Ve filmografii britského filmaře Michaela Winterbottoma dominují snímky podle skutečných událostí. Manchesterskou hudební scénou druhé poloviny 70. let se zabýval v kultovní Nonstop párty, tou pornografickou v Look of Love, obraz války v Jugoslávii na počátku 90. let vyobrazil ve Vítejte v Sarajevu a na počínání ženy islámisty uneseného evropského reportéra v Pakistánu se zaměřil v Síle srdce. Jeho nejnovější snímek The Face of an Angel by se měl zabývat událostmi kolem americké studentsky Amandy Knox, která byla spolu se svým tehdejším přítelem a ještě jedním dalším mužem odsouzena ze zneužití a z vraždy ubodáním jejich britské kamarádky. V současnosti je ale případ znovu otevřen, protože bylo uznáno odvolání odvolání, že soud k rozsudku dospěl na základě nedostatečných důkazů.
The Face of an Angel by se ale nemělo primárně zabývat Knox, o níž bylo natočeno již jedno televizní drama Amanda Knoxová: Vražda v Itálii, dokonce by se ve filmu ani neměla objevit. Protagonistou by měl být novinář píšící o této kauze, protože Winterbottom se vyjádřil, že nemá žádný názor na to, jestli dvojice čin skutečně spáchala. Do role novináře se původně uvažovalo o Colinu Firthovi, jehož jméno bylo s projektem spojováno už od začátku, ale nakonec ji získal Daniel Brühl.
Scénář nápiše Paul Viragh podle románu Angel Face: Sex, Murder and the Inside Story of Amanda Knox spisovatelky Barbie Latza Nadeau. V ní přispěvatelka Daily Beast popsala, jak se rodina Knoxových snažila ovládat média, což vedlo k rozptýlení faktů, rozhořčení Američanů a nemístnému napadání italského justičního systému (alespoň to uvádí synopse knihy). Zvolená optika žurnalisty a upozadění Knox nasvědčuje tomu, že se film nebude snažit o senzacechtivost, jaká je vytýkána předloze. Otázkou je, jestli Winterbottom natočí spíše dokumentárně pojatý snímek, jako tomu bylo v případě Vítejte v Sarajevu a Síly srdce, nebo se vydá spíše cestou větší stylizace, která je příznačná pro Nonstop párty či Look of Love.