Pravidla mlčení (The Company You Keep) (Falcon) Jelikož za režií thrilleru stojí Robert Redford, dá se očekávat další z jeho politicky angažovaných filmů, kterým nejde o zisk, ale o určité poselství. Pokud vám režijní styl žijící legendy sedí, přijdete si určitě na své, ač dosavadní hodnocení se pohybují někde kolem lepšího průměru. Mimo samotného tvůrce uvidíte ve snímku třeba Shiu LaBeoufa, Susan Sarandon nebo Nicka Nolteho. Milovníci oldschoolových kriminálek asi dlouho váhat nebudou, u ostatních bude záležet na jejich vztahu k režisérovi. Synopse: Jim Grant (Robert Redford) je právník a osamělý otec žijící v poklidu na předměstí New Yorku. To vše se ale radikálně změní, když mladý a průbojný reportér Ben Shepard (Shia LaBeouf) odhalí jeho skutečnou identitu bývalého protiválečného radikála hledaného v sedmdesátých letech pro vraždu. Najednou mu je v patách celá FBI a on se vydává za osobou, která jako jediná může jeho jméno očistit. Shepard si ale až příliš pozdě uvědomí, že mu na tom všem cosi nesedí.
Temné nebe (Dark Skies) (HCE) Sci-fi horor s mimozemskou tématikou se zdá být na první pohled nezajímavou záležitostí - otřepaný námět, víceméně neznámí herci a na režijní stolici absolutně nezručný Scott Charles Stewart, jehož předchozí pokusy dopadly dost špatně. Těžko říct, zda se tvůrce vypnul k nějakému lepšímu výkonu, protože ohlasů zatím mnoho není. Vzhledem k tomu, že propagace snímku je de facto nulová, nedají se čekat zázraky a rekordy v návštěvnosti padat také nejspíš nebudou. Na návštěvu kina se tak zřejmě vydají jen ti nejvěrnější fandové žánru. Synopse: Poklidný předměstský život rodiny Barretových se začne pořádně otřásat v základech. V jejich domě se stane série nevysvětlitelných událostí a oni brzy zjišťují, že je pronásleduje smrtící a děsivá síla. Ta si je z neznámých důvodů vybrala a hned tak se odejít nechystá. Dokáží se jí zbavit?
Marie Kroyer (Marie Kroyer) (Film Europe) Dánsko-švédské životopisné drama o osudech u nás skoro neznámého malíře a jeho ženy asi zaujme jen příznivce severské kinematografie. Režie se chopil poměrně ostřílený Bille August, jehož jméno může být zárukou určité kvality. Vzhledem k obsazení neokoukanými tvářemi se dá očekávat také autentičtější zážitek. Uvidíme, zda půjde jen o další tuctový životopis, nebo zda tvůrci přijdou s něčím nápaditým a zajímavým. Fanoušci si tenhle film jistě najdou. Synopse: Marie Kroyer (Birgitte Hjort Sørensen) byla provdána za slavného dánského malíře P. S. Kroyera (Soren Saetter-Larssen). Jelikož časem se mentální stav a nemoc Kroyera dost zásadně zhoršují, jejich společný život a sen se pomalu rozpadá. Marie je rozpolcena mezi rolemi matky, manželky a umělkyně. Z důvodu nalezení vnitřního klidu se vydává společně s dcerou na dovolenou, kde se zamiluje do skladatele Huga Alfvéna (Sverrir Gudnason) a rozhodne se k závažnému životnímu kroku. Zajímavost: Po pětadvaceti letech jde o první film Billeho Augusta, který je točen v dánštině.
Call Girl (Call Girl) (Film Europe) Lekce ze švédské historie opět potěší hlavně fanoušky severské kinematografie. Synopse slibuje dobovou záležitost a kontroverzní námět. Jak to ale v režii u nás totálně neznámého Mikaela Marcimaina dopadlo, lze jen těžko tipovat. Potenciální zájemce možná odradí delší stopáž a také období, o němž se toho v našich končinách opravdu moc neví. To může být ale na druhou stranu také to největší lákadlo. Synopse: Stockholm sedmdesátých let je dokonalou ukázkou utopické společnosti. Na jedné straně se tu dbá na politickou neutralitu, na straně druhé se bojuje za ženskou nezávislost a sexuální revoluci. Pro mládež se tak samozřejmě stávají lákadlem striptýzové bary, sexuální kluby a diskotéky. Mladá dívka Iris (Sofia Karemyr) právě je vyzdvihla ze dna společnosti do cynického světa, kde vládne moc. Zajímavost: Ve Švédsku vzbudil film kontroverze tím, že zmiňuje, že nejslavnější tamní politik Olof Palme měl sex s nezletilou prostitutkou.
Šmejdi (Aerofilms) Dokument sledující šokující a až brutální praktiky prodejců na zájezdových prezentačních akcích vzbudil velké emoce ještě před svým oficiálním uvedením do kin. Režisérka Silvie Dymáková totiž se skrytou kamerou pronikla až do samotného centra dění a to, co na plátně ukázala, je opravdu pro silné povahy. Už z dostupných ukázek si lze domyslet, že tento film nebude procházkou růžovým sadem a možná mnohým otevře oči. Vzhledem k tomu, že distributorovi se podařilo vyjednat, že osoby nad pětašedesát let věku mají vstup na film zdarma, neváhal bych ani chvíli a vytáhl své prarodiče do kina. Třeba jim to zachrání klidné stáří. Synopse: Co se skrývá za zdánlivě nevinnými předváděcími akcemi pro seniory? Opravdu je zde na ně vyvíjen nátlak a uplatňována manipulace? A dá se s tímhle vůbec bojovat? A kdo na tom celém vydělává? Možná se dozvíte hodně šokující odpovědi.
Vyrazíte o víkendu na nějakou premiéru? A na jakou? Napište nám do diskuze pod článkem!