Reeves tu hraje amerického obchodníka s diamanty Lucase Hilla, který se vydává do Ruska, aby zde prodal modré diamanty pochybného původu. Zde se zaplete s ruskou mafií, jejímž šéfem je Boris Volkov (Pavel Lychnikoff). Neočekávaně se seznámí s místní barmankou Katyou (Ana Ularu), s kterou prožije intenzivní vášnivý vztah.
Siberia je filmem po všech stránkách tak špatným, že to není ani vtipné. Předně je tu slabomyslný scénář, který je naprosto mimo mísu, což je překvapivé, protože jeho autor Scott Smith kdysi napsal brilantní scénář pro výborný thriller Jednoduchý plán. Příběh Siberie je ale jedno velké a trapné klišé. Nefunguje ani jako kriminálka, ani jako romance. V obou aspektech je křečovitý a přitažený za vlasy. Ničemu nepřispěla ani režie Matthewa M. Rosse, jehož předchozí snímek, romantické drama Frank & Lola nebyl nejhorší. Siberii si ale Ross za rámeček rozhodně nedá.
A samotný Reeves? Ten je ve filmu bezvýrazný až běda. Naprosto nepochopitelné je jeho poblouznění pro místní špindíru Katyu, o kterou by si normální muž neopřel ani bicykl. Herecká a sexuální chemie mezi Reevesem a Ularu je někde na bodě mrazu a jejich "vášnivé scény" jsou stejně tak samoúčelné, jako nevzrušivé.
Je záhadou, proč film jako Siberia vůbec vznikl, protože je naprosto zbytečný. Nevím, co na něm kohokoliv přitahovalo, že měl potřebu ho natočit. Siberia je levný špatný film, který je tak nepovedený, že to není ani k smíchu. A celou tu bídu korunuje naprosto antiklimatický konec, který to dokonale pohřbil. Ale i kdyby to skončilo jinak, celkovou pachuť naprosté zbytečnosti by to stejně nespravilo. Keanu Reeves už v pár špatných filmech hrál, ale Siberia je zřejmě jeho nejhorším kouskem vůbec.