BEL AMI OST
Hudbu k filmové adaptaci románu Guye du Maupassanta
Miláček má na svědomí Lakshman Joseph de Saram a Rachel Portman. Album, čítající třiadvacet skladeb, vyšlo již v březnu.
Soundtrack k
Bel Ami je ryze orchestrální. Kompozičně i melodicky vystihuje dobu, ve které se příběh odehrává. Valčíkové melodie se tu střídají s bezstarostným, lehoučkým trylkováním houslí, ponuré, temně laděné duety piana a violoncella zase s dramatickými kousky, které mají za úkol především zdůraznit dějovost vybraných scén. Album je záživné, nenudí a variabilita skladeb je opravdu obdivuhodná. Ať už jde o smyčcovou symfonii, variaci na pařížský kolovrátkový valčík, melancholickou táhlou baladu či dramatickou kontrabasovo-houslovou bouři, vždy se jedná o perfektně odvedenou práci.
Nejlepší kousky: Bel Ami, Charles Dies, Clotilde, Suzanne´s Entrance
Bel Ami - Bel Ami OST
RED TAILS OST
O hudební doprovod k válečnému snímku
Red Tails se postaral Terrence Blanchard, trumpetista a skladatel neworleanského původu. Nejen části samotného snímku, ale i soundtrack se natáčel v Česku.
Album, čítající úctyhodných dvaatřicet tracků, je jaksepatří výbušné a dramatické od samého počátku. Blanchard netroškaří a nešetří na nástrojích, tempu, variabilitě ani hlasitosti - což je, žel, místy spíše ke škodě než k užitku. Nic naplat,
Red Tails jsou válečné drama, tudíž je i soundtrack odpovídajícím způsobem zběsilý. Dunění bubnů, burácivé dechy, bojovné vokály, smyčce na maximum, to vše zlehka oděné do moderního hábitu. Najdeme zde tklivé melodie, rázné pochody, velkolepé orchestrální výbuchy i neautorské dobové jazzové či swingové popěvky. Na něčí vkus možná příliš hlučné, příliš barvité, příliš dlouhé… rozhodně však kvalitní a poslechuhodné.
Nejlepší kousky: Opening Titles, The Church, Victory Rolls, The Proposal
Red Tails OST - Opening Titles
SHAME OST
Na soundtracku k dramatu
Shame uslyšíme kromě několika autorských skladeb Harryho Escotta pozoruhodnou směsici klasiky a popu.
Vytrvalý zvuk tikání ve skladbě
Brandon zahajuje celé album. Jmenovaná skladba je první z pouhých tří, které pocházejí přímo z pera Harryho Escotta. Celý soundtrack má tedy tři části - Escottovy skladby, klavírní variace J. S. Bacha v podání Glena Goulda a hrstku popových a funkových songů. Převážně písničkový, neautorský soundtrack se hodnotí poměrně těžko. U Tom Tom Club či Blondie si budete podupávat do rytmu, u Johna Coltranea či Chata Barkera se výtečně relaxuje, kousky z Escottovy dílny oživí vaše vzpomínky na film… a Bach je prostě Bach. Varování: Pokud jste ve filmu nemohli vystát postavu Brandonovy sestry, do sinatrovské
New York, New York v podání Carey Muligan se budete zaposlouchávat jen stěží.
Nejlepší kousky: Nelze určit; Blondie, Bach a Harry Escott spolu jednoduše
nemůžou soupeřit.
Shame OST - End Credits
SALMON FISHING IN THE YEMEN OST
Dario Marianelli (
Jana Eyrová,
Pýcha a předsudek) je autorem hudby k romantické komedii
Lov lososů v Jemenu.
Instrumentální soundtrack Daria Maraneliho čítá šestnáct skladeb. Je - stejně jako film - decentní, jemný, romantický a velmi, velmi kvalitní. Ve skladbách nejvíce znějí housle, flétna a klavír. Hudba je typicky filmová, rušivě však nepůsobí ani při běžném poslechu. Délka většiny skladeb se pohybuje mezi dvěma až čtyřmi minutami, během kterých zvládne Marianeli vystihnout změny v ději, vystřídat tempo a pozměnit melodii, aniž by jakkoliv narušil ráz skladby. Trochu na škodu je snad jen místy použitá elektronika - bez ní by album bylo ideální, něžnou pochoutkou á la Silvestri.
Nejlepší kousky:Scotland, Dreams, It´s In Your DNA, Salmon Fishing, Happy Ending
Salmon Fishing in Yemen OST - OST preview