Nejde ovšem o žádný zločinecký thriller plný akčních honiček a policejních razií. Pašerák je naopak pomalým a staromódním dramatem s lehkými komediálními prvky, vyprávějícím především o důležitosti rodiny a nutnosti občas zpomalit a vychutnat si kouzlo přítomnosti.
Děj filmu je tudíž tvořen dvěma rovinami. Ta první je velice jednoduchá, předvídatelná a ukotvená v opakujících se sekvencích scén, v nichž se Earl repetitivně schází s mexickými gangstery a jezdí z místa A do místa B s vozem naloženým podezřelými taškami, zatímco po něm pasou agenti FBI z protidrogového oddělení (Bradley Cooper a Michael Peña), kteří se u svého šéfa (Laurence Fishburne) neustále doprošují dalších a dalších šancí na jeho dopadení. V té druhé sledujeme příběh starého muže, který celý život dával přednost práci před rodinou, ledacos kvůli tomu zameškal a myslí si, že když na poslední chvíli začne projevovat trochu zájmu a rozdávat peníze, tak mu bude odpuštěno (což se také stane).
V rámci příběhu je nejasné akorát to, proč kartel Earlovi nepřidělí místo jeho černého pick-upu jiné auto, když vidí, že policie odchytává a prohledává výhradně jen vozidla tohoto typu a této barvy. Kromě toho je ale Pašerák jinak velice přímočarý a koherentní a prakticky v něm není nic dalšího, co by mu šlo vyloženě vytknout, ani herecky, ani dějově. Zároveň ale neobsahuje nic moc, za co by stálo jej zvlášť vyzdvihnout či pochválit.
Ve výsledku je totiž Pašerák poměrně mírný a nevzrušivý jak po stránce dramatické, tak po stránce humoru. Jak dopadne linie s pašováním, se dá odhadnout už na začátku, a za celou dobu se nestane vůbec nic, co by vás jakkoli překvapilo či zvedlo ze židle (ale je to příjemně režírované a poklidné a tudíž vhodné i pro diváky, kteří preferují pomalejší tempo vyprávění). Z komediálního hlediska lze ocenit zejména práci s pár mexickými stereotypy, naopak občasné rasistické nebo cynické Eastwoodovy průpovídky, dávkované jednou za dvacet minut, působí poněkud vyčpěle.[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]










