Jurský park (Jurassic Park) (CinemArt) Legendární tříoscarové dobrodružství Stevena Spielberga se vrací na plátna kin dodatečně převedené do třetího rozměru. Zájemci se tak mohou znovu přesvědčit o tom, jak moc nadčasový je tento snímek z technického hlediska. Na začátku devadesátých let předvedl slavný tvůrce něco nevídaného a digitální dinosaury v podstatě udělal plnohodnotnými členy štábu. V hlavních rolích se samozřejmě objeví Laura Dern, Sam Neill, Jeff Goldblum a Richard Attenborough. K naprosté klasice netřeba dalších slov. Pokud jste před dvaceti lety propásli možnost vidět ji na velkém plátně, teď to můžete napravit. Synopse: Skupina vědců se pokouší vytvořit přírodní park s žijícími prehistorickými zvířaty na vzdáleném liduprázdném ostrově. Celý projekt podporuje milionář John Hammond (Richard Attenborough), který těsně před otevřením Jurského parku pro veřejnost pozve na jeho návštěvu svá dvě vnoučata, známého paleontologa s jeho přítelkyní a další odborníky. Průběh klidné návštěvy se rychle změní v noční můru poté, co jeden ze zaměstnanců v naději na tučný zisk od konkurence ukradne embrya dinosaurů. Aby snadno unikl z parku, vypne bezpečnostní systémy a tím i elektřinou napájený plot ohrazující celou atrakci. Dinosauři se rázem dostávají do volné přírody a působí velkou paseku. Zajímavost: Jde o vůbec první film, v němž byl použit zvuk specifikace DTS.
Práskač (Snitch) (HCE) Ač se v hlavní roli snímku objevuje Dwayne Johnson alias The Rock nečekejte přehnaně akční záležitost. Režírující Ric Roman Waugh spoléhá spíše na dialogy a realističnost, z čehož také pramení nejednoznačné přijetí filmu. Ohlasy se ale shodují v tom, že hlavní představitel svou roli zvládl překvapivě velmi dobře. Krom něho uvidíte ještě třeba Susan Sarandon, Barryho Peppera nebo Benjamina Bratta. Když tedy budete připraveni na to, že jde spíše o drama, budete možná hodnotit shovívavěji. Synopse: Syn Johna Matthewse (Dwayne Johnson) je obviněn a uvězněn za pašování drog, ačkoli nic takového nikdy nedělal. Zoufalý otec, který nemá absolutně žádné zkušenosti se světem zločinu, se vydává na cestu pomsty, na jejímž konci by mělo být osvobození jeho potomka. Jenomže zahrávat si s drogovými překupníky není jen tak, protože ti se neštítí ničeho.
Příběh mého syna (Venuto al mondo) (Bioscop) Italsko-španělsko-chorvatská romance láká diváky na fiktivní příběh odehrávající se na pozadí skutečných událostí, což je vždy atraktivní. V tomto případě jde navíc o stále ne úplně probádané období bosensko-srbské války. Režírujícímu matadorovi Sergiu Castellittovi se povedlo sehnat i zajímavou dvojici do hlavních rolí, které nakonec svěřil Penélope Cruz a Emilu Hirschovi. Na první pohled tedy vše vypadá více než slibně, jde jen o to, jak uznávaný tvůrce dokázal vše poskládat dohromady a jak věrně se držel knižní předlohy, z níž snímek vychází. Synopse: Svobodná matka Gemma (Penélope Cruz) přijíždí se svým dospívajícím synem Pietrem (Pietro Castellitto) do Sarajeva, aby poznal zemi, ve které se narodil. Před lety se tu totiž Gemma zamilovala do Diega (Emile Hirsch). Tehdy zoufale toužili po dítěti, ženě se však nedařilo otěhotnět. Společně našli řešení, kterého Gemma poté trpce litovala. Když prchala z obléhaného města, Diego se náhle rozhodl zůstat. Zajímavost: Autorkou předlohy je spisovatelka Margaret Mazzantini.
Dávám tomu rok (I Give It a Year) (EEAP Film Distr.) Těžko říct, co čekat od romantické komedie, jejímž režisérem a scenáristou je Dan Mazer, z jehož dílny pochází i kontroverzní Ali G Indahouse. Zřejmě nebude chybět vulgární humor a nějaké to peprnější slovíčko. V hlavních rolích se objeví Simon Baker, Rose Byrne, Anna Faris a Rafe Spall. Ohlasů zatím moc nenajdeme, vzhledem ke jménu tvůrce si ale můžeme takřka jistě vsadit, že budou stejně dost odlišné. Nezbývá než se přesvědčit na vlastní oči. Synopse: Ambiciózní Nat (Rose Byrne) a neúspěšný spisovatel Josh(Rafe Spall) jsou spolu šťastni, ač jejich povahy jsou naprosto odlišné. Jejich svatba je jako z pohádky, ale rodina i přátelé jsou přesvědčeni o tom, že jejich vztah brzy skončí. Když se blíží první výročí, skutečně to začíná vypadat, že každý půjde vlastní cestou. Jenže nikdo nechce být tím prvním, kdo to vzdá. Jak to s nimi nakonec dopadne? Zajímavost: Vánoční párty se natáčela ve slavném londýnském klubu The Ministry of Sound.
Lore (Lore) (AČFK) Vzhledem k tomu, že válečné drama je koprodukčním dílem Německa, Austrálie a Velké Británie, spíše než velkolepá akce se dá očekávat hluboká psychologie postav a jakýsi přesah. U nás neznámé jméno australské režisérky Cate Shortland asi přiláká málokoho, stejně jako obsazení plné neprofláklých tváří. Je tedy jasné, že tohle je kousek hlavně pro fajnšmekry a milovníky "exotických" kinematografií. Dosavadní hodnocení jsou ale velmi slušná. Synopse: Lořini (Saskia Rosendahl) nacističtí rodiče byli zadrženi spojeneckými vojsky a ona je nucena postarat se sama o sebe i o své čtyři sourozence. Společně se vydají na pouť z Bavorska do babiččina domu vzdáleného zhruba devět set kilometrů. Při cestě zničenou zemí si Lore uvědomuje, jak moc je válka zrůdná a co vše její rodiče schvalovali. Když potkají záhadného Thomase (Kai-Peter Malina), o kterém nic nevědí, zdá se, že mají spojence. Můžou mu ale věřit? Zajímavost: Snímek reprezentoval Austrálii v boji o cizojazyčného Oscara.
Avalon (Avalon) (Film Europe) Milovníci severské kinematografie nepřijdou zkrátka ani tento týden, kdy má premiéru švédský thriller debutujícího Axela Peterséna. Žánr a země původu slibují hutnou atmosféru a těžkou depresi. Jestli tomu tak bude, se však budete muset jít přesvědčit sami, neboť ohlasy zatím prakticky neexistují. To, že v hlavních rolích, neuvidíte nikoho známého, je tak nějak logické. Tohle je jednoznačný kousek pro zaryté fandy kvalitní severské filmařiny. Synopse: Šedesátiletý pořadatel party akcí Janne (Johannes Brost) připravuje noční klub na výroční tenisový týden. Společnicí mu je starší sestra Jackie (Léonore Ekstrand). Pár dní před premiérou klubu však způsobí Janne tragickou nehodu, jejíž důsledky ho čím dál víc vtahují do spirály okolností, z nichž není úniku.
Můj pes Killer (CinemArt) Slovensko-české sociální drama se zabývá bolavým tématem soužití Romů a "normálních" lidí. Režírující Mira Fornay si v rámci autenticity vypomohla neherci, což je vždy riziko. Navíc tu ve druhém plánu lehce prozkoumává i problematiku hooligans. Svým filmem se zkrátka nesnaží oslovit masy diváků, ale nabídnout svůj pohled na společnost a její neduhy. Otázkou je, zda se jí to podařilo snesitelnou formou. Synopse: Osmnáctiletý Marek žije v bezútěšném prostředí slovensko-moravských hranic se svým otcem a kamarády, které tvoří většinou rasističtí hooligans. Jeho nejlepším přítelem je však jeho pes vycvičený proti všem vetřelcům. Markovým životem ovšem otřese také šokující tajemství, které se týká jeho dávno zmizelé matky. Jak s ním naloží? Zajímavost: Na 42. ročníku MFF v Rotterdamu získal snímek hlavní cenu.
Vyrazíte o víkendu na nějakou premiéru? A na jakou? Napište nám do diskuze pod článkem!