Syn boha Dia se vrací v plné síle v adaptaci novely Stevea Moora a přináší s sebou pozoruhodně povedený soundtrack Fernanda Velázqueze. Nevěříte? Pojďme si ho tedy trochu blíže rozebrat.
Mýtičtí superhrdinové jsou v módě už od dob, co se
Brad Pitt producíroval v bederní roušce po
Troji. Aktuálně máme co dočinění už s druhým filmem o Herkulovi v letošním roce, ačkoliv to nevypadá, že by se jednalo o zvlášť nosný motiv.
Herkules: Zrození legendy byl propadák a
Hercules, v němž si hlavní roli střihl
Dwayne Johnson větší než kdy dřív, zatím sklízí kritiku poněkud rozporuplnou. Co ale oběma snímkům nelze upřít, je o něco originálnější filmová hudba, než jsme u hollywoodských blockbusterů zvyklí.
Zatímco k
Zrození legendy skládal finský autor
Tuomas Kantelinen, na kterého se v posledních letech skoro zapomnělo,
Hercules spadl do klína španělskému skladateli
Fernandu Velázquezovi. Velázquez platí ve španělsky mluvící kultuře za velké jméno, ale ve zbytku světa je známý snad jen pro dva snímky – hororový
Sirotčinec a drama s
Naomi Watts a
Ewanem McGregorem Nic nás nerozdělí. S
Herculem tudíž dostal šanci se předvést takovým způsobem, aby na sebe další nabídky na filmové trháky nenechaly dlouho čekat.
Soundtrack sestává z pětadvaceti tracků, které dohromady tvoří pětašedesátiminutové album plné dynamiky a akce. Velázquez sází na monumentální otvírák
Son Of Zeus, v němž dostane prostor celý symfonický orchestr, ale jakákoliv výrazně dynamičtější sekvence je v mžiku semleta zpátky do umírněných kolejí, proto je celkově rozjezd alba pomalejší, přičemž tracky se střídají v průměrně tříminutovém intervalu.
Hlavní téma servíruje Velázquez až ve čtyřce s názvem
Arrival At Lord Coty’s City a je přesně takové, jaké by si takový Hercules zasloužil – mohutná žesťová melodie, kterou jen doplňují variace na housle, vyvolává atmosféru síly a příchozího dobrodružství.
Soundtrack se přes množství jemnějších tracků jako
The Lion’s Tooth nebo
I Will Believe In You svižně přeleje do druhé poloviny, která se skladbou
Bessi Battle konečně spouští vodopád dramatických tracků
Pirates‘ Camp,
Centaurs a dalších. Grandiózní finále přichází s dvaadvacítkou
Comrades Stand Together, po němž sice ještě následují další tři tracky, ty už ale víceméně jen opakují, co už zaznělo a připravují posluchače na poklidný konec v tracku
Chior Theme.
A verdikt? Nečekala jsem mnoho, ačkoliv Fernando Velázquez už mnohokrát potvrdil svoje kvality. Tlak ze strany holywoodských tvůrců však může být často neúprosný. Avšak to, co jsem nakonec měla možnost vyslechnout, se co do kvality k snímku skoro nehodí. Soundtrack si můžete naservírovat jen tak bez filmu a budete mile překvapeni.
Fernando Velásquez - Bessi Battle
Album: Fernando Velásquez - Hercules OSTCelkový čas: 65:11
Skladby: Son Of Zeus // Pirate's Camp // Hercules // Arrival At Lord Cotys' City // Flashback // Athens // Lord Cotys' Palace // I Will Believe In You // The Lion's Tooth // Bessi's Valley // Bessi-Battle // The Campfire // Training // Centaurs // The Battle // Rhesus Caught // Dungeon & I Am Hercules // Kill Eurystheus // Cotys Brings Out Arius // Final Fight & Tydeus' Death //. The Statue Falls // Comrades Stand Together // Alternative Ending // End-Titles // Choir Theme