Jméno Eliho Rotha funguje v hororovém světě jako značka. Není proto divu, že tento režisér, scenárista a herec produkčně zaštítil celovečerní debut Jona Wattse, který se rozhodl přispět k malému zástupu hororů s klaunem.
Eli Roth slavil na festivalových okruzích úspěch se svou celovečerní prvotinou
Cabin Fever, která byla přijata jako nadějné dílo hororového nadšence. Po jeho dalších dvou režijních a scenáristických počinech, první a druhé části
Hostelu, ale mnozí hlavně z řad kritické obce obrátili s tím, že jde o špatně napsané a nepovedené žánrovky. Pouze fanoušci oceňovali odkazy na kultovní díla a cameo role ikon (
Takashi Miike,
Ruggero Deodato), přičemž pro mnohé problematické vyobrazení Slovenska jako buranova brali jako něco, co neodmyslitelně patří k exploatacím, resp. hixploatacím.
Roth dál budoval svou značku díky kamarádčoftu s Tarantinem, jenž ho obsadil do své poloviny
Grindhouse s podtitulem
Auto zabiják a umožnil mu natočit jeden z fiktivních trailerů překlenující
Rodriguezovu a Tarantinovu část pocty zašlých béček. Vedle toho píše pro jiné (kombinace katastrofického filmu a slasheru
Aftershock).
A produkuje, jak dokazuje upoutávka na
Clown. Z ní se zdá, že navzdory titulní postavě nebude snímek obsahovat ani trochu humoru, čímž se bude odlišovat od
Klaunů zabijáků či
Klauna k popukání. Měl by mít blíž spíš psychologickému dramatu o krizi středostavovského muže ve středních letech, jenž si jednoho dne navlékne kostým a nesundá ho. Jinými slovy,
To bez dětských draumat, zato s více mrtvými dětmi.
Upoutávka na film Clown (2014).