Jeho příběh vypráví o mladé dívce jménem India, která truchlí nad smrtí svého otce, a její matce, již skon manžela naopak spíš potěšil. India je tichá, uzavřená dívka, která ve škole nemá přátele, a její pubertální spolužácí ji každodenně vystavují posměchu. Její matka tráví většinu času doma, jelikož díky majetku po manželovi nemusí pracovat. Je spíše povrchní a marnivá a se svou dcerou nemá takřka žádný vztah.
Scénář tu vlastně tak trochu hraje druhé housle, jelikož Park se zaměřuje především na obrazy a detaily - z rukávu tahá jednu vypiplanou výtvarnou kompozici za druhou a tíživou atmosféru buduje především nepřijemnými strohým koloritem doplněným o výrazné kontrasty zesílených zvuků a ticha. Ťapání pavoučích nožiček nebo ořezávání krví zbrocené tužky, v němž se snoubí zvuk oddělovaného materiálu se znepokojivým čvachtáním, dokáže naježit kůži na zádech s mrazivou spolehlivostí. Neveselému nádechu navíc zdatně nahrává i prostředí, ve kterém se Stokerovi odehrávají. Odlehlé a liduprázdné, záměrně zbavené veškerých možných pojítek s realitou a časových a místních kontextů. Park chtěl zkrátka děj postavit mimo reálné základy, aby ústřední trio dokonale izoloval od světa. Opět to není dialog, který by je sunul kupředu, nýbrž konkrétní momenty a scény, jimž bezkonkurenčně vévodí dlouhý a silně elektrizující klavírní duet. Goode se svou neprostupnou hereckou maskou a vždy znepokojivým bodrým úsměvem je naprosto vynikající a Mia Wasikovská coby introvertní India nejinak. Je škoda, že děj zrovna dvakrát neodsýpá a valná většina dialogů je poměrně banální, takže scénář nevytváří protiváhu silné výtvarné a zvukové stránce.
Park rozvíjí v podstatě jen charakter Indie, jejíž proměna naturalisticky vychází z vlivů rodiny a prostředí. Naprosto klíčový pro její postavu je úvodní monolog, ve kterém podrobně definuje způsob, jakým na svůj vývoj nahlíží. Její cesta od nevinnosti a nejistoty k samostatnosti jí byla v podstatě vnucená. Ke všemu byla dohnána jak bídnou péčí matky, tak působením strýce Charlieho. Přesto, že je sama značně vzdálená normálnosti, je v příběhu jedinou víceméně racionální silou, Charlie je totiž nestabilní a nevypočitatelný. Funguje jednak coby prvek mysteriózna (především ze začátku) a zároveň taky jako nositel režisérova typického motivu pomsty.









