Článek je založen na odhadech tržeb podle hollywoodských studií. Aktualizovaný žebříček tržeb podle reálných čísel přineseme po jejich zveřejnění.
Open Road Films, malé studio, jež právě o tomto víkendu vypustilo do kin svůj vůbec první snímek, může slavit první úspěch. Sázka na chladný survival thriller
The Grey "masakrátorského" režiséra
Joe Carnahana vyšla a snímek s rozpočtem 34 milionů dolarů a s minimální marketingovou kampaní debutoval za velice příjemných 20 milionů.
Příběh skupinky trosečníků vedených tahounem
Liamem Neesonem, která se musí uprostřed aljašské tundry vypořádat se smečkou nenasytných vlků, navíc sklízí pozitivní kritické i divácké ohlasy, mohl by ho tedy potkat stejný osud, jako
Neesonův loňský nízkorozpočtový thrillerový kus
Neznámý, který startoval o dva miliony lépe a celosvětově to dotáhl na parádních 130 milionů. Mimochodem, všimli jste si, že z bývalého Oskara Schindlera se stává jeden z největších akčních borců v Hollywoodu?
Pouze na stříbrnou příčku padl
Underworld: Probuzení, který tak překvapil nečekanou výdrží, když mu tržby za druhý víkend klesly o "pouhou" polovinu, což je v rámci série obvyklé asi tak stejně jako propracovaný scénář nebo smysluplné dialogy. Průběžných 45 milionů za deset dní dělá ze čtvrté upíří řežby nejlépe vydělávajícího zástupce latexomilné frančízy.
Katherine Heigl měla slibně rozjetou kariéru komediální krásky, ale po propadáku
Vrahouni to s ní jde z kopce. A že sama o sobě a oblečená diváky nepřitáhne dokazuje i novinková akční romantika od Lionsgate
Za všechny prachy, která otevřela za slabých 11,8 milionů. To hodí v domácích kinech celkově tak třicítku a vzhledem k hodně mizerným reakcím (server Rotten Tomatoes eviduje celé tři procenta kladných recenzí a průměrný rating jen 2,7 bodu z deseti) by to mohlo být ještě méně.
O 44 procent na 10,4 milionů dolarů klesly výdělky válečného dojáku
Red Tails, který tak navýšil své celkové tržby na slabých 38 milionů dolarů. Severní Amerika pokryje maximálně 58 milionový rozpočet a producentům z domácích kin zisk nehrozí. Budou se tak muset spoléhat na zbytek světa, kam ale příběh černošských válečných pilotů ještě ani nevyrazil.
Poslední novinka týdne se vyšplhala pouze na pátou příčku a je jí krimi thriller studia Summit Entertainment
Muž na hraně.
Sam Worthington je tajemný muž stojící na římse vysokého newyorského hotelu a očividně ho něco důležitého trápí. Kdyby ale trailery opět neprozrazovaly mnohem víc, než je třeba, vypadalo by to opravdu zajímavě.
Bohužel, nepovedená a příliš otevřená reklamní kampaň vyzradila většinu zápletky a v záloze si nechala pravděpodobně jen nějaký závěrečný nelogický superzvrat, na což se mnoho diváků nalákat nedá. Amíci, dopředu informovaní, kam se historka o sebevrahovi snažícím se očistit své jméno bude ubírat, se kinu vyhnuli obloukem a
Muž na hraně debutoval za hodně mizerných 8,3 milionů dolarů z tří tisícovek kin.
Druhou poloviny top ten doplňuje nepříliš úspěšné drama
Neuvěřitelně hlasitě & nesmírně blízko, nově expandující oscarový kandidát
Děti moje, výdělečná zlodějna
Kontraband, Disneyho dolarová ždímačka
Kráska a zvíře 3D a desítku uzavírá neúspěšná, ale vychvalovaná
Soderberghova akce
Zkrat.
Příští týden se o diváky popere velkou pozornost zasluhující found footage superhrdinská sci-fi
Kronika, zajímavě vypadající hororová sólovka
Daniela Radcliffa Žena v černém a enviromentální doják
Big Miracle, který naopak nezajímá nikoho.
BOX OFFICE: VÍKEND OD 27.01.2012
- The Grey 20,0 mil. (novinka)
- Underworld: Probuzení 12,5 mil.
- Za všechny prachy 11,8 mil. (novinka)
- Red Tails 10,4 mil.
- Muž na hraně 8,3 mil. (novinka)
- Neuvěřitelně hlasitě & nesmírně blízko 7,1 mil.
- Děti moje 6,6 mil.
- Kontraband 6,5 mil.
- Kráska a zvíře 3D 5,3 mil.
- Zkrat 4,0 mil.
Všechny tržby jsou vedeny v amerických dolarech. Kompletní žebříček s podrobnými statistikami naleznete zde.