Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic (Hansel and Gretel: Witch Hunters) (Bontonfilm) Překvapivě zábavné béčko, které si na nic nehraje a nabízí hodně zajímavou vizi toho, jak se dál vyvíjel osud známých pohádkových postav. Režisér Tommy Wirkola servíruje jednu bizarní a bláznivou scénu za druhou, nebojí se ani řízné a poměrně krvavé akce a skvěle, i když velmi prvoplánově využívá 3D efekt. Ústřední dvojici si skvěle vystřihli cool Jeremy Renner a sexy Gemma Arterton, kterým přihrává třeba i Peter Stormare. Zásadní slabinou filmu je scénář, který nedává smysl a postrádá i elementární logiku. V tomto případě to chce opravdu vypnout mozek a nepokrytě se bavit. Synopse: Jeníček (Jeremy Renner) a Mařenka (Gemma Arterton) od incidentu v perníkové chaloupce vyrostli a stali se lovci čarodějnic. Jejich profese je zavede do jednoho středověkého městečka, kde se ztrácejí děti a podezření padá právě na čarodějnice. Zdejšímu ochránci zákona (Peter Stormare) se sice přítomnost dvou celebrit vůbec nelíbí, ale nezbývá mu než se s ní smířit. V místních lesích totiž řádí něco, co přesahuje chápání všech zúčastněných a v nastalé bitvě se bude každá ruka hodit. Zajímavost: Středověká vesnice, v níž se část filmu odehrává, skutečně existovala kdesi v Bavorsku.
Čtyřlístek ve službách krále (CinemArt) Dlouho očekávaný celovečerní animovaný film založený na asi nejslavnějším původním českém komiksu konečně míří do kin a těžko říct, s jakým výsledkem. Režírující Michal Žabka si nepochybně dal na snímku záležet a určitě využil těch nejlepších technologií, které měl k dispozici. V našich končinách si ale nikdo nemůže být předem jist. Otázkou také je, zda technická stránka nepřebije scénář, který se zdá být hodně triviální. Všichni fandové Myšpulína, Piňdi, Bobíka a Fifinky si ale přejí, aby tomu tak nebylo a oni mohli zavzpomínat na své dětství. Uvidíme v kinech. Synopse: Malý výlet do Prahy nabídne Čtyřlístku úžasné setkání – na Karlově mostě je nejdříve přepadne obživlý lev ze sochy Bruncvíka, který je pak zavede do podzemních chodeb pražského Hradu, kde se setkají se samotným císařem Rudolfem. Ten tu není náhodou, neboť přicestoval z minulosti, protože podle předpovědí věhlasných astrologů mu jenom Čtyřlístek může získat zázračný kámen mudrců a zachránit mu tak život i korunovační klenoty, o které usiluje proradný alchymista Kelly. Myšpulín, Piňďa, Bobík a Fifinka tak musí zapojit veškerý svůj důvtip k tomu, aby vše vrátili do normálu. Zajímavost: Na filmu pracovalo více než čtyřicet animátorů z celého světa.
Krycí jméno Krtek (Kret) (Film Europe) Podle nemnoha ohlasů solidní drama Rafaela Lewandowskiho se pokouší ohlédnout do bolestné polské minulosti. Jeho hlavními devízami jsou uvěřitelné postavy a dialogy, syrové prostředí a atmosféra, pozvolné tempo, skvělá kamera, minimalistická hudba a nečernobílý pohled na dějiny. Pocit autenticity dotvářejí i u nás takřka neznámí herci. Vypadá to tedy, že náročnější divák si přijde na své, tomu tuzemskému by navíc mohlo být blízké i téma. Synopse: Čerstvý třicátník Pawel (Borys Szyc) žije se svým otcem, s nímž také dováží secondhandové zboží ze severu Francie na jih Polska. Při jedné obchodní cestě spatří Pawel bulvární noviny, které na titulní straně obviňují jeho otce, že patřil k tajným informátorům komunistického režimu a používal krycí jméno Krtek. Už tak závažnou věc ztěžuje skutečnost, že muž byl v osmdesátých letech členem hnutí, které proti totalitě bojovalo. Kde je tedy pravda? A co to udělá se vztahem otce k synovi?
Labrador (Labrador) (Film Europe) Chladné severské drama se snaží potěšit klubového a festivalového diváka, ohlasů má ale zatím málo a hodnocení se pohybuje pouze v průměru. Debutující Frederikke Aspöck naštěstí vyměřil snímku pouze sedmdesát minut, takže jde víceméně o jednohubku, kterou by snad každý měl vydržet až do konce, i kdyby se moc nepovedla. Máte-li rádi vztahová dramata v podání filmařů ze severní Evropy, není důvod tohle nezkusit. Synopse: Stella (Stephanie Leon) a Oskar (Carsten Bjørnlund) jsou mladý pár, který momentálně jede navštívit jejího otce Nathana (Jakob Eklund), jenž žije osamělý život společně se svým labradorem. Stella je těhotná a na dítě se těší, Oskar ale pochybuje. Proto není pro Nathana problém ho vyprovokovat a donutit k tomu, aby se zamyslel sám nad sebou. Oba muži se ocitají v konfilktu a střet mezi nimi je nevyhnutelný. Stella se sice snaží dělat, co může, ale nezbývá jí než jen přihlížet.
Post Tenebras Lux (Post Tenebras Lux) (Artcam) Také mexicko-francouzsko-nizozemské drama je cílené na náročnějšího diváka, který u filmu hledá skryté významy. Dle několika málo ohlasů to ale režisér Carlos Reygadas s umělečností a artovostí přehnal a výsledek je hodně nepřehledný a zmatený. Navíc tu nezazní jediný tón hudby a film tudíž nemá žádný soundtrack. O známých tvářích v hlavních rolích nemůže být ani řeč. Doporučuji tedy opravdu snad jen těm, kteří hledají něco netradičního, případně příznivcům exotičtějších kinematografií. Synopse: Mladá mexická rodina se rozhodne z města přestěhovat na venkov, kde očekává klidnější a méně hektický život. To se ale plete, neboť střet s realitou není vůbec idylický. Místní jsou k nim nedůvěřiví a vztahy mezi nimi jsou navíc ovlivněny dávnými událostmi. Aby toho nebylo málo, začnou si tu manželé stavět opulentní sídlo, což jim od splynutí s místní komunitou definitivně zabrání. Jejich vztah tak projde těžkou zkouškou. Zajímavost: Snímek měl oficiální premiéru na loňském festivalu v Cannes.
Vyrazíte o víkendu na nějakou premiéru? A na jakou? Napište nám do diskuze pod článkem!