Elijah Wood si evidentně dobře rozumí se španělskými režiséry, kteří natáčejí hitchcockovské thrillery omezující se na jeden prostor a blízké okolí.
Ve variaci na
Okno do dvora Open Windows si vyzkoušel, jaké to je být součástí hry na kočku a na myš, když byl (nepřímo) zodpovědný za život své oblíbené herečky. Po spolupráci s Nacho Vigalandem natočil s
Eugeniem Mirou Grand Piano, které z konceptu omezení prostoru těží ještě víc, když protagonistu uzavírá do koncertní síně, kde hraje (nejenom jako) o život.
Ve španělském thrilleru, na jehož upoutávku (v původním - anglickém - znění) se můžete podívat níže, ztvárňuje Wood pianistu, který se po pěti letech vrací znovu na scénu. Jako kdyby nestačilo, že je nervózní, protože má po dlouhé době stanout před plným sálem, do kterého má zavítat i respektovaná a vlivná osobnost. V průběhu večera se dozvídá, že na něj míří sniper a (že) pokud zahraje byť jen jednu špatnou notu, zemře nejenom on, ale i jeho rodina.
Snímek, uvedený zatím na specializovaných festivalech jako Fantastic Fest, má velmi pozitivní recenze, která ho nálepkují jako "depalmovský". Pokud citace z traileru nelže,
Grand Piano je nejlepší
De Palmův film, který De Palma nenatočil. Jinými slovy, máme zde nejlepší derivát z derivátu
Hitchcocka, což zní slibně. Do české kinodistribuce se uvedení neplánuje, v americké bude na plátně k vidění od 7. března, ale ještě předtím ho uživatelé iTunes mohou za poplatek zhlédnout od konce ledna příštího roku. Jestli se k nim připojíte, můžete posoudit podle následující dvouminutovky:
Oficiální upoutávka k filmu Grand Piano.