Tohle bude snad ještě větší útok na divácká očekávání než
Strom života. Metafyzický opus o vzniku života (laicky řečeno) nyní střídá romantický příběh, který bude čelit nástrahám milostného trojúhelníku. Více zápletky
Terrence Malick vlastně ani nepotřebuje - k jeho působivému vizuálnímu vyprávění obrazem to bohatě stačí.
Režisér spolu s kameramanem
Emmanuelem Lubezkim opět tvoří hypnotické a těžko uchopitelné dílo, které překypuje krásnými obrazy nabitými emocemi, a rezignuje tak na jakékoliv narativní souvislosti.
Už i podle prvních ohlasů ze světových festivalů vyplývá, že se ve filmu skoro vůbec nebude mluvit (snad jen doprovodným voice-overem, jenž je přítomný i zde) a postavy se budou jen dlouze procházet krajinou a čechrat svými prsty stébla trávy. S jiným režisérem by se tento popis mohl zdát jako nesnesitelný art, pod dohledem
Malicka ale můžeme vidět další vizuální mistrovství s bohatou obrazovou paletou.
Jak také lépe uchopit snímek o osamělosti a intimitě než takovýmto způsobem? Už nyní je však jasné, že
To the Wonder opět rozdělí diváky na dva nesmiřitelné tábory - na ty, co se nechají pohltit obrazem a lyrickým vyprávěním, a na ty, kteří budou spílat nad absencí děje a pomalým tempem filmu. Za sebe však mohu říci, že se už předem řadím do první skupiny - a to nejen kvůli tomu, že film nenápadně připomíná režisérův "majstrštyk"
Nebeské dny.
Trailer můžete zhlédnout rovnou pod naším článkem.
Originální trailer filmu To the Wonder