Příběh o Tereze Raquinové, která svého oidipovským komplexem trpícího muže podvádí s italským řidičem, byl zfilmován už několikrát. Nejpovedenější zůstává aktualizovaná verze francouzského poetického realisty Marcela Carné z první poloviny 50. let, za nejvěrnější předloze se i díky neomezení celovečerní metráží dá označit britská seriálová adaptace z 80. let, nejnovější s Elizabeth Olsen a Oscarem Isaacem měla nedávno premiéru na torontském filmovém festivalu. V předprodukčních fázích se nachází další verze, kterou zrežíruje a napíše Brian De Palma, a tak není pochyb, že nebudou chybět opojné několikaminutové kamerové jízdy a tzv. split-screen.
Jeden z novohollywoodských spratků se specializuje na erotické thrillery. Nemělo by mu dělat problém natočit melodrama, které bude ale vzdálené těm předchodím. Výrazným znakem De Palmovy tvorby je totiž značná sebereflexivnost projevovaná hravými odkazy k formálním postupům a konkrétním dílům minulosti kinematografie. Tereza Raquinová zachází ještě dál a bude metafilmem, který nevypráví o Tereze Raquinové, ale o režisérovi a dvou herečkách natáčejících adaptaci Zolovy knihy a nosících si práci až nezdravě domů. Neví se, jestli si režiséra zahraje sám De Palma, ale do role jedné z hereček byla obsazena Emily Mortimer.
Pro tvůrce, jehož předchozí snímek Passion se dočkal rozporuplných reakcí a za nevydařený ho dokonce považovali i někteří z jeho dlouholetých fanoušků, může Tereza Requinová představovat návrat do formy a vykročení novým směrem.