PODIVNÝ HYBRID MEZI NOLANEM A SNYDEREM

Závěrečná destrukce je opulentní a klobouk dolů před celým týmem, že něco takového dokázal vytvořit, na mě osobně to ale bohužel tak nepůsobilo, neboť se mi vše po chvíli zdálo stereotypní a ubíjející a nedostal jsem možnost výdechu, takže jsem u finálního střetu Supermana se Zodem byl poněkud apatický. Henry Cavill rozhodně není špatný, jen emočnější scény nezvládá a přehrává. O Kevinu Costnerovi a Russellu Croweovi nemá smysl mluvit, oba jsou výteční. Potenciál pro pokračování tu ale jednoznačně je, takže doufám, že to bude lepší. Vratislav Šálek: 6/10
REDEFINICE AKČNÍHO BLOCKBUSTERU

Za nejopojnější osobně považuji sofistikované Snyderovo skloubení režijních postupů nezávislého filmu (přeostřování, zoomování, vyprávění v náznacích, nemotivování do další scény, flashbacky, snové sekvence, používání detailů apod.) v první půli a opulentní trikové stránky a akční kinetiky, kterou šperkuje část druhou. Výsledkem je naprosto dechberoucí podívaná, která není nelogická ani nedotažená, jak jí mnozí kvůli jejímu netradičnímu uspořádání vytýkají, ani tupě megalomanská a přepálená, jak je označována kvůli velikáškému destruktivnímu finále. To je naopak velmi sebevědomým a smysluplným klimaxem a zároveň zřejmě nejrozmáchlejší akční scénou v dějinách kinematografie. Jestli brblající diváci nechtějí takového Supermana, jakého jim nabídl Zack Snyder, tak se obávám, že lepšího už nikdy nedostanou. Ono to už vlastně ani nejde. Martin Bubrín: 9/10 SUPERMAN TENTOKRÁT SUPERMONSTRÓZNĚ

Po vizuální stránce rovněž není co vytknout. Sice jsme už všechno z toho viděli, jelikož nastala doba bohatá na blockbustery, avšak ve Snyderově podání je výsledek skutečně vybroušenější a našlapanější – a rozhodně nejen proto, že Kryptoňané rozflákají větší část města, než Godzilla s Transformers dohromady. Design, kompozice a choreografie jednoznačně za jedna. Horší je to se scénářem. Goyer sice vše uzpůsobil megalomanské řeži, jejíž obří rozpočet teče z každého záběru, nicméně obsahově je tu sucho jako v Patagonii. Man of Steel skvěle nastíní mytologii v úvodu, povedený je rovněž tah s flashbacky, dokonce se dočkáme několika slušivých náznaků existencionálních dilemat, ale... bohužel.
Příběh je jednoduchý a plochý, postrádá humor, zvraty, hlášky, kvalitní dialogy i emoce a minimálně dvakrát zabředne do zbytečného sentimentálního průšvihu. Nesluší mu to, protože jinak je v rámci gigantické destrukce odvyprávěn vyrovnaně a rychle uteče. Herecké obsazení mou osobu potěšilo převelice – Michael Shannon jako generál Zod je úžasný arcixindl, nezaostává ani Antje Traue jako jeho pravá ruka Faora-Ul. Potěšili Kevin Costner a Russell Crowe v minirolích otců a mentorů. Henry Cavill jako Superman a Amy Adams jako Lois jsou sympaťáci, nicméně za výše uvedenými zaostávají. Pokud to mám shrnout, Man of Steel je famózní pastva pro uši a oči, jež sice nevyvolává touhu vidět znovu, ale svou roli kinobombardéru plní monstrózněji, než kdokoliv předtím. A to rozhodně není málo... Pavel Pinker: 7/10 IMPOZANTNÍ SNYDEROVA VERZE SUPERMANA

Muž z oceli svádí souboj s trojicí superzločinců vedenou generálem Zodem z domovského Kryptonu, který sváděl v druhém pokračování Supermana. No a konečně Muž z oceli končí tím, že Superman alias Clark Kent nastupuje do redakce Daily Planet, což by zas dějově mělo být před „jedničkou“ Supermana. Takže ve výsledku není Muž z oceli ani remake originálu, ani jeho pokračování, ani jeho prequel, ale v podstatě mix všeho. Patrně proto ani nenese název „Superman“ ve svém titulu. Stejně tak je zajímavé zjištění, že onen symbol písmene „S“ neznačí „super“, ale něco docela jiného. Muže z oceli tak chápu jako zdařilý novátorsky pojatý pokus, jak se utkat se Supermanskou legendou. A jako velkolepá akční podívána s dokonalými trikovými scénami bere na velkém plátně dech. Václav Limberk 9/10
Pozn.: Naši hlavní recenze filmu Muž z oceli najdete zde.