Sledujte filmserver.cz také na Facebooku!
Přihlásit Přihlásit přes Facebook | Registrovat
Její tělo

Recenze: Film Její tělo o pornoherečce Absolonové je příběhem o honbě za úspěchem

Vydáno: 17.11.2023 12:30 v sekci Recenze | Premiéry - Jan Varga | foto: Česká televize

České erotické drama Její tělo je inspirováno příběhem Andrey Absolonové, která byla v 90. letech úspěšnou sportovkyní, avšak kvůli nehodě musela změnit povolání a stala se slavnou pornoherečkou.

Její těloRecenzoval/a Jan Varga dne 17.11.2023 12:30. České erotické drama Její tělo je inspirováno příběhem Andrey Absolonové, která byla v 90. letech úspěšnou sportovkyní, avšak kvůli nehodě musela změnit povolání a stala se slavnou pornoherečkou. Hodnocení: 3
SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
Natalia Germani ve filmu  / Její tělo
© Bontonfilm
České drama Její tělo vypráví příběh Andrey Absolonové, která byla v 90. letech úspěšnou sportovkyní a několikanásobnou mistryní republiky ve skoku do vody, až do nehody při trénování na olympijské hry v roce 1996, kdy musela po zranění páteře pověsit kariéru profesionální skokanky na hřebík. Do nového tisíciletí pak vstoupila pod pseudonymem Lea De Mae jako pornoherečka se strmě rostoucí popularitou, během několika let účinkovala ve více než 150 pornofilmech a stala se z ní hvězda. Film o ní natočila coby svůj celovečerní hraný debut dokumentaristka Natálie Císařovská, která na tvorbě jeho scénáře spolupracovala s taktéž celovečerně debutující scenáristkou Anetou Honzkovou.

Snímek sice není dokumentem, ale jako dokument přesto působí přinejmenším v tom, že při věcném shrnování známých faktů a zlomových okamžiků ze života Andrey Absolonové už nenabízí nic moc dalšího, co by se dalo považovat za nadstavbu plynoucí z formátu hraného filmu, jako je vytváření dramatických situací, hlubší náhled do psychologie hlavní hrdinky (kterou ztvárnila herečka Natalia Germani) nebo kreativnější práce se stylistickými postupy. Andrea z příběhu vychází jako poměrně povrchní postava s krásnou tváří a svůdnými křivkami, kterou ale kromě snahy o dosažení vrcholného úspěchu bez ohledu na disciplínu nedefinují žádné další výraznější vlastnosti či motivace.

Natalia Germani, Cyril Dobrý ve filmu  / Její tělo
© Bontonfilm
Odhlédneme-li od jejích zdravotních komplikací, tak Andreu vidíme procházet nějakou zásadnější krizí jen v okamžiku těsně po poúrazové rekonvalescenci, kdy musí přijmout nemožnost návratu do světa profesionálního sportu a snaží se alespoň dočasně uplatnit jako prodavačka v samoobsluze. Práce ji ale zjevně nenaplňuje, protože v ní nemůže stoupat na vrchol, být nejlepší a být za to oceňována. Porno je pro ni příležitostí, jak toho opětovně dosáhnout, a přistupuje k němu stejně jako v případě skákání do vody jako k fyzicky náročné činnosti, v níž může používat své tělo jako hlavní nástroj. Tím ale jakákoli psychologizace hlavní hrdinky v podstatě končí. 

Osobnost samotné Andrey Absolonové tak není tím hlavním, o čem film vypovídá, a nejsou tím kupodivu ani zkušenosti spojené s jejím povoláním pornoherečky. Těžištěm filmu se totiž zdají být proměny v rodinných vztazích, které má Andrea se svými rodiči (Zuzana Mauréry a Martin Finger) a především s mladší sestrou (Denisa Barešová). Volba tohoto hlediska není zas až tolik překvapivá vzhledem k tomu, že Natálie Císařovská i Aneta Honzková hojně vycházely při tvorbě scénáře z rozhovorů, které pořídily právě s Andreinou sestrou Lucií. Sesterské pouto zažívající zatěžkávací zkoušku prochází sice poměrně jednoduchým a schematickým vývojem, ale přesto je nejvýraznějším motivem v celém filmu, neboť s ostatními motivy snímek pracuje spíše neuspokojivě.

Natalia Germani, Denisa Barešová, Zuzana Mauréry, Martin Finger ve filmu  / Její tělo
© Bontonfilm
Různé další potenciální zdroje pro vytvoření dramatu film totiž pouze naznačuje, ale už je nijak dál nerozvíjí a nepřetváří je do konfliktů či ucelených dramatických oblouků. Spousta motivů je tak pouze okrajově nadhozená, aniž by dále k něčemu vedla, ať už jde o Andreinu poruchu příjmu potravy během tréninku, krizi ve vztahu Andrey a jejího přítele-režiséra (Cyril Dobrý) nebo jednou zmíněný rozvod jejích rodičů, podmíněný tím, že otec se za svou dceru stydí, zatímco matka je na Andreu de facto pyšná a ochotně si od ní nechává nadělovat drahé dárky. Respektive je pyšná na její úspěch bez ohledu na profesi. 

Je pozoruhodné, že zatímco prostředí profesionálního akrobatického sportu je ve filmu vylíčeno se všemi přítěžemi, jako jsou náročné tréninky, nutná soustředěnost a preciznost, přísná životospráva, dodržování tvrdého režimu, četná rizika v podobě různých zranění včetně ochrnutí, důraz na výkon a nemalá konkurence, tak porno-průmysl je naopak vykreslen jako zcela nekompetitivní a hladce bezproblémová branže, kde se mají všichni rádi a každý se k vám chová mile a empaticky. Nanejvýš je potřeba chvíli čekat v mírném dešti, protože kameramanovi nateklo do zařízení. V jednu chvíli je sice Andrea nucena k natáčení scény pro zahraničního producenta navzdory špatné zdravotní kondici, ale to je v podstatě jediné příkoří, které ve filmu v rámci své herecké kariéry zažije. Žádné jiné problémy související s povoláním řešit nemusí, protože pro ni žádné neplynou. 

Cyril Dobrý, Natalia Germani ve filmu  / Její tělo
© Bontonfilm
Nehrozí tudíž, že byste si z filmu Její tělo udělali realistický obrázek o zázemí české pornografické tvorby na přelomu tisíciletí nebo o zákulisí porna obecně, na druhou stranu je však osvěžující, že snímek o účasti v pornu nijak nemoralizuje a ani neopakuje obvyklá klišé. Navzdory občasné explicitní nahotě je film až překvapivě měkký a kompromisní, zvlášť v porovnání s fyzicky výrazně intenzivnějšími konkurenty, jimiž jsou kupříkladu nedávný švédský festivalový film Rozkoš nebo skutečně autentický dokument Rocco. Když už se v něm ojediněle mihnou něčí genitálie či dokonce penetrace (celkově se jedná o asi osm sekund záběrů, které patrně tvoří jediný rozdíl mezi verzemi přístupnými od patnácti a od osmnácti let), tak to v tu chvíli působí nehledě na provokativní námět filmu skoro až nepatřičně a rušivě.

Co ale rozhodně nepatřičné není, je obsazení Natalie Germani do hlavní role, které se ukázalo být skvělým tahem. Natalia je totiž herecky věrohodná jak v pozici soustředivé olympijské sportovkyně, tak coby začínající a následně zkušená pornohvězda. Její výkon i vizáž propůjčují charakteristický výraz portrétu ženy, která používala k vybojování úspěchu vlastní tělo, jenž ji přitom opakovaně zrazovalo. Film zas při rekapitulování biografických údajů tak trochu bojuje s hledáním vhodného jednotícího tématu, v čemž jej zrazuje vlastní nedostatečná práce s mnohdy jen letmo načrtnutými motivy. Díky neokoukanému námětu, neotřelému pojetí i zručnému technickému zpracování je ale snímek Její tělo přesto svým způsobem pozoruhodný.

[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]

Originální trailer k filmu Její tělo

NAŠE HODNOCENÍ FILMU:
6/10
VAŠE HODNOCENÍ FILMU:
Líbí se mi Nelíbí   Chci vidět Nechci vidět
0,0
NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Duna: Část druhá 8/10
Recenze: Sci-fi Duna: Část druhá láká na příběh mesiáše i na jízdu na pouštních červech Snímek Denise Villeneuva zručně převedl mnohovrstevnatou a významově i dějově komplikovanou románovou předlohu do unikátní filmové podoby poctivého blockbusteru, jenž nestojí jen na akčních atrakcích. čtěte zde
Vydáno: 01.03.2024 12:30 v sekci Recenze | Premiéry
0
TV tipy: 1. 3. 2024 - 7. 3. 2024
TV tipy: Zatracený Dalibor prožil šok na návštěvě Venku o sobě pomalu dává vědět jaro a televizní dramaturgové se paradoxně docela snaží udržet diváka u obrazovek. Na začátku března nejvíce zaujmou premiéry oscarového dramatu Moonlight a Shyamalanova thrilleru Na návštěvě.... čtěte zde
Vydáno: 01.03.2024 07:30 v sekci Radar | TV tipy
0
Manželé Stodolovi 5/10
Recenze: Drama o sériových vrazích Manželé Stodolovi vypráví o primitivním zlu bez přesahu V příběhu o dvojici známých českých sériových vrahů, jenž nabyl podoby sociálního psychologického dramatu vyprávěného z perspektivy obou anti-hrdinů, ztvárnili titulní manžele Jan Hájek a Lucie Žáčková. čtěte zde
Vydáno: 29.02.2024 07:30 v sekci Recenze | Premiéry
0
Kinopremiéry: 9. týden
Kinopremiéry: Manželé Stodolovi zavalila Duna Poslední únorový den přechodného roku patří v kinech premiéře velkolepého pokračování úspěšné a očekávané sci-fi Duna. Jasný komerční hit celého jara se pokusí trochu přibrzdit především tuzemské drama o manželech... čtěte zde
Vydáno: 28.02.2024 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
0
Top 20 ČR: 8. týden
Top 20 ČR: Matka v trapu diváky zaujala Premiéra nové české komedie Matka v trapu slavila slušný divácký ohlas a porazila zbytek konkurence s velkým přehledem. Uvidíme, jak si povede za týden v konkurenci s Dunou. čtěte zde
Vydáno: 27.02.2024 07:30 v sekci Komentáře | Top 20 ČR
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Top 20 ČR: Bláznivá komedie vládne (09.01.2024 07:30 v Komentáře | Top 20 ČR)
- Top 20 ČR: Wonka ovládl kina (19.12.2023 07:30 v Komentáře | Top 20 ČR)
- Top 20 ČR: Češi dostali Přání (12.12.2023 07:30 v Komentáře | Top 20 ČR)
- Top 20 ČR: Napoleon se drží na špici (05.12.2023 07:30 v Komentáře | Top 20 ČR)
- TV tipy: Beavis a Butt-head drží slovo a vyráží do útoku (01.12.2023 07:30 v Radar | TV tipy)
- Top 20 ČR: česká kina ovládl Napoleon (28.11.2023 07:30 v Komentáře | Top 20 ČR)
- Top 20 ČR: Trollové ovládli kina (21.11.2023 07:30 v Komentáře | Top 20 ČR)
- TV tipy: Princezna zakletá v čase natáčí banger na planetě opic (17.11.2023 07:30 v Radar | TV tipy)
- Kinopremiéry: Trollové se účastní Hunger Games a poznávají její tělo (15.11.2023 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- TV tipy: Baby Driver veze Spider-Mana a Anastázii do paralelních světů (21.07.2023 07:30 v Radar | TV tipy)
- TV tipy: Na konferenci se napsaly dopisy pro Paula Morrisseye a rozhodlo o okupaci (16.06.2023 07:30 v Radar | TV tipy)
- Kinopremiéry: Malá mořská víla stojí v cestě na Svatou horu (24.05.2023 07:30 v Radar | Kinopremiéry)
- TV tipy: Bojovník s peklem je rudý kapitán, který utíká do bezpečí (14.04.2023 07:30 v Radar | TV tipy)
- Recenze: Drama Služka je skromnější, ale na slovensko-české poměry trochu jiné drama (19.03.2023 10:30 v Recenze | Premiéry)
- Kinopremiéry: Bastard Shazam se služkou skládají reparát, který se mění ve velké nic (15.03.2023 07:30 v Radar | Kinopremiéry)

PREMIÉRA TÝDNE   09/2024

Duna: Část druhá
8/10

Snímek Denise Villeneuva zručně převedl mnohovrstevnatou a významově i dějově komplikovanou románovou předlohu do unikátní filmové podoby poctivého blockbusteru, jenž nestojí jen na akčních atrakcích.

AKTUÁLNĚ V KINECH

Kompletní seznam kinopremiér naleznete zde.

TV TIPY

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ FILMY (poslední týden)

NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ OSOBY (poslední týden)

filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
filmserver.cz - o filmech víme vše
©2010-2024 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1804-5529
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe
Zavřít reklamu