Sledujte filmserver.cz také na Facebooku!
Přihlásit Přihlásit přes Facebook | Registrovat
Její tělo

Recenze: Film Její tělo o pornoherečce Absolonové je příběhem o honbě za úspěchem

Vydáno: 17.11.2023 12:30 v sekci Recenze | Premiéry - Jan Varga | foto: Česká televize

České erotické drama Její tělo je inspirováno příběhem Andrey Absolonové, která byla v 90. letech úspěšnou sportovkyní, avšak kvůli nehodě musela změnit povolání a stala se slavnou pornoherečkou.

Její těloRecenzoval/a Jan Varga dne 17.11.2023 12:30. České erotické drama Její tělo je inspirováno příběhem Andrey Absolonové, která byla v 90. letech úspěšnou sportovkyní, avšak kvůli nehodě musela změnit povolání a stala se slavnou pornoherečkou. Hodnocení: 3
SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
Natalia Germani ve filmu  / Její tělo
© Bontonfilm
České drama Její tělo vypráví příběh Andrey Absolonové, která byla v 90. letech úspěšnou sportovkyní a několikanásobnou mistryní republiky ve skoku do vody, až do nehody při trénování na olympijské hry v roce 1996, kdy musela po zranění páteře pověsit kariéru profesionální skokanky na hřebík. Do nového tisíciletí pak vstoupila pod pseudonymem Lea De Mae jako pornoherečka se strmě rostoucí popularitou, během několika let účinkovala ve více než 150 pornofilmech a stala se z ní hvězda. Film o ní natočila coby svůj celovečerní hraný debut dokumentaristka Natálie Císařovská, která na tvorbě jeho scénáře spolupracovala s taktéž celovečerně debutující scenáristkou Anetou Honzkovou.

Snímek sice není dokumentem, ale jako dokument přesto působí přinejmenším v tom, že při věcném shrnování známých faktů a zlomových okamžiků ze života Andrey Absolonové už nenabízí nic moc dalšího, co by se dalo považovat za nadstavbu plynoucí z formátu hraného filmu, jako je vytváření dramatických situací, hlubší náhled do psychologie hlavní hrdinky (kterou ztvárnila herečka Natalia Germani) nebo kreativnější práce se stylistickými postupy. Andrea z příběhu vychází jako poměrně povrchní postava s krásnou tváří a svůdnými křivkami, kterou ale kromě snahy o dosažení vrcholného úspěchu bez ohledu na disciplínu nedefinují žádné další výraznější vlastnosti či motivace.

Natalia Germani, Cyril Dobrý ve filmu  / Její tělo
© Bontonfilm
Odhlédneme-li od jejích zdravotních komplikací, tak Andreu vidíme procházet nějakou zásadnější krizí jen v okamžiku těsně po poúrazové rekonvalescenci, kdy musí přijmout nemožnost návratu do světa profesionálního sportu a snaží se alespoň dočasně uplatnit jako prodavačka v samoobsluze. Práce ji ale zjevně nenaplňuje, protože v ní nemůže stoupat na vrchol, být nejlepší a být za to oceňována. Porno je pro ni příležitostí, jak toho opětovně dosáhnout, a přistupuje k němu stejně jako v případě skákání do vody jako k fyzicky náročné činnosti, v níž může používat své tělo jako hlavní nástroj. Tím ale jakákoli psychologizace hlavní hrdinky v podstatě končí. 

Osobnost samotné Andrey Absolonové tak není tím hlavním, o čem film vypovídá, a nejsou tím kupodivu ani zkušenosti spojené s jejím povoláním pornoherečky. Těžištěm filmu se totiž zdají být proměny v rodinných vztazích, které má Andrea se svými rodiči (Zuzana Mauréry a Martin Finger) a především s mladší sestrou (Denisa Barešová). Volba tohoto hlediska není zas až tolik překvapivá vzhledem k tomu, že Natálie Císařovská i Aneta Honzková hojně vycházely při tvorbě scénáře z rozhovorů, které pořídily právě s Andreinou sestrou Lucií. Sesterské pouto zažívající zatěžkávací zkoušku prochází sice poměrně jednoduchým a schematickým vývojem, ale přesto je nejvýraznějším motivem v celém filmu, neboť s ostatními motivy snímek pracuje spíše neuspokojivě.

Natalia Germani, Denisa Barešová, Zuzana Mauréry, Martin Finger ve filmu  / Její tělo
© Bontonfilm
Různé další potenciální zdroje pro vytvoření dramatu film totiž pouze naznačuje, ale už je nijak dál nerozvíjí a nepřetváří je do konfliktů či ucelených dramatických oblouků. Spousta motivů je tak pouze okrajově nadhozená, aniž by dále k něčemu vedla, ať už jde o Andreinu poruchu příjmu potravy během tréninku, krizi ve vztahu Andrey a jejího přítele-režiséra (Cyril Dobrý) nebo jednou zmíněný rozvod jejích rodičů, podmíněný tím, že otec se za svou dceru stydí, zatímco matka je na Andreu de facto pyšná a ochotně si od ní nechává nadělovat drahé dárky. Respektive je pyšná na její úspěch bez ohledu na profesi. 

Je pozoruhodné, že zatímco prostředí profesionálního akrobatického sportu je ve filmu vylíčeno se všemi přítěžemi, jako jsou náročné tréninky, nutná soustředěnost a preciznost, přísná životospráva, dodržování tvrdého režimu, četná rizika v podobě různých zranění včetně ochrnutí, důraz na výkon a nemalá konkurence, tak porno-průmysl je naopak vykreslen jako zcela nekompetitivní a hladce bezproblémová branže, kde se mají všichni rádi a každý se k vám chová mile a empaticky. Nanejvýš je potřeba chvíli čekat v mírném dešti, protože kameramanovi nateklo do zařízení. V jednu chvíli je sice Andrea nucena k natáčení scény pro zahraničního producenta navzdory špatné zdravotní kondici, ale to je v podstatě jediné příkoří, které ve filmu v rámci své herecké kariéry zažije. Žádné jiné problémy související s povoláním řešit nemusí, protože pro ni žádné neplynou. 

Cyril Dobrý, Natalia Germani ve filmu  / Její tělo
© Bontonfilm
Nehrozí tudíž, že byste si z filmu Její tělo udělali realistický obrázek o zázemí české pornografické tvorby na přelomu tisíciletí nebo o zákulisí porna obecně, na druhou stranu je však osvěžující, že snímek o účasti v pornu nijak nemoralizuje a ani neopakuje obvyklá klišé. Navzdory občasné explicitní nahotě je film až překvapivě měkký a kompromisní, zvlášť v porovnání s fyzicky výrazně intenzivnějšími konkurenty, jimiž jsou kupříkladu nedávný švédský festivalový film Rozkoš nebo skutečně autentický dokument Rocco. Když už se v něm ojediněle mihnou něčí genitálie či dokonce penetrace (celkově se jedná o asi osm sekund záběrů, které patrně tvoří jediný rozdíl mezi verzemi přístupnými od patnácti a od osmnácti let), tak to v tu chvíli působí nehledě na provokativní námět filmu skoro až nepatřičně a rušivě.

Co ale rozhodně nepatřičné není, je obsazení Natalie Germani do hlavní role, které se ukázalo být skvělým tahem. Natalia je totiž herecky věrohodná jak v pozici soustředivé olympijské sportovkyně, tak coby začínající a následně zkušená pornohvězda. Její výkon i vizáž propůjčují charakteristický výraz portrétu ženy, která používala k vybojování úspěchu vlastní tělo, jenž ji přitom opakovaně zrazovalo. Film zas při rekapitulování biografických údajů tak trochu bojuje s hledáním vhodného jednotícího tématu, v čemž jej zrazuje vlastní nedostatečná práce s mnohdy jen letmo načrtnutými motivy. Díky neokoukanému námětu, neotřelému pojetí i zručnému technickému zpracování je ale snímek Její tělo přesto svým způsobem pozoruhodný.

[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]

Originální trailer k filmu Její tělo

NAŠE HODNOCENÍ FILMU:
6/10
VAŠE HODNOCENÍ FILMU:
Líbí se mi Nelíbí   Chci vidět Nechci vidět
0,0
NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Kinopremiéry: 52. týden
Kinopremiéry: Ahoj a díky, SpongeBobe Poslední premiéry roku 2025 neskrývají žádný velký divácký hit, ačkoli je velmi pravděpodobné, že děti si den po rozbalení dárků možná návštěvu kina vynutí, neboť startuje další celovečerní SpongeBob. čtěte zde
Vydáno: 24.12.2025 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0
Biggest BO Flops of 2025
Téma: Největší propadáky roku 2025 Každý rok má své vítěze a poražené, alespoň co se týče komerčního výsledku. Pojďme si připomenout deset největších letošních komerčních propadáků. čtěte zde
Vydáno: 23.12.2025 16:30 v sekci Články | Žebříčky
0
Top 20 ČR: 51. týden
Top 20 ČR: Avatar vrátil lidi do kin Lidé v Česku se konečně vydali do kin. Donutil je k tomu až třetí díl Avatara, který měl o víkendu premiéru. Jde o poslední filmový hit tohoto roku. čtěte zde
Vydáno: 23.12.2025 07:30 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Box office: 51.víkend
Box Office: Avatar se vrací do kin Poslední velkou premiérou tohoto roku je třetí díl Avatara, který podle očekávání kraloval pokladnám kin, a to nejen v USA, ale po celém světě. čtěte zde
Vydáno: 22.12.2025 07:30 v sekci Komentáře | Box office
0
Avatar: Oheň a popel 7/10
Recenze: Velkofilm Avatar: Oheň a popel vstupuje doslova podruhé do téže řeky Třetí díl populární ságy dokončuje příběh, jenž načal díl druhý. Jde nicméně v podstatě jen o variaci na předchozí počin, která znovu opakuje mnohá již nejednou viděná příběhová schémata. čtěte zde
Vydáno: 19.12.2025 12:30 v sekci Recenze | Premiéry
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Recenze: Český fantasy film Zrození alchymistky vznikl zhuštěním stejnojmenného seriálu (03.12.2025 12:30 v Recenze | Premiéry)
- Recenze: Český film Neporazitelní je sportovním dramatem o využitých druhých šancích (26.11.2025 12:30 v Recenze | Premiéry)
- Kinopremiéry: Ve městě zvířat se zrodila alchymistka (26.11.2025 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- Kinopremiéry: Neporazitelná čarodějka bojuje se šváby (19.11.2025 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- Kinopremiéry: Dracula a Nepela jsou Boží úlet (29.10.2025 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- Kinopremiéry: Šmoulové znají tajemství loňského léta a kouzlo derby (16.07.2025 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- TV tipy: V zápisníku alkoholičky se skrývají maso, krev a němá tajemství (30.05.2025 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: Smrtelné zlo probudilo její tělo (11.04.2025 07:30 v Radar | TV tipy)
- Recenze: Artové drama Nikdo mě nemá rád konfrontuje nonkonformitu s předsudky (18.01.2025 10:30 v Recenze | Premiéry)
- Kinopremiéry: Parthenope bojuje za mír a nikdo ji nemá rád (15.01.2025 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- TV tipy: Uprostřed Duny se Predátor stává rytířem spravedlnosti (29.11.2024 07:30 v Radar | TV tipy)
- Recenze: Film Konec světa vypráví o vztahu dědy a vnuka na pozadí léta 1968 (26.09.2024 07:30 v Recenze | Premiéry)
- Kinopremiéry: Chlupatá rodinka až na věky prožívá konec světa (18.09.2024 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- Kinopremiéry: Beetlejucie sleduje světýlka, poslouchá hlas pralesa a klade past na myši (04.09.2024 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- Trailer: Konec světa (27.08.2024 12:30 v Novinky | Trailery)
- TV tipy: Maverick stojí v cestě žáru velkoměsta (23.08.2024 07:30 v Radar | TV tipy)

PREMIÉRA TÝDNE   50/2025

Avatar: Oheň a popel
7/10

Třetí díl populární ságy dokončuje příběh, jenž načal díl druhý. Jde nicméně v podstatě jen o variaci na předchozí počin, která znovu opakuje mnohá již nejednou viděná příběhová schémata.

AKTUÁLNĚ V KINECH

Kompletní seznam kinopremiér naleznete zde.

TV TIPY

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ FILMY (poslední týden)

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ OSOBY (poslední týden)

filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
filmserver.cz - o filmech víme vše
©2010-2025 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1804-5529
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe