Sledujte filmserver.cz také na Facebooku!
Přihlásit Přihlásit přes Facebook | Registrovat
10 nezapomenutelných rolí Rudolfa Hrušínského

Téma: 10 nezapomenutelných rolí Rudolfa Hrušínského

Vydáno: 13.04.2014 12:00 v sekci Články | Publicistika - Václav Limberk

Letos v dubnu uplynulo dvacet let od smrti českého divadelního, televizního a filmového herce Rudolfa Hrušínského. Rádi bychom vám proto připomněli některé z jeho nezapomenutelných rolí.

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
Téměř sto dvacet filmů a televizních inscenací, nepočítaje přehršel divadelních rolí a téměř šedesát tvůrčích let má na svém kontě Rudolf Hrušínský, od jehož smrti letos v dubnu uplynulo dvacet let. První Hrušínského filmová role v sentimentální romanci Václava Binovce Lízin let do nebe spadá ještě do meziválečného období a je datována rokem 1937. Svou poslední roli prezidenta Emila Háchy si zahrál v roce 1993 v televizní inscenaci Noc rozhodnutí Pavla Háši.

Fotografie z filmu Noční motýl / Noční motýlPrvní filmové role mladého Hrušínského byly různorodou galerií studentů a zamilovaných mladíčků. Za zmínku stojí například sympatický septimán Vaněk z Fričova populárního "školního" filmu Cesta do hlubin študákovy duše nebo zoufale zamilovaný student Michal ve vynikajícím melodramatu Františka Čápa Noční motýl, kde se setkal s mnoha tehdejšími velkými hvězdami filmového plátna, s Adinou Mandlovou, Hanou Vítovou, Jaroslavem Marvanem, Gustavem Nezvalem a také s jen o dva roky starším Svatoplukem Benešem.

Od rolí zamilovaných studentů se posléze přehrává v zajímavější postavy například ve filmech Barbora Hlavsová nebo ve venkovském dramatu Mlhy na blatech. Ještě za války si vyzkouší i režii a natočí melodrama Jarní píseň s Hanou Vítovou a Svatoplukem Benešem.  Po válce ještě natáčí bláznivou westernovou parodii Pancho se žení, kde si i zahraje, ale poté se již naplno věnuje jen hraní. Zlom pro něj znamená rok 1956, kdy se objevuje v hlavní roli přepisu Haškova románu Dobrý voják Švejk.

Fotografie z filmu Po stopách krve / Po stopách krveRudolf Hrušínský byl mnohostranný herec, který neměl jeden vyhraněný herecký typ, jednu roli, které by se držel. Stejně tak byl hercem hlavních i vedlejších rolí. Každý film, který poctil svou hereckou účastí, si už jen proto zaslouží zmínku. V našem přehledu jeho deseti nezapomenutelných rolí jsme pro vás vybrali filmy, které jsou velmi známé, ale i ty, jež třeba tolik známé nejsou, a přesto si zaslouží pozornost. Jedním z nich je i náš první vybraný film.

10. Účetní Šáfránek z filmu Jak se krade milión

V komedii Jak se krade milión si Hrušínský zahrál úřednickou myš, účetního Šafránka, který jednoho dne při kontrole účtů provede nechtěnou chybu, když zapomene do výpisů zapsat devět stovek. Jelikož na tento malý podvod revizní komise nepřijde, Šafránek si peníze ponechá. Tím začíná jeho hra na "jak se stát miliónářem".

Fotografie z filmu Jak se krade milión / Jak se krade miliónJak se krade milión je stále aktuální a poučný a přitom i velmi zábavný film o tom, kterak se čestný a pracovitý člověk, v tomto případě nechtěně, dostane na šikmou plochu. Aby neztratil před okolím svou tvář, musí vše tajit. Hrušínskému role Šafránka nabídla možnost předvést studii nejdříve ušlápnutého, posléze růžky vystrkujícího maloměšťáka, jehož "šestnácet brutto na doživotí je jako cejch na čele". Hrušínskému vyloženě sedla civilní a lehce psychologizující herecká forma prezentovaná v tomto případě četnými vnitřními monology postavy. V tomto aspektu jako by tato role byla přípravou na jeho životní roli ve Spalovači mrtvol.

Z dnešního hlediska je na filmu pozoruhodná sekvence zhruba z poloviny filmu, kde režisér Jaroslav Balík zachycuje jakési podhoubí života vysoké společenské smetánky, kde zcela okatě padne i zmínka na slavný Felliniho Sladký život. Tak i zde se rozverná a zdivočelá mládež producíruje noční Prahou a osvěžuje se ve fontáně. Ve filmu se jako bonus objevuje pěvecké vystoupení Marty Kubišové a Josefa Laufera. I když by se dalo Jak se krade milión označit jako herecké one man show, za zmínku stojí i účast dalších herců. Jeho manželku si zde zahrála Slávka Budínová a jeho pracovní kolegy a nadřízené pro změnu Čestmír Řanda a Josef Větrovec. Ve filmu se v malé roli objevil i jeho dávný herecký kolega Svatopluk Beneš.

Ukázka z filmu Jak se krade milión
 

9. Komisař Ledvina z filmu Adéla ještě nevečeřela

Kdo by neznal tuto báječnou filmovou parodii i poctu šestákovým rodokapsům s neohroženým detektivem Nickem Carterem, jakýmsi předchůdcem Jamese Bonda, kterého si zahrál slovenský herec Michal Dočolomanský? Stejně tak jde i o poctu klasickému komediálnímu hororu Rogera Cormana Malý krámek hrůz. Nick Carter si vybere za úkol dopadnout v Praze obávaného zločince, který si říká Zahradník (Miloš Kopecký). Komisař Ledvina se stane Carterovým pobočníkem při řešení případu stejně jako jeho průvodcem Prahou. Právě jejich "pivní prohlídka" Prahy je vskutku nezapomenutelně vtipnou anabází po rozličných památkách a především po pražských hospodách. Poetičnost, s jakou tu je Praha vykreslena, zesiluje zasazení filmu na přelom devatenáctého a dvacátého století.

Fotografie z filmu Adéla ještě nevečeřela / Adéla jeste nevecerelaRežisér Oldřich Lipský tu těží z komického kontrastu vědeckého a suchopárného přístupu Američana a zemitě českého přístupu komisaře Ledviny. Tak poznává neohrožený Nick Carter typicky české komodity - kouzlo plzeňského piva nebo charakteristický zápach (či vůni?) olomouckých syrečků a také půvab mladé Květušky (Naďa Konvalinková). Herecká chemie mezi duem Dočolomanský/ Hrušínský tu funguje na výbornou a oba tu trousí vynikající hlášky. Hrušínský ve vhodné chvíli dokáže i vtipně kontrovat ("Dar kolegy Messra"). Ledvinu zahrál s nadhledem velkého herce, kterým už v té době dávno byl a sledovat ho po boku hrdinského a směšného Cartera je vyloženě potěšením. Hrušínský se pak ještě s Lipským stejně jako s Dočolomanským a Kopeckým setkal v Tajemném hradu v Karpatech, kde si zahrál o něco bizarnější roli šíleného vynálezce.

Ukázka z filmu Adéla ještě nevečeřela
8. Rytíř Václav Rynda z Loučky z filmu Čest a sláva

Zcela jiným typem role, než byli úředník Šafránek nebo komisař Ledvina, je postava zkrachovalého českého šlechtice v období středověké třicetileté války ve filmu s ironickým názvem Čest a sláva. O tyto dvě věci či ideály totiž rytíři Ryndovi už dávno nejde. Jak také jinak v době živoření a přežívání a morálního marasmu? Z něj se Ryndu snaží probudit jeho zištní a pokrytečtí hosté. Vyslanec francouzského krále Jindřich Donovalský (Karel Höger) a jeho společnice Kateřina (Blanka Bohdanová), kteří ho na jeho zchátralé tvrzi jednoho dne navštíví. Ve chvíli, kdy se nakonec Rytíř přeci jen nechá přesvědčit k činu, je uzavřen mír a jeho výprava se tak podobá nesmyslnému donkichotskému tažení.

Fotografie z filmu Čest a sláva / Čest a slávaHrušínský se zde předvedl ve zcela jiném světle, než na jaké jsme u něj do té doby byli zvyklí. Jeho herecký projev je stejný jako doba, ve které se příběh odehrává – drsný, syrový a obejde se bez velkých slov i gest. O to sugestivnější je pak jeho výkon. Čest a sláva se zrovna trefila do doby, kdy československé území okupovala sovětská armáda, a kdy byly umlčeny liberalizační a demokratizační snahy českého lidu a inteligence. Film Hynka Bočana se tak rázem stal nepohodlným obrazem doby, která připomínala aktuální společenskou situaci a putoval proto do trezoru.

Čest a sláva je strohým, ale působivým historickým obrazem drsné doby s obecnějším přesahem a poselstvím až do dneška. Nemluvě o skvělém hereckém výkonu Rudolfa Hrušínského a zajímavých rolí Ivy Janžurové a Jaromíra Hanzlika. Na rozdíl od poetických Vláčilových historických filmů Markéta Lazarová a Údolí včel je Bočanovo historické podobenství zbaveno poetizující snahy, o to více je pak expresivní a syrově drsné.

Ukázka z filmu Čest a sláva
7. Doktor Meluzín z filmu Dým bramborové natě

Dým bramborové natě je filmem o návratu. Znamenal návrat Františka Vláčila k celovečernímu filmu a byl i návratem Rudolfa Hrušínského, který byl po filmu Oáza (1972) čtyři roky bez filmové role a tímto započal novou hereckou éru. A byl to návrat velice podařený, a to i přesto, že později přiznal, že se mu po této delší pauze před filmovou kamerou rozklepala kolena. Ve filmu to ale není vůbec znát a Hrušínský tu předvedl jeden ze svých mistrovských psychologických portrétů a jedinečnou ukázku hereckého civilismu a minimalismu. Dalo by se říci: oč méně na plátně Hrušínský hrál, o to více byl jeho výkon přesvědčivější a přirozenější.

Fotografie z filmu Dým bramborové natě / Dým bramborové natěRovněž příběh Dýmu bramborové natě je o návratu. Doktor Meluzín se vrací do kraje svého dětství, kde přijme místo obvodního lékaře. Chce zde začít nový život po rozchodu se svou manželkou. Meluzín se tu setkává s rodinou Kodetových (Věra Galatíková a Alois Švehlík), jejichž manželství je poznamenáno složitým a choulostivým problémem. Manželé chtějí mít dítě, ale "není jim přáno". Meluzín se zaplétá i mezi další obyvatele, včetně lehkomyslného mladíka Oty (Vítězslav Jandák) a Markéty (Marie Logojdová) a jejich problémy. I přes nedůvěru a nevraživost některých obyvatel k novému doktorovi se posléze podaří Meluzínovi najít v novém místě duševní klid, který ztratil.

Dým bramborové natě je melancholicky laděným psychologickým dramatem s mnoha výbornými herci. Vedle Hrušínského zaujali Věra Galatíková a Alois Švehlík v rolích manželů nebo Josef Somr jako správce rybníku Vlach či Václav Lohniský jako hrobník, který se vyhýbá doktorům jako čert kříži. Vedle herců však zaujme i klasicky nadprůměrná obrazová složka filmu a melancholická poetičnost typická pro režiséra Vláčila stejně jako hudba Zdeňka Lišky. Dým bramborové natě patří k typu filmů, které si dalším zhlédnutím (pokud se k němu nebudete nutit) ještě více zamilujete. Znovu a znovu vás dostane svou podzimně ponurou a podmanivou atmosférou.

Upoutávka na film Dým bramborové natě
6. Doktor Skružný z filmu Vesničko má středisková

Doktor Skružný je prosluněnou, prosvětlenou verzí Doktora Meluzína. Je jeho protipólem, postavou z opačného spektra nálad. Spolupráce Rudolfa Hrušínského a Jiřího Menzela patřila k naprosto výjimečným v českém filmu. Menzel poprvé Hrušínského získal v roce 1967 do Rozmarného léta a jejich plodná spolupráce pokračovala především v osmdesátých letech v celé řadě Hrabalovských adaptací. Mezi nejznámější patří určitě Postřižiny a Slavnosti sněženek.

Fotografie z filmu  / Vesnicko má strediskováPro Vesničko má, středisková napsal původní scénář Zdeněk Svěrák a dá se říci nebo alespoň tento film vyvolává pocit, že vznikl ve zlatých časech. Nálada ve filmu je typicky Menzelovsky uvolněná, i když se v něm pranýřují některé z nešvarů doby i lidské povahy, jako jsou uplácení, lhaní a protekcionismus. Přesto je Menzelův film okouzlující a jeho příjemná a letní atmosféra na nás dýchá i po tolika letech stejně jako příjemně odlehčený Rudolf Hrušínský v roli moudrého a občas jízlivého doktora ("Tak víš kam jeď? Jeď do Pelhřimova, prohlídni si krematorium, ať víš, do čeho jdeš").

Rovněž lze tento film označit za zlidovělou (bez pejorativního významu) kultovní komedii z typicky české vesnice zobrazující celou řadu lidských charakterů. Každá postava tu měla a stále má své jedinečné místo a jedinečného herce, který ji zahrál. János BánMarián LabudaPetr ČepekJan HartlLibuše Šafránková – co herec, to kus filmové historie a kus života nás diváků. Hrušínského laskavý a lehce ironický doktor je jak esencí Svěráka a Menzela, tak esencí jednoho typu českého člověka. Člověka, který se rád "kochá" a nikam nespěchá. Pravda, takové lidi v dnešní době téměř nenajdeme. O to raději se k nim nostalgicky vracíme, alespoň v nestárnoucím filmu Jiřího Menzela. 

Scéna z filmu Vesničko má středisková
5. Major Kalaš z filmu Po stopách krve

V šedesátých letech vytvořil Rudolf Hrušínský postavu majora a kriminalisty Kalaše, kterou si zopakoval hned třikrát. Prvním ze série byl Strach, potom následoval Vrah skrývá tvář (v obou měl za hereckého partnera Radoslava Brzobohatého) a triptych se uzavřel snímkem Po stopách krve. Po deseti letech si pak ještě naposled Kalaše zahrál v Diagnóze smrti. Vše pod režijní taktovkou Petra Schulhoffa, jinak tvůrce známého především pro své komedie (Hodíme se k sobě miláčku?, Zítra to roztočíme drahoušku a jiné).

Fotografie z filmu Po stopách krve / Po stopách krvePo stopách krve je třetím ze série a major Kalaš v něm vyšetřuje nejdříve smrt malého cikánského chlapce a posléze i další vraždu, opět malého chlapce. Zpočátku téměř beze stopy a s falešnými vodítky se posléze Kalaš dostává k pravému viníkovi. Tentokrát vše musí vyřešit sám, bez pomoci nadporučíka Vargy, který s ním figuroval v obou předchozích dílech.

Po stopách krve je brilantní detektivkou a ryzí ukázkou zvládnutých prvků kriminálního žánru. Postavu majora Veřejné bezpečnosti Hrušínský zlidšťuje svým civilním přístupem a občasnými ironickými špílci, které tu a tam vypouští ústy své postavy. Po stopách krve má výborně vybudovanou zápletku, nepostrádá napětí a díky černobílému obrazu i patřičnou autentičnost. Hrušínského Kalaš je sympatickou postavou, která není jednorozměrná, což vynikne například ve srovnání se vzorově prorežimním Majorem Zemanem z Třiceti případů Majora Zemana. Pro zajímavost lze uvést, že vedle Hrušínského si jednou majora Kalaše zahrál i Jiří Sovák v konkurenčním snímku Na kolejích čeká vrah.

Ukázka z filmu Po stopách krve
4. Bacilonosič Prepsl z filmu Pozor, vizita!

Z jiného soudku a z opačného nemocničního spektra je postava pacienta Prepsla z filmu Pozor, vizita!, který na motivy knihy Adolfa Branalda natočil Karel Kachyňa. Hrušínský zde v příběhu odehrávajícím se v šedesátých letech opět nezapomenutelně ztvárnil bacilonosiče Prepsla, který je držen v izolaci infekčního oddělení jedné nemocnice. Zde žije zarytý milovník života a svérázná lidová postava filozofujícho buřiče Prepsla, která nemá daleko například k postavě McMurphyho ze slavného Formanova Přeletu nad kukaččím hnízdem.

Fotografie z filmu Pozor, vizita! / Pozor, vizita!Rovněž i Prepsl tu svádí boj se zaběhnutým systémem nemocničního řádu, kterému pevnou rukou vládne primář Vojtěch (Bořivoj Navrátil). I on se snaží několikrát utéct, i on se posléze snaží pomáhat druhým, především svému spolubydlícímu "dědkovi" Bartůňkovi, jehož využívá jeho egoistický zeť Josef (Miroslav Moravec) a jeho početné příbuzenstvo.

Prepsl je v Hrušínského podání nejednoduše zařaditelnou postavou, která se bouří proti nesvobodě, ale na rozdíl od Formanova McMurphyho je ušetřena vymytí mozku. Což ale v nejmenším případě nesnižuje působivost Kachyňova filmu. Závěrečná scéna, ve které nechá Prepsl propuknout svůj oprávněný hněv, patří k silným filmovým okamžikům, na něž se nezapomíná. Stejně jako na tento neokoukatelný film s jedinečnou hereckou kreací Rudolfa Hrušínského. Že byla spolupráce obou, herce i režiséra, jedinečná, dokazují i jejich další společné filmy – žižkovská romance Lásky mezi kapkami deště nebo Smrt krásných srnců podle Oty Pavla.

Závěrečná scéna z filmu Pozor, vizita!
3. Herec Kraus z televizní inscenace Bellevue

Jako jedinou ukázku televizní práce Rudolfa Hrušínského jsem vybral televizní inscenaci z pera Jiřího Šotoly, kterou natočil Jiří Bělka. Hrušínský natáčel pro televizi velmi často a rovněž i s režisérem Bělkou. Zahrál si například i Napoleona ve Waterloo nebo císaře Juliána v Julián, odpadlík. Vedle vynikající inscenace Waterloo je zřejmě jejich nejlepší spoluprácí právě Bellevue.

Rudolf Hrušínský v televizním filmu BellevueJedná se o drama divadelního herce Krause, který řeší, zda přijmout angažmá v Plzni a vedle toho ještě dokáže psychicky deptat svou ženu (Blanka Bohdanová), která se s ním chce rozvést. O tom, že Kraus propadl sebeklamu, že je dobrý herec, se přesvědčí při hraní Macbethapo jehož konci se diváci v sále smějí. Tento fragment tvoří střední část filmu, který je orámován úvodem a závěrem, kdy Kraus vede jeden dlouhý monolog, i když jím atakuje svou ženu, kterou tu však pasuje do role trpné posluchačky a pozorovatelky.

Bellevue je mistrovsky napsaným kusem a mistrovskou ukázkou Hrušínského herectví. Hrušínský, který zde představuje herce bez talentu, který je přesvědčen, že talent má, tu podává výkon, o němž lze mluvit jen v superlativech. Oč sebestřednější a nesympatická je jeho postava, o to více je suverénní Hrušínského herecký projev. Jeho Kraus to je vrcholná ukázka jeho hereckého mistrovství a naprosto přirozené přesvědčivosti, která byla tomuto herci vlastní. Bellevue řadím k tomu absolutně nejlepšímu, co v české (tehdy československé) televizní produkci vzniklo, stejně jako k nejlepším Hrušínského, nejen televizním, kreacím.

Závěr televizního filmu Bellevue
2. Josef Švejk z filmů Dobrý voják Švejk a Poslušně hlásím

Mezi jeho nejlepší role řadím i tu, která pro Hrušínského měla průlomový význam. V letech 1956 a 1957 ztvárnil ve filmech Karla Steklého postavu známou z nedokončeného románu Jaroslava Haška Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. Vedle Ladovských ilustrací Haškovy knihy a několika filmových adaptací z éry němého filmu a Trnkova loutkového filmu je právě tato verze u nás nejznámější.

Fotografie z filmu Dobrý voják Švejk / Dobrý voják ŠvejkHrušínský zde herecky exceluje v roli Josefa Švejka a celý film vlastně stojí na něm a na jeho interpretaci této postavy. Hrušínský Švejka uchopil po svém a v jeho podání se jedná nikoliv o prostoduchého hlupáka, ale o mazaného provokatéra, který se baví na účet hlouposti a tuposti byrokracie i sílícího militarismu. Švejk je postava nadčasová, a lze ji vyložit a pochopit mnoha způsoby. V Hrušínského podání jde především o velkou postavu komickou a herec tu prokázal mimořádný komický talent.

Vedle Hrušínského tu excelovali i Svatopluk Beneš jako nadporučík Lukáš, František Filipovský jako tajný agent mocnářské policie stejně jako lajtnant Dub, Josef Hlinomaz jako hostinský Palivec i feldvébl Vaněk, Miloš Kopecký jako feldkurát Katz, Jaroslav Marvan jako Putimský strážmistr a mnoho a mnoho dalších herců, jejichž vyjmenovávání by zabralo celou stránku. Všichni zúčastnění zde odvedli špičkovou práci a tato Haškovská Steklého adaptace patří mezi nejvýraznější filmy padesátých let a Švejk mezi nejvýraznější role Rudolfa Hrušínského.

Scéna z filmu Dobrý voják Švejk
1. Karel Kopfrkingl z filmu Spalovač mrtvol

Tou absolutně nejlepší rolí Rudolfa Hrušínského zůstane už navždy pan Kopfrkingl z adaptace novely Ladislava Fukse Spalovač mrtvol, kterou natočil Juraj Herz. Hrušínský se nejdříve obával roli přijmout a Herzovi dalo velkou práci ho přesvědčit, aby roli vzal. Hrušínský se totiž obával, že nadprůměrné množství záběrů a střihů ve Spalovači mrtvol bude jeho herecký výkon kouskovat a tím pádem omezovat. Naštěstí se nakonec nechal přesvědčit a roli vzal a tím tak zajistil sobě i nám divákům neopakovatelný a nesmrtelný zážitek a předvedl herecký výkon, který nemá v našem filmu obdoby. Superlativy, které padají na hlavu Hrušínského, Herze a všech ostatních, včetně hudby Zdeňka Lišky a kamery Stanislava Miloty, kteří se na tomto groteskním hororově laděném podobenství podíleli, budou oprávněné.

Fotografie z filmu Spalovač mrtvol / Spalovač mrtvolKopfrkingl je podobně jako Švejk postavou, kterou můžeme interpretovat různě a stejně tím nikdy nevystihneme její mnohoznačnost. Rudolf Hrušínský zde díky rafinované střihové montáži filmem jakoby proplouvá stále s mrazivým a zároveň nasládlým výrazem. A podobně jako v Bellevue i zde prakticky vede neustálý monolog, který je fascinující a hypnotický. Kdyby byl Spalovač mrtvol natočený v Americe (což je ale prakticky vyloučené, neboť takovýto film mohl vzniknout jen v Evropě), pak by musel získat většinu jejich Oscarů. Minimálně za herecký výkon a režii. Neboť něco takového nemá ani ve světě obdoby. Buďme ale rádi, že film vznikl u nás a že je náš. 

Scéna z filmu Spalovač mrtvol
Stejně jako buďme rádi, že jsme měli možnost sledovat jedinečné herecké mistrovství i uvěřitelně lidské charisma Rudolfa Hrušínského, které tu pro nás ve více jak stovce filmu zanechal. Rudolfa Hrušínského si stojí za to neustále připomínat a vůbec není od věci ho nazvat nesmrtelným, i když se jeho životní i tvůrčí dráha uzavřela před dvaceti lety. K jeho filmům se ale rád vracím znovu a znovu a věřím, že nejsem sám.


NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Top 20 ČR: 45. týden
Top 20 ČR: Ženská na vrcholu je na vrcholu žebříčku Česká romantická skoro vánoční komedie Ženská na vrcholu se umístila na prvním místě domácího žebříčku návštěvnosti. Čekal snad někdo něco jiného? čtěte zde
Vydáno: 12.11.2019 07:30 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
Bitva u Midway 6/10
Recenze: Bitva u Midway je staromilský válečný film připomínající žánrovou klasiku Ve válečném filmu Rolanda Emmericha, který se k titulní bitvě u Midway dopracuje přes útok na Pearl Harbor a bombardování Tokia, hrají mimo jiné Ed Skrein, Luke Evans, Patrick Wilson a Woody Harrelson. čtěte zde
Vydáno: 11.11.2019 12:15 v sekci Recenze | Premiéry
0
Box office: 45. víkend
Box office: Emmerich zvítězil nad Kingem Válečný snímek Bitva u Midway porazil Doktora Spánka od Stephena Kinga v zámořském duelu novinek druhého listopadového víkendu. čtěte zde
Vydáno: 11.11.2019 07:30 v sekci Komentáře | Box office
0
Ženská na vrcholu 1/10
Recenze: Ženská na vrcholu je zimní komedie bez humoru a bez děje Česká zimní romantická komedie s Annou Polívkovou a Martinem Dejdarem nejenže neobsahuje téměř žádný humor a romantická je jen sporadicky, ale navíc působí jako po všech stránkách mizerně realizovaný slepenec scén, jenž je... čtěte zde
Vydáno: 08.11.2019 12:30 v sekci Recenze | Premiéry
1
TV tipy: 8. 11. 2019 - 14. 11. 2019
TV tipy: Bílá velryba jede grand prix a ofukuje ji stříbrný vítr Po slušné premiérové náloži z minulého týdne se v tom aktuálním televize vracejí k normálu a soustředí se spíš na snímky méně známé. Mezi nimi jasně vynikají klasiky v podobě dramat Bílá velryba a Grand Prix. čtěte zde
Vydáno: 08.11.2019 07:30 v sekci Radar | TV tipy
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- TV tipy: Dánská dívka Lucy žije sedm životů a je královnou ročníku (01.11.2019 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: Medvědí bratři ignorují brexit a vydávají se na dovolenou na Everest (25.10.2019 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: Páni kluci jsou pohřbeni zaživa a ocitají se v zajetí démonů (18.10.2019 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: Policajt ze školky hraje s centrální inteligencí hru o přežití (11.10.2019 07:30 v Radar | TV tipy)
- Zemřela Vlasta Chramostová (06.10.2019 17:53 v Novinky | Zprávy)
- Zemřel režisér Jan Schmidt (29.09.2019 16:04 v Novinky | Zprávy)
- TV tipy: Hrdinové ohně tráví noc v muzeu, kde cestují ve stroji času (27.09.2019 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: Hamoun Otesánek spáchal vraždu prvního stupně (06.09.2019 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: Kong a medvědi hledají zlato na ostrově lebek a tančí poslední tango v Paříži (30.08.2019 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: Wonder Woman vynáší odpad a ocitá se na stromě, kde je s ní konec (23.08.2019 07:30 v Radar | TV tipy)

PREMIÉRA TÝDNE   43/2019

Terminátor: Temný osud
6/10

Děj filmu navazuje na první dva Terminátory (a ignoruje ty ostatní), přičemž jeho podstatná část se odehrává v Mexiku, je v něm představen nový typ Terminátora a vrací se v něm ve svých rolích Linda Hamilton i Arnold Schwarzenegger.

AKTUÁLNĚ V KINECH

Kompletní seznam kinopremiér naleznete zde.

TV TIPY

VYCHÁZÍ NA BLU-RAY

Kompletní seznam vycházejících BD naleznete zde.

VYCHÁZÍ NA DVD

Kompletní seznam vycházejících DVD naleznete zde.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ FILMY (poslední týden)

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ OSOBY (poslední týden)

filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
filmserver.cz - o filmech víme vše
©2010-2019 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1804-5529
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver