Birdman je pátý celovečerní film mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritua. Podle ohlasů jeho zdaleka nejlepší; dokonce až natolik, že se počítá s několika oscarovými nominacemi (film, režie, herecké výkony, kamera). Ještě aby ne, když se Alejandro González Iñárritu rozhodl trumfnout svého krajana Alfonso Cuaróna a natočit svůj poslední snímek (zdánlivě) na jeden záběr, během kterého experimentoval s mírou subjektivizace.
Zatímco většina tvůrců používá záběr-sekvenci proto, aby zvýraznili plynutí času, kdy se trvání projekce shoduje s trváním záběru-sekvence, u Iñárritua je tomu jinak. Film se totiž odehrává během několika dnů, kdy se dostaneme jak na jeviště, kde se zkouší nová hra, tak do newyorských ulic.
Birdman se tímto řadí ke snímkům jako (ruská, ehm) Ruská archa, (uruguayský) Tichý dům, (brazilský) Horký den v Porto Alegre a (česká) Hany. Jmenované taktéž chtěly vyvolat zdání, že jsou - v některých případech s výjimkou epilogu - natočeny na jeden dlouhý a nepřerušovaný záběr. Na nové fotografie z Birdmana se můžete podívat do galerie (výše), jednu z nich vidíte nahoře vlevo u prvního odstavce. Třeba podotknout, že byly nejprve exkluzivně zveřejněny na serveru ComingSoon.net.