Hudbu k filmu
Vyměřený čas má na svědomí skotský rodák
Craig Armstrong, který ještě před necelými deseti lety pracoval pro Královskou Shakespearovskou společnost. Jen o pár let později dojímala diváky jeho hudba v
Lásce nebeské i v
Moulin Rouge (za což byl mimo jiné odměněn cenou BAFTA), dodávala na tragické a bezútěšné atmosféře dramatu
Padlé ženy a hlučně hřměla v
Neuvěřitelném Hulkovi.
Album čítá pětadvacet instrumentálních skladeb, z nichž každá má stopáž kolem dvou minut. Klasicky dominují smyčce a basy, v pomalejších kouscích se ke slovu hlásí klavír a ženský vokál. Překvapivě silně zde zní rytmický podklad, což album posouvá na hranici mezi čistě orchestrálním a elektronicky laděným ambientním soundtrackem. Jednotlivé tracky by se daly rozdělit do tří kategorií: ukázkově akční s výrazným perkusním podkladem, orchestrálněji laděné dramatické, v nichž převládají housle, cello a kontrabas, a pomalé skladby s klavírním doprovodem.
V
In Time Theme je představen ve zvukově bohaté podobě ústřední melodický motiv, který se v různých obměnách opakuje například ve skladbách
Ocean či
Mother's Run. Ve druhé
Lost Century temně duní především bubny a basy, dramatičnost dokreslují smyčce. Kratičká
Dawn In Dayton se nese již v pomalejším tempu za doprovodu klavíru a ženského vokálu a následující
The Cost Of Living rozechvívají v několika jednoduchých tónech smyčce.
Pátá, dramatičtější
Mother's Run začíná pomalými ponurými tóny cella a basy, rytmický podklad zde ustupuje spíše do pozadí. V závěrečné minutě se tempo na chvíli zrychlí, ale konec skladby se opět nese ve znamení jemnější houslové melodie.
Waking Up In Time je subtilní klavírní skladbou doprovázenou smyčci. Elektronický doprovod je zde spíše na škodu, podobně jako v následující
An Hour Ahead, kde jeho intenzita působí místy až rušivě.
S hlavním hudebním motivem se setkáváme v desáté
Ocean - pokojné, krásné, pomalé skladbě, kde perfektně souzní ženské bezeslovné vokály, klavír a housle. V jedenácté
Abduction Armstrong opět zrychlí, na dramatické vlně rytmického podkladu se nesou krátké, prudké, svižné houslové tóny. Podobně laděná je například i osmnáctá
Rooftop Chase či dvaadvacátá
Leaving The Zone.
Whatever We Have To je další skladbou, kde místy převládá pulsující zvuk perkusí nad jednoduchou melodickou linkou. Smyčcová
Giving It Away je podobně jako
To Be Immortal jemnou, přesto však silnou a emotivní skladbou, která citlivě kombinuje elektroniku s vokály. Mezi nejsilnější momenty alba pak patří vokální verze ústředního motivu
In Time Choral Theme a závěrečná
In Time Main Theme - Orchestral.
Armstrongovi se hlavní melodie skutečně podařila - je neotřelá, originální a skvěle zpracovaná v různých verzích - od emotivní klavírní až po dramatickou smyčcovo-elektronickou.
Z řady soundtracků k akčním snímkům toto album nijak výrazně nevyčnívá, ale skladatel na něm rozhodně odvedl více než dobrou práci.
In Time OST je učebnicovým příkladem kvalitního, moderního soundtracku na pomezí akčního thrilleru a sci-fi. Stojí za více než jeden poslech a místo v soundtrackových sbírkách mu jistě právem náleží.
Craig Armstrong - In Time Choral Theme z alba In Time OST
Album: Craig Armstrong - In Time OST
Celkový čas: 45:00
Skladby: In Time Main Theme // Lost Century // Dawn in Dayton // The Cost Of Living // Mother Times Out // Zones of Time // Welcome to New Greenwich // Waking Up in Time // An Hour Ahead // Ocean // Abduction // Whatever We Have To // Mother's Dress // Clock Watching // Sylvia Shoots // Backseat Love // Giving It Away // Rooftop Chase // You Saved My Life // Surrender // To Be Immortal // Leaving the Zone // In Time Choral Theme // There's Still Time // In Time Main Theme (Orchestral)