Přestože se o zfilmování vzestupů i pádů závodníka a bojovníka s rakovinou mluvilo ještě před dopingovým skandálem, návštěva show Oprah Winfrey a odkývnutí svých prohřešků učinilo z Armstronga přímo lovnou zvěř pro filmový průmysl. Jak jinak si lze vysvětlit, že zájem o životopisný snímek se známým cyklistou v čele projevila hned tři studia.
Jako první se pro filmovou adaptaci spojily Abramsovy Bad Robot Productions se studiem Paramount. Podkladem pro film se má stát kniha Juliet Macur Cycle of Lies: The Fall of Lance Armstrong. Konkurent Warner Bros. se má na Armstrongův pád podívat z pohledu Tylera Hamiltona, bývalého týmového kolegy sedminásobného vítěze Tour de France. Warner Bros. si pro snímek sehnalo i scénáristu Scotta Burnse (Vedlejší účinky) a známý je i režisér, kterým se má stát Jay Roach (Recount, Game Change).
Jenže mimo to zůstávají velká studia na místě a o slovo se hlásí britská společnost Working Title Pictures. Ta letos vypouští do světa ze závodnického prostředí kupříkladun životopisný počin Rivalové. Pro svůj nový cyklistický příběh studio čerstvě obsadilo pozici režiséra, kterým se má stát Stephen Frears. Scénáře se ujal John Hodge, který má za sebou kupříkladu Trainspotting, a do hlavní role je žhavým kandidátem Ben Foster. Režisér oscarové Královny by spolu se studiem rád viděl začátek natáčení už na letošní podzim, a tak je pravděpodobné, že právě třetí Working Title Pictures uvede „dopingovou aféru“ do kin nejdříve.
Mimo celovečerní opus se Armstrongův příběh dočká i dokumentu z dílny Sony Pictures Classics. Přístup do zákulisí dopingové aféry sliboval nejdříve pod názvem Lance Armstrong: The Road Back, nyní ale zvolil o něco údernější The Armstrong Lie. Premiéry se dočká na zářijovém filmovém festivalu v Torontu.
Které ze tří studií si podle vás přičte největší úspěch?
Zdroj: Collider