Studia potřebují dostat diváky od počítačů do kina, o což se mj. snaží dvěma způsoby: jedním je třetí rozměr, který posloužil jako tzv. killer app pro digitalizaci kin, druhým je natáčení na IMAX formát. Co mají společné? Obojí jde sice suplovat na domácím kině, ale kino nenahradí - a za obojí si divák musí připlatit. Michael Bay s Transformers: Zánik zvolil kombinaci obojího, protože mu to umožnila nová technologie (IMAX 3D), Christopher Nolan upřednostňuje "pouze" IMAX.
Na tento formát natočil již přes půl hodiny scén pro druhou část batmanovské trilogie Temný rytíř a pro třetí nazvanou Temný rytíř povstal rovnou sedmdesát minut. Z bonusových materiálů na Blu-ray discích k oběma dílům je přitom zjevné, že z jeho strany nešlo jenom o ekonomickou volbu, jak navýšit tržby, ale i estetickou, protože se rozhodoval, k jakým scénám se IMAX hodí. (Proto pro někoho to možná rušivé přepínání mezi formáty v závěrečné akci posledního dílu, kdy dialogové scény byly "klasické", zatímco ty soubojové na IMAXu.)
IMAX zvolil i v případě svého posledního sci-fi thrilleru (nebo psychologického sci-fi?) Interstellar, z kterého byla k vidění pouze enigmatická upoutávka. Nejenom že vybrané scény budou k vidění v tomto formátu (zatím se neví, kolik minut bylo celkem natočeno), ale film by na plátna kin měl být uveden i na celuloidu. Podle slov Grega Fostera, ředitele IMAX Entertainment, by až padesát pláten mělo být schopno uvést Interstellar na celuloidu. Na rozhovor, poskytnutý pro server Collider, se můžete podívat níže.