Soundtrack sestává z dvaadvaceti dvou až tříminutových tracků, u nichž je melodická a tematická variabilita rozhodně zaručena. Kdo by čekal rovnici thriller=elektronika, bude možná zklamán, protože Danna pojal album proti většině odhadů celkem dost klasicky. Syntetizátorům se pochopitelně nevyhne, ale nejedná se o přeelektrizovaný kus čehosi beztvarého.
Track s příznačným názvem Transcend navozuje na úvod pozvolna velmi tajemnou atmosféru, kterou sotva po minutě přebírá i následující skladba Far From What The Were, a v podstatě z nich není možné pochytit žádnou souvislou melodii. S tou přichází až trojka Will and Evelyn, v němž se představuje nové téma kompletně na strunách smyčců a teprve v samém závěru se dostává do popředí osamělý klavír.
Mychael Danna postupuje v celém soundtracku spíše minimalisticky a nesnaží se do každého momentu narvat osm různých nástrojů současně. Skladby tak nejsou náročné na poslech a všechny jednotlivé vrstvy jsou dobře patrné. Celkově se soundtrack k filmu výborně hodí, protože místo lekaček sází na plíživý strach, což je ve většině případů daleko horší a jenom to posiluje dojem z filmu. Určitě doporučuji k poslechu, protože Transcendence je skvělým příkladem filmu, kdy nepotřebujete předramatizovanou hudbu k tomu, aby vám z některých scén šel mráz po zádech.
Album: Mychael Danna - Transcendence OST
Celkový čas: 59:34
Skladby: Transcend // Far from What They Were // Will and Evelyn // Four, Maybe Five Weeks // Building Will // You Cannot Say // Is Anyone There? // Online Now // Reservation Under Turing // Get off the Grid // We Had Crossed the Line // Building Brightwood // Two Years Later // Healing the Sick // Why Are You so Afraid of This? // It's in the Rain // The Only One He Trusts // Found a Way Back // Why Did You Lose Faith? // I Can See Everything // Always Was // Garden.













