Na scénáři filmu spolupracoval především s Jiřím Vejdělkem, podílel se na něm však i scenárista Martin Horský (Láska je láska, Život je život). Tomáš Hoffman rozhodně je dobrým producentem, neb má za sebou úspěšnou producentskou kariéru a řadu zkušeností a schopností, díky nimž se mu podařilo do filmu sehnat spoustu známých a populárních herců a dostatečné množství financí, navíc audiovizuálně snímek nedopadl špatně. Nicméně to hlavní – scénář a režie – bohužel dost hapruje.
Nicméně už ona ústřední romantická zápletka nefunguje moc dobře. Dokud se hrdinka zvyklá na luxusní bydlení a její obhroublý spolubydlící popichují a dovádějí navzájem k šílenství ve špinavé vesnické chalupě, kterou jsou nuceni sdílet, tak je to docela slušná zábava. V tu chvíli si ještě stále lze namlouvat, že s těmito postavami by šlo postavit příběh na tom, jak se ženská z města mění pod vlivem vesnického chasníka v mnohem přirozenější a milejší bytost, která si nakonec získá naše sympatie, a jak se i on stane pod jejím vlivem trochu civilizovanějším. To však padá ve chvíli, kdy Eliška začne propadat Bohumilovu kouzlu nikoli díky jeho osobnosti nebo povahovým vlastnostem, ale díky zjištění, že jde ve skutečnosti o studovaného inženýra, co si ve volných chvílích čte francouzskou poezii v originále. Bohumilovy city k Elišce se zas probudí poté, co je na něj párkrát hodná.
Horší ale je, že kromě této romanticko-komediální linie je na děj filmu navlečeno ještě několik vedlejších zápletek, které jsou všechny v podstatě zbytečné a slouží vesměs jen k tomu, aby se podařilo natáhnout délku snímku na celovečerní stopáž:- Zdá se, jako by Bohumil chodil pravidelně šmírovat nějakou mladou vesničanku, ale pak se ukáže, že je to trochu jinak. Jde o zápletku, v níž se operuje s motivy jako vězení, finanční zpronevěra, falešný náhrobek a zostuzení rodinné pověsti, a která je bohužel zcela nepochopitelná. Ptal jsem se na ni pana Vejdělka, který mi ji vysvětlil způsobem, který mi nejenže moc nepomohl, ale hlavně je ze sledování filmu zcela neodhalitelný.
- Lesbické partnerky (Tereza Kostková a Jenovéfa Boková) se zabývají sháněním ideálního dárce spermatu pro případného potomka, přestože už mají vyhlédnuté dítě, které by spolu chtěly adoptovat. Vhodného adepta na dárce vybírají pochopitelně podle velikosti přirození, tudíž bylo možno zahrnout do filmu i scénu, v níž je Ondřej Vetchý donucen, aby se svlékl do naha (ale nic není vidět).
Václav Postránecký hraje vdovce, který pouze chodí po vesnici a naříká, jak mu umřela žena. Smysl existence jeho postavy tkví patrně v tom, že na konci filmu se úplně náhodně dá dohromady s jinou ženou z vesnice (asi aby ve filmu bylo ještě více lásky), nicméně nic z toho, co řekne nebo udělá, není ani trochu vtipné. Je to jen smutné a do romantické komedie se to nehodí, nebo aspoň ne tímhle způsobem.
- Starosta se neobratně snaží zatajit, že do školy chodí jen osm dětí (z nichž pět jsou sourozenci), a tak si vymýšlí imaginární žáky, aby se došlo na cifru potřebou k otevření jednotřídky. (Davovou scénou veselky u příležitosti pálení čarodějnic se zas režisér snaží zamaskovat, že vesnici obývá až podezřele málo dospělých postav, sotva tucet.)
[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]


