický psychologický trhriller, který je smyslný a velmi napínavý". A určitě by s tím nesouhlasili v Hollywood Reporteru, kde se objevila negativní, na neférové argumentaci ad personam postavená kritika, ke které se Dolan na Twitteru vyjádřil s tím, že mu "mohou políbit jeho narcistní prdel".
Reakce na sociální síti byla značně sebeironická, protože Dolanovi byl v článku vytýkán především narcismus, který se má projevovat tím, že se jako režisér obsadil do hlavní role Toma a kamerou je snímán převážně v detailech. Na postřehu ohledně stylu (dominance detailů) ovšem rozhodně něco je, jak je patrné z prvního dvouminutového klipu konfrontace mezi Tomem a Francisem v poli, který byl zveřejněn na stránkách BleedingCool. Stejně jako v Imaginárních láskách i zde se styl osamostatňuje od potřeb vyprávění a strhává na sebe pozornost, když potlačuje všechy ostatní složky filmové formy. Během souboje dvou mužů totiž slyšíme zvuk vody, aniž by se dal určit jeho původ (auditivní flashback?, auditivní flashforward?), a mění se formát obrazu nejspíš v reakci na Tomův pocit stísněnosti.
Tom à la ferme si nedávno odbyl svou americkou premiéru v Torontu, do francouzských kin by se měl dostat začátkem února příštího roku. V České republice můžeme doufat v uvedení na Mezipatrech.