Americká premiéra
Grandhotel Budapešť je stanovena na 7. března (česká o třináct dní později), což znamená, že v těchto dnech bude marketingová kampaň vrcholit. Minulý týden a předevčírem byly zveřejněny další dva klipy, které andersonovcům potvrdí, že je vše při starém. Smysl pro komediální načasování, rámování s dominancí polocelků, dialogy, při kterých se stříhá přes osu, důraz kladený na detaily v tonálně sladěné mizanscéně a postavy vypadávající z rámu jsou poznávací značkou, na které se nic nezměnilo. Pouze ten akademický formát na sebe strhává pozornost jako výrazná obměna stylových postupů.
A na pozadí dialogů je ke slyšení i orchestrální hudba s folkovými motivy, která byla včera zveřejněna ve své kompletní podobě (poslechnout si ji můžete
zde). Stejně jako v případě
Fantastického pana Lišáka soundtrack složil
Alexandre Desplat, který byl již šestkrát nominován na Oscara (mj. za
Královu řeč či
Argo), ale ani jednou - pokud bilanci nezmění letošní
Philomena - sošku nezískal. A jako tomu bylo u jediného
Andersonova animovaného snímku, i tentokrát čekejte spíše kratší, velmi různorodé tracky, které nezapřou evropský vliv (Desplat spolupracoval s Osipovským státním ruským folkovým orchestrem).
Klip "Dobré ráno, Pinky" z filmu Grandhotel Budapešť.
Klip "Neodjíždím" z filmu Grandhotel Budapešť.