Jak oba policisté, tak ďábelský pachatel jsou silnými osobnostmi, jejichž vztah se pohybuje v mezích vzájemného pohrdání, fascinace, nadřazenosti a nenávisti. Jejich společné scény patří k nejpůsobivějším momentům filmu. Již tady si lze ale všimnout, že režisér klade důraz na velmi přesné herecké obsazení (a to i těch zdánlivě podřadných rolí), syrovost, realističnost a naprostou naturalističnost jak u zobrazených vražd, tak i u akce, která má do hollywoodské atraktivity hodně daleko. V neposlední řadě tu dává (zatím jen decentně) najevo, že v jeho filmech se nebude nikam spěchat, všechno bude vyprávěno pomalu a půjde spíš o hru s divákem, kterému odhalí jen to, co potřebuje a dále nechá působit jeho představivost a intelekt. Je tu znát, že přesně ví, co chce a kam chce diváka dostat, což se mu daří naprosto výborně. Nechá ho pátrat společně s policisty, aby mu posléze odhalil, že bez přiznání by na vraha nikdy nikdo nepřišel a vše nechá vygradovat do emotivního konce, který se zahlodá hluboko do mysli. Navíc naznačuje, že mu je vlastní i určitý přesah, v tomto případě znázornění moderního světa jakožto novodobého pekla. O filmu můžete přemýšlet hodně dlouho a můžete se i bavit hledáním toho, co souvisí s číslem sedm.... I to je specifické pro jeho tvorbu. Většinu toho potvrdil v dalších dvou počinech, thrillerech Hra a Klub rváčů, které jsou založeny znovu na rafinované hře s divákem, propracovaném příběhu, zajímavých a nejednoznačných postavách a promyšlené zápletce. Zatímco první jmenovaný lze chápat jako jakési extrémní zamyšlení nad tím, jak obohatit život člověka, který už všechno má, druhý je kritikou soudobé společnosti a konzumního a povrchního stylu života. Oba mají společné i to, že vrcholí méně (Hra) a více (Klub rváčů) šokující pointou, která zejména u adaptace Palahniukova románu zcela mění náhled na uplynulé minuty. Úkryt z roku 2002 je dnes tím nejméně vzpomínaným režisérovým počinem a nutno objektivně přiznat, že oprávněně. Vyjma první zhruba půlhodinky, v níž uvidíte fantastické kamerové průlety a některé zajímavé scény, je totiž film bohužel dost předvídatelný, plný klišé a příběhově nenápaditý. Nebýt výše zmiňovaného začátku a toho, že v centru dění je tentokráte silná ženská postava, Finchera by tu hledal málokdo. V dnešním kontextu ho lze ale chápat jako jakousi jeho tvůrčí "mezistanici" Následující dvě díla, krimi Zodiac a drama Podivuhodný případ Benjamina Buttona, totiž naznačila lehkou změnu stylu a připravila diváky na to, jak budou režisérovy filmy vypadat v dalších letech. Místo progresivního tvůrce s klipovitými střihy a svěžím tempem se najednou divákům představil "vyzrálý" tvůrce, který si zakládá na každém záběru, vyhrává si s detaily a nikam nespěchá. Touha po hře s publikem, promyšlené příběhy a zajímavé postavy ho naštěstí neopustily, takže šlo jen o to smířit se s tím, že zatímco jeho předchozí filmy byly většinou plné emocí a stopáží se vešly do dvou hodin, od roku 2007 zkrátka Fincher vypráví ještě pomaleji, od svých charakterů si uchovává značný odstup (jakoby chladný vypravěč) a délka neklesne pod dvě a půl hodiny. A tato charakteristika platí pro všechna jeho následující díla (včetně aktuální Zmizelé), takže už nemá smysl se tady o nich nějak podrobně rozepisovat. To ostatně udělaly oba díly našich průvodců (první a druhý), kde se dozvíte vše potřebné a definitivně se přesvědčíte o tom (pokud tedy o tom ještě nějakým zázrakem přesvědčeni nejste), že David Fincher patří k nejlepším filmařům současnosti.