Po nečekané smrti manžela Ludvíka zůstane Eva (Eliška Balzerová) sama, jen se svou dcerou Terezou (Tatiana Vilhelmová). Při likvidaci pozůstalosti Tereza náhodou objeví starou dětskou malůvku, kterou nakreslil pro jejího otce jakýsi Tomáš. Oběma ženám dojde, že Ludvík zřejmě musel mít s jednou ze svých milenek (se kterými se Eva zná) nemanželské dítě, jehož existenci se mu doma podařilo zatajit. Rozhodnou se tedy Tomáše společně vypátrat a vydají se proto v Ludvíkově milovaném autě (Volze) na výlet navštívit postupně všechny jeho milenky, aby zjistily, se kterou z nich to dítě měl.
Třeba Zlomené květiny od Jima Jarmusche mají dost podobný děj (Bill Murray coby stárnoucí sukničkář navštěvuje své dávné milenky poté, co mu od jedné z nich přijde anonymní dopis, že s ní má již dospělého syna), leč ten je založený na tom, že onen proces hledání je vlastně důležitější než samotné nalezení, hlavní hrdina v něm najde i sám sebe, z každé té návštěvy se o sobě ledacos dozví a vnitřně ho to změní. V Tátově volze však hledání není upřednostněno před nalezením a ony epizodky s milenkami nejsou ničím jiným než úsměvnými mini-scénkami, v nichž se sice ukazuje, jak se lidé s časem mění, ale žádný hlubší význam už nemají a na hlavních hrdinkách se nijak nepodepisují. Tyhle dva faktory pak činí celou tu zápletku s hledáním nepřiznaného syna mimořádně prostoduchou, povrchní a nezajímavou. Není to ani dost vtipné, humoru je ve filmu vyloženě poskrovnu.
Ta krize je mimochodem založená na tom, že Terezin manžel (Martin Myšička) se o ni pečlivě staral po celý čas její nemoci, ale ona si stejně není jistá, jestli ji ještě miluje. Tudíž udělá jedinou logickou věc – vůbec nic mu neřekne a až těsně před odjezdem oznámí, že by si spolu měli dát pauzu, přičemž na jeho nechápavý dotaz, co tím myslí, odpoví: „Promluvíme si o tom, až se vrátím.“ Pak ho nechá po několik dnů tápat v totální nejistotě, odmítá mu brát telefonáty a ani mu nedá vědět, jak dopadly ty její lékařské testy. Nedá se říct, že by ta postava byla kdovíjak sympatická.
Samozřejmě nikdo z herců nehraje špatně (ale zas ne skvěle) a kamera Vladimíra Smutného zaručuje líbezné záběry na nablýskaného veterána uhánějícího krásnou českou krajinou, leč kromě prostého konstatování, že v některých rodinách to je holt složitější a že vztahy mezi lidmi by měly být upřímnější, film neobsahuje žádnou hlubší myšlenku a nabízí jen triviální nenápaditý příběh, jímž obě hlavní hrdinky proplouvají zcela nedramaticky a nekonfliktně.[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]











