Většinu sympatií mu ale dost spolehlivě krade protivník/spolubojovník Atticus (Adewale Akinnuoye-Agbaje), klasický postupně se napravující cynik. Emily Browning bohužel přišla o svoje suckerpunchovské blonďaté culiky, čímž na její modrá očka připadá dvojnásobná odpovědnost uhranout pány, pořád ale dovede zahrát křehkou krásku spolehlivě a s lehkostí (na čemž má ovšem velký podíl to, že ona opravdu křehká kráska je). A jako ústřední záporák se představuje... Kiefer Sutherland! Coby římský senátor Jack Bauer nejdřív působí trochu podivně, brzo si ale zvyknete, a pak musíte uznat, že mu tenhle zavilý šmejd jde dost slušně, dokonce do té míry, že byste si přáli, aby nebyl jen antagonistickou šablonou, ale dostal trochu lepší background a vývoj (upřímně bych se nezlobil, kdyby za dva roky Anderson natočil Pompeje 2: Zmrtvýchvstání senátora Corva). Z dalších herců vás možná překvapí Carrie-Anne Moss, kterou od dob Matrixů moc vidět nebylo, rozepisovat se o její omezené roli ale nemá moc smysl. Herectví tu ostatně slouží hlavně jako vyplň čekání na to, až se Vesuv uráčí bouchnout a srovnat město včetně všech jeho obyvatel se zemí. Stane se tak souběžně s gradací příběhu, ten ale jako by se snažil držet krok s probíhající katastrofou, začne eskalovat až do mírně pochybných výšin (zlomení meče břišním svalstvem) a vrcholí dost předimenzovaně.
Záchrana Pompejí jako filmu tak paradoxně spočívá v destrukci Pompejí coby města – smršť živlů vládne a rozmáchlá hollywoodská trikařina přeci jen ilustruje běsnící vulkán lépe, než chabé triky všech možných dokumentárních filmů. Trpí sice klasickým syndromem nepřehlednosti a mišmaše a místy až moc přiznává svoji digitálnost, rozjíždí ale dostatečně intenzivní variaci na peklo, takže to zvlášť nevadí. Problém je v tom, že lehkost, s jakou hlavní postavy uhýbají troskám a spolehlivost, s jakou jim záporné postavy uhnout nezvládnou, celé to inferno dost degradují. Pompeje jsou přesně to, co jsme od Andersona čekali - skládačka všemožných klišé a výpůjček (až krádeží) z jiných filmů, které drží pohromadě díky neexistujícím ambicím a režisérovi, jenž je v prvoplánovosti kovaným mistrem. Ve své podstatě Pompeje ani nejsou vyloženě špatný film, hoví si kdesi kus pod průměrem a šťastně si předou, protože účel svojí existence plní – zvládají být přesně tím málem, které postačí znuděným davům jako výplň prázdného odpoledne. Rozumnější by ovšem bylo zůstat doma a oprášit DVD s Gladiátorem nebo takřka čímkoliv od Rolanda Emmericha, protože jediná věc zbytečnější než samotné Pompeje je jít na ně do kina.