Ačkoli tento týden nenabízí v televizích žádný výrazný počin, na programu je hned několik premiér. Mezi nimi jsou třeba thriller Dívka v pavoučí síti nebo tuzemské drama Chvilky. Nechybí ale ani legendární Lynchův propadák Duna.
LEGO® Ninjago® film (
The Lego Ninjago Movie) (pátek 6. 11., Nova Cinema, 20.00 - 21.50 / sobota 7. 11., 14.35 - 16.20 / neděle 8. 11., 08.50 - 10.35 / pondělí 9. 11., 06.00 - 07.40)
© Facebook tvůrce
Tři roky staré animované dobrodružství je typicky spotřební záležitostí, u níž stačí znát jen název, protože zbytek už se dá domyslet. Zkušený režisér
Bob Logan, jehož doplnili debutanti
Charlie Bean a
Paul Fisher, se spolehl na popularitu slavné stavebnice a předchozích filmů a víc toho neřešil. Sice se snažil navázat na stejnojmenný seriál, snímek s ním ale ve výsledku moc společného nemá, protože mnoho stěžejních postav se tu vůbec neobjeví a mytologie se nikterak nerozšiřuje. Příběh tedy nemá smysl řešit, protože prakticky neexistuje a jde jen o sled více, či méně vydařených epizod, důležitější jsou svižné tempo, střídmá stopáž a neustálá akce, která tedy není nijak výrazná, ale svůj účel splní. Důležitá je pochopitelně i vizuální stránka, která je téměř dokonalá. Příjemným bonusem budiž to, že v krátké hrané sekvenci se objeví
Jackie Chan. Jestli něco výrazně kazí dojem, je to absence vtipných situací a hlášek, o něž se tvůrci sice pokouší, moc jim to ale nevychází. Tip spíše pro dětského diváka, což potvrdí i naše
recenze.
Zajímavost: Chan se podílel i na choreografii bojových scén.
Oficiální český trailer filmu Lego® Ninjago® film / The Lego Ninjago Movie
Útěk do Atén (
Escape to Athena) (pátek 6. 11., Prima Max, 20.00 - 22.45 / sobota 7. 11., 15.15 - 17.55)
© Movie Poster Shop
Britský dobrodružný snímek z konce sedmdesátých let je v našich končinách takřka neznámý a na zahraničních databázích se těší o něco horšímu hodnocení. Dáno je to jednoznačně tím, že režírující
George Pan Cosmatos se v něm nebere vůbec vážně a s celkovým nadhledem to někdy až přehání. Příběh de facto neexistuje, protože se jedná spíš o soubor různých skečů, které nedrží moc u sebe a snaží se co nejvíc pobavit, což se daří tak napůl. V rámci žánrového zařazení se v něm střídá velké množství lokací a postav, které jsou tak různorodé, že společně zkrátka nemohou moc fungovat a dohromady nedávají smysl. K tomu nejlepšímu pak patří akce, které tedy není překvapivě nikterak moc, má ale potřebný náboj a adrenalin, výtečné jsou též výprava a dobová atmosféra. Většinu nedostatků kompenzuje i obsazení, v němž se objeví
Roger Moore,
Telly Savalas,
David Niven,
Claudia Cardinale,
Elliott Gould,
Richard Roundtree nebo
Sonny Bono. Nenápadná žánrovka, která udělá radost cyničtějšímu publiku.
Zajímavost: Natáčelo se na ostrově Rhodos.
Originální trailer filmu Útěk do Atén / Escape to Athena
Tři vejce do skla (sobota 7. 11., Prima, 16.50 - 18.52 / neděle 8. 11., Prima Max, 11.55 - 13.50 / středa 11. 11., 12.05 - 14.05)
© Terryhoponozky
Československá komedie z druhé poloviny třicátých let je poměrně známá, hodnocení ale nemá tak vysoká jako jiné žánrovky z té doby. Režírující
Martin Frič se v ní spolehl na značně epizodický příběh plný omylů a převleků, který je ovšem v závěru zbytečně překombinovaný, jednoduchý, ale účinný humor, poměrně svižné tempo a střídmou stopáž, v níž není prostor na nudu, protože se neustále něco děje. Nechybí ani značný nadhled a hodně solidní atmosféra. Hlavní hvězdou je
Vlasta Burian, který dokáže prodat i ten sebeprvoplánovější vtip, snímek si krade pro sebe a dělá z něj svou one man show. Společnost mu sice dělají třeba
Rudolf Kadlec,
Karel Dostal,
Helena Bušová nebo
Bohuš Záhorský, moc velkou šanci zazářit ale od něj nedostávají. Ač se ale tvůrci snaží sebevíc, nedokáží zakrýt, že námět zkrátka na celovečerní stopáž nestačí a mnohdy se nemají oč opřít. Tip, který vyžaduje tolerantnější publikum.
Zajímavost: Ve filmu si zahrál také
Burianův pes Rolf.
Ukázka z filmu Tři vejce do skla
Duna (
Dune) (sobota 7. 11., ČT art, 22.15 - 00.30)
© Facebook tvůrce
Sci-fi z první poloviny osmdesátých let je dnes už legendárním propadákem a je zajímavá hned z několika pohledů. Jedním z nich je to, že ji natočil a napsal
David Lynch, který v ní svedl nerovný souboj s uznávanou literární předlohou
Franka Herberta a prohrál. Jeho obsáhlý a mytologicky nesmírně propracovaný příběh totiž nejde převést do jednoho filmu a v podání slavného tvůrce se změnil v nepříliš pochopitelnou ságu, v níž absolutně chybí jakákoli motivace postav, vnitřní logika a de facto i zásadnější zápletka, navíc se bere strašlivě vážně a rezignuje na jakýkoli nadhled a humor, což může paradoxně působit nechtěně směšně a vzhledem k přetažené stopáži až nekoukatelně. Moc nepomáhá ani vizuální stránka, která byla zastaralá už v době svého vzniku a triky rozhodně neohromí. Poněkud zvláštní je také soundtrack plný rockových kytar. Dojem vylepšují krásná kamera, nechtěně béčková atmosféra a relativně solidní výprava. Slušné je též obsazení, v němž dostali důvěru tehdy debutující
Kyle MacLachlan,
Brad Dourif,
Francesca Annis,
Jürgen Prochnow,
Virginia Madsen nebo
Sting. Dodnes unikátní ukázka toho, jak to vypadá, když se uznávaný a osobitý režisér úplně mine se zpracovávanou látkou.
Zajímavost: Autor předlohy byl konečnou verzí scénáře natolik okouzlen, že dal tvůrci volné ruce k jakýmkoli odchylkám a změnám v ději.
Originální trailer filmu Duna / Dune
Dívka v pavoučí síti (
The Girl in the Spider’s Web) (sobota 7. 11., Prima, 22.40 - 01.00 / neděle 8. 11., Prima Max, 22.05 - 00.30)
© Falcon
Dva roky starý krimithriller navazuje na slavnou knižní (a filmovou) trilogii
Milénium, i proto je překvapivé, jak kiny víceméně prošuměl a dnes už patří mezi ty zapomenutější kousky. Souvisí to i s tím, že režírující
Fede Alvarez neměl podobné ambice a chtěl natočit jen spotřební špionážní thriller bez přesahu, což je ostatně i knižní předloha
Davida Lagercrantze. A v tomto směru se mu zadařilo, protože nic není vysloveně špatně, atmosféra je příjemně paranoidní, příběh relativně zajímavý, i když nikoli chytrý a tempo je svižné. Hlavní devízou je však akce, které je tu možná překvapivě dost a je zvládnutá na výbornou. Pozitivem budiž i to, že se tvůrci nesnažili trapně napodobit severské thrillery, ale vše přizpůsobili hollywoodským možnostem. Titulní roli ztvárnila obstojná
Claire Foy, které ale chybí potřebná dávka tajemství a charismatu, o moc lépe na tom není ani
Sverrir Gudnason, dále se pak objeví třeba
Beau Gadsdon,
Sylvia Hoeks,
Lakeith Stanfield nebo
Stephen Merchant. Oddechová a na víkendový večer ideální záležitost, což potvrdí i naše
recenze.
Zajímavost: V rámci přípravy na roli měla
Foy sledovat filmy s
Marlonem Brandem a
Al Pacinem.
Český trailer filmu Dívka v pavoučí síti / The Girl in the Spider’s Web
Ho! (
Ho!) (neděle 8. 11., ČT2, 20.00 - 21.50)
© IMDb
Francouzsko-italské krimi z konce šedesátých let je nejen u nás dnes skoro zapomenuté a moc se nepřipomíná. Důvod je naprosto jednoznačný - režírující
Robert Enrico totiž obsadil do hlavní role
Jeana-Paula Belmonda, který tu ale hraje něco zcela jiného, než jsou u něj diváci zvyklí a rázem bylo přijetí nejednoznačné. Místo klasického hláškujícího elegána ztvárnil zcela seriózní úlohu gangstera, který prohrává, což pro fanoušky nebylo jednoduché přijmout, navíc jeho postava nebyla tak úplně propracovaná. K tomu pak tvůrce přidal ještě zcela záměrně pomalé tempo, potemnělou atmosféru, nádhernou hudbu a velmi syrovou akci, která je ale v závěru bohužel poměrně zmatená. V dalších rolích se pak objeví například
Joanna Shimkus,
Raymond Bussières,
Paul Crauchet nebo
Sydney Chaplin. Jen škoda, že snímku chybí výraznější a zapamatovatelnější momenty. Neznámá záležitost.
Zajímavost: Snímek je adaptací románu
Josého Giovanniho, tomu se ale vůbec nelíbil a všechna svá díla pak převáděl na plátno sám.
Ukázka z filmu Ho! / Ho!
Smím prosit? (
Shall We Dance) (neděle 8. 11., Prima Max, 20.00 - 22.05 / úterý 10. 11., 00.35 - 02.50)
© IMDb
Romantické komediální drama z první poloviny nového milénia není ničím výrazné, svůj účel ale splní. Režírující
Peter Chelsom si v něm na nic nehrál a pouze spoléhal na klasické žánrové prvky a šablonu, kterou naplnil beze zbytku. To tedy znamená, že příběh je po pár minutách předvídatelný, tempo je relativně svižné, atmosféra naprosto pohodová a romantická linie funguje. I vzhledem k velmi střídmé stopáži je navíc čas jen na to nejpodstatnější, takže nuda se dostaví málokdy, navíc tu jsou velmi dobře zvládnuté taneční scény, které někoho můžou inspirovat k návštěvě nějakých kurzů. Chybět pak nesmí ani příjemná hudba. Ústřední role ztvárnili obstojná
Jennifer Lopez a charismatický a spolehlivý
Richard Gere, mezi kterými probíhá potřebná chemie, a kterým sekundují třeba
Susan Sarandon,
Bobby Cannavale nebo výtečný a nezapomenutelný
Stanley Tucci. Absolutně nenáročná podívaná na konec týdne.
Zajímavost: Přímo z natáčení byly odcizeny šperky v hodnotě čtyř tisíc dolarů, které ve filmu nosí
Sarandon.
Oficiální trailer filmu Smím prosit? / Shall We Dance
Chvilky (neděle 8. 11., ČT1, 20.10 - 21.40)
© Facebook tvůrce
Dva roky staré česko-slovenské drama patří k těm snímkům, které se ze zdejší mainstreamové kinematografie vymykají a vyžadují trochu náročnějšího diváka. Celovečerně debutující režisérka a o něco ostřílenější scenáristka
Beata Parkanová v něm spoléhala na intimní a civilní příběh, který nepřináší žádné zvraty a v pomalém tempu líčí osudy mladého děvčete, které se potýká se vztahovými a rodinnými problémy. Potíž může být v tom, že hlavní hrdinka je zcela záměrně pasivní, čímž může být někomu až protivná a celková atmosféra je možná až moc depresivní a melancholická. Snahy o realističnost a nepodbízení jsou nicméně sympatické a některé scény jsou opravdu výtečně zrealizované a jako by byly přímo odpozorované z běžných životů. Všechny nedostatky do značné míry kompenzuje vynikající a po právu Českým lvem a Cenou české filmové kritiky oceněná
Jenovéfa Boková v hlavní roli, kterou doplňují třeba
Jaroslava Pokorná,
Viktor Tauš,
Alena Mihulová,
Martin Finger nebo
Lenka Vlasáková. Docela zajímavý debut, s čímž by tedy naše
recenze asi úplně nesouhlasila.
Zajímavost: Scénář k filmu psala autorka pět let.
Oficiální trailer filmu Chvilky
Všichni to vědí (
Todos lo saben) (středa 11. 11., Prima Max, 20.00 - 22.50 / čtvrtek 12. 11., 15.15 - 18.05)
© Facebook tvůrce
Dva roky staré italsko-španělsko-francouzské psychologické drama nejvíc selhává v příběhové rovině. Režisér a scenárista
Asghar Farhadi v něm v začátku naláká na příjemně pohodovou podívanou, protože atmosféra španělské svatby je takřka autentická a vyprávěná s takovým nadhledem, že je vysloveně radost ji sledovat, i když se mu úplně nepodaří představit všechny zásadní postavy. Poté ale zcela změní náladu, zvážní a začne rozvíjet rádoby detektivní zápletku, která ale příliš nefunguje, protože nenabízí skoro žádné odpovědi a ne úplně šikovně pracuje s různými paranoidními náznaky. V závěru navíc začne řešit zamotané rodinné vztahy, v nichž není jednoduché se vyznat a nikam moc nevedou. A je to škoda, protože výprava a kulisy jsou výborné a kamera nádherná. V hlavních rolích se objeví výborní
Penélope Cruz a
Javier Bardem, o jejichž vzájemné chemii netřeba pochybovat. Jen by to celé potřebovalo být o něco kratší, mít svižnější a ne tak pomalé tempo a nepřipomínat tolik telenovelu. Více hledejte v naší
recenzi.
Zajímavost: V Íránu, odkud režisér filmu pochází, film nikdy nebyl uveden v kinech.
Český trailer filmu Všichni už to vědí / Todos lo saben
Poutník - nejlepší příběh Paula Coelha (
Não Pare na Pista: A Melhor História de Paulo Coelho) (čtvrtek 12. 11., ČT art, 20.15 - 22.05)
© Facebook tvůrce
Brazilské životopisné drama před pěti lety prosvištělo i našimi kiny, moc parády v nich ale nenadělalo. A není se co divit, protože debutující režisér
Daniel Augusto v něm zpracoval osudy populárního spisovatele
Paula Coelha, jehož knihy jsou přijímány značně rozdílně a film je na tom velmi podobně. Střídají se v něm totiž dvě časové linie, které ale nejsou jasně rozdělené, takže orientace v nich není úplně jednoduchá a většinou působí hodně zmateně. Totéž se dá říct o celém ději, který nedává moc smysl, je dost zběsilý a pracuje s motivy, které budou znát jen čtenáři autorových knih. Atmosféra je na druhou stranu hodně příjemná a zcela vystihuje jihoamerickou náturu, vizuálně vše také vypadá výborně, kamera je opravdu krásná a tempo je potřebně svižné. Solidní je též obsazení, v němž je jedinou slavnější tváří titulní
Julio Andrade. Snímek, který rozhodně nesedne každému, což potvrdí i naše
recenze.
Zajímavost: Coelho prodal více než sto šedesát pět milionů knih.
Oficiální český trailer filmu Poutník - nejlepší příběh Paula Coelha / Não Pare na Pista: A Melhor História de Paulo Coelho