Bezpečný přístav (Safe Heaven) (HCE) Stačí napsat, že jde o romanci podle Nicholase Sparkse a cílová skupina je zcela jasná. Určitou zárukou kvality by mohl být režírující Lasse Hallström, jehož jméno by minimálně mohlo znamenat alespoň to, že pánská část publika by se nemusela úplně nudit a zvládnout snímek až do konce. Vzhledem k tomu, že nejznámější tváří v obsazení je Josh Duhamel, bude návštěva kina vskutku jen na vlastní nebezpečí a opravdu jen pro čerstvě zamilované páry. Ostatní si tuto žánrovku mohou zřejmě s klidným svědomím nechat uniknout. Synopse: Do Southportu se přistěhuje plachá Katie (Julianne Hough), nad jejíž minulostí se vznáší stín tajemna. Z toho důvodu se brání navazování jakýchkoli hlubších vztahů. Když ale pozná sousedku Jo (Cobie Smulders) a Alexe (Josh Duhamel) a jeho děti, začíná v městečku pomalinku zapouštět kořeny. Bude se ale muset rozhodnout, zda zvolí pokračování života na útěku, nebo přilne k nové rodině. Zajímavost: Do hlavní role byla původně zamýšlená Keira Knightley, dala ale přednost jinému projektu.
Zambezia (Zambezia) (HCE) Těžko říct, čím chce do kina nalákat jihoafrický animák, když se jich v poslední době rodí víc než dost. Jedinou výraznou výhodou by mohla být právě země původu, jejíž kinematografie se u nás stále řadí mezi ty exotické. Taktéž jméno režiséra Wayna Thornleyho je našinci zcela neznámé. Jinak ale vše vypadá, že se drží zaběhnuté žánrové šablony, ze které neuhne. Děti asi zklamány nebudou, u dospělých bych si ale nebyl tak jist. Dosavadní hodnocení naznačují, že se budou spíše nudit. Ale uvidíme. Zájemci se musí jít sami přesvědčit, nejlépe s celou rodinou. Synopse: Mladý sokol Kai se přes zákazy svého otce vydá na dobrodružnou výpravu do bájného ptačího města Zambezia, aby se stal členem prestižní letky chránící ho před útoky nepřátel. Svědomitý rodič se ho snaží zadržet, je však lapen podlým ještěrem, který chce Zambezii přepadnout. Kai a Zoe, s níž se cestou seznámí, budou muset použít všechny své síly, aby před ním toto jedinečné místo zachránili. Zajímavost: Jedná se o jeden z prvních filmů natáčených v Africe, který byl pořízen technologií stereoskopického 3D.
Hluboko (Djúpið) (Aerofilms) Islandské drama Baltasara Kormákura je založeno na skutečné události, což je pro některé diváky samo o sobě velké lákadlo. Zde je vše umocněno tím, že jde o severoevropský kousek, tudíž se dá čekat syrovost a hutná atmosféra. K autentickému dojmu přispějí i u nás neznámí herci. Pokud se nic moc nepokazí, měli bychom mít co dočinění se solidním filmem, který potěší všechny fandy evropské kinematografie. Je to sice bez záruky, ale za pokus to v tomto na hity skoupém týdnu stojí. Synopse: V roce 1984 se po nečekaně prudké bouři několik kilometrů od pobřeží Islandu potopila rybářská loď s celou posádkou. Jeden rybář (Ólafur Darri Ólafsson) však dokázal přežít šest hodin v Severním ledovém oceánu. Zcela sám doplaval až ke břehům Islandu a překonal i nebezpečné a pusté lávové pole. Ačkoli ho lékaři okamžitě vyšetřili, dodnes není úplně jasné, jak mohl tragédii přežít. Po návratu na pevninu se stal obrovskou hvězdou a s tímto údělem se jen těžko vyrovnával. Zajímavost: Snímek byl Islandem vyslán do boje o cizojazyčného Oscara.
Atomic Age (L´Age atomique) (Artcam) Typicky festivalové francouzské drama zaujme na první pohled svou délkou, která dosahuje nějakých šedesáti sedmi minut. Jméno debutující Heleny Klotz drtivé většině diváků taky nic moc neřekne, tudíž jde o jednu velkou neznámou. Ohlasy jsou zatím dost vlažné, těžko tedy soudit, jaký film ve skutečnosti je. Jasné je jen to, že je určen hlavně fajnšmekrům a těm, kteří hledají skryté významy a rádi přemýšlí. Ostatní nechť se kinu obloukem vyhnou. Synopse: Victor (Eliott Paquet) a Rainer (Dominik Wojcik) se o víkendové noci vydávají do centra Paříže za zábavou. Jejich potulky jsou plné pouličních bitek, setkávání se zajímavými lidmi, ale také zklamání v podobě odmítnutí ze strany dívek. Nad ránem pak v deziluzi opouští město a klid nacházejí uprostřed lesa, kde dál sní o svých ideálech.
Čtvrtá mocnost (Die Vierte Macht) (Film Europe) Po delší době německé drama, které se dostává do našich kin. Jeho autorem je navíc zajímavý tvůrce Dennis Gansel, který se nebojí sociální sondy do nitra společnosti své vlasti, které připomene její vlastní minulost. I z toho důvodu by mohlo jít o kvalitní kousek, nad nímž by se dalo přemýšlet. Ze známějších tváří se ve snímku objeví snad jen Moritz Bleibtreu. Patříte-li k příznivcům kinematografie našeho největšího souseda, neváhejte a vyražte do kina. Bůhvíkdy budete mít zase příležitost. Synopse: Paul (Moritz Bleibtreu) momentálně prochází životní krizí, tudíž mu přijde vhod nabídka práce v ruském bulvárním plátku, který vede jeho mentor Alexej (Rade Serbedzija). Zanedlouho se časopisu začne dařit a Paulův život opět nabírá ten správný směr. Jednoho dne se dokonce seznámí s ruskou aktivistkou Katjou (Kasia Smutniak), do níž se bláznivě zamiluje. A právě ona ho přesvědčí o tom, aby začal v časopise zveřejňovat politicky motivované nekrology. Od té chvíle se ale spustí série nezastavitelných událostí, které z Paula udělají lovnou zvěř odkázanou pouze samu na sebe. Zajímavost: Ač točen v Německu, je snímek mluven anglicky.
Záhada Hory mrtvých (Dyatlov Pass Incident) (EEAP Film Distr.) Bizarní thriller kdysi nadějného finského režiséra Rennyho Harlina inspirovaný skutečností se v drtivé většině světa uváděl rovnou na videu. Pouze v zemích bývalého Sovětského svazu a v pár asijských státech na něj diváci mohou vyrazit do kina. Už jen tato skutečnost svědčí o kvalitách filmu víc než dost. Mnoho dosavadních hodnotitelů se nebojí zařazení do odpadové kategorie a ani ostatní nejsou o moc vstřícnější. Vypadá to, že tu máme jeden z největších tuzemských distribučních omylů roku, na němž upoutá snad jen to, jak dopadl svého času zručný filmař. Synopse: V roce 1959 přišlo na Hoře mrtvých v severním Uralu nevysvětlitelně o život devět ruských studentů. Jejich těla byla nalezena jen ve spodním prádle, vykazovala vysoký stupeň radiace, měla rozsáhlá vnitřní zranění, jedné z dívek dokonce chyběl jazyk. Spekulace byly různé, avšak jejich smrt nikdy objasněna nebyla. V roce 2012 se pětice amerických studentů vydá po jejich stopách a pokouší se záhadě přijít na kloub. Jakmile se na místo činu dostanou, začínají je pronásledovat podivné události a je jasné, že děsivé síly se znovu probouzí.
Rok bez Magora (ArtCorp) Dokument, který je zároveň poctou jedné z největších osobností československého undergroundu Ivanu Martinu Jirousovi, je velkou neznámou. Režisér Oliver Malina - Morgenstern je zároveň scenáristou i kameramanem, takže jde v podstatě o autorský počin. O kvalitách zatím můžeme jen spekulovat, protože u těchto snímků je hranice mezi adorujícím portrétem a kritickým pohledem velmi tenká. Nezbývá než počkat do kina. Synopse: Snímek mapuje život Ivana Jirouse, zvaného Magor. Publicista, básník, výtvarný kritik a držitel několika ocenění byl známý hlavně svou spoluprací se skupinou Plastic People of the Universe. V době normalizace byl za své politické názory pětkrát vězněn. Jeho život se uzavřel v listopadu 2011. Jak moc chybí české kultuře a společnosti vůbec?
Vyrazíte o víkendu na nějakou premiéru? A na jakou? Napište nám do diskuze pod článkem!