Českou komedii Ženy v běhu natočil a napsal coby svůj režijní debut scenárista (a nyní i režisér) Martin Horský, mimo jiné autor scénářů k filmům Láska je láska a Život je život (a spolu-autor Bezva ženské na krku). Jde v ní o tři dospělé sestry (Tereza Kostková, Veronika Kubařová a Jenovéfa Boková), které se nechají svojí maminkou (Zlata Adamovská) přemluvit k tomu, aby jí pomohly splnit poslední přání jejich nedávno zesnulého otce – uběhnout maraton – a rozdělí si za tím účelem 42 kilometrů dlouhou trasu na čtyři části, aby mohly celý závod běžet s urnou na zádech jako rodinnou štafetu. Přičemž to běhání je víceméně jenom záminkou pro různé romantické zápletky, jejichž hlavními hrdinkami je ta trojice dcer.
Příběh nejmladší dcery (Jenovéfa Boková), byť sympatický, tak relativně předvídatelný a obyčejný (a méně vtipný než ten první), se zas točí především kolem jejího pozvolna se rodícího romantického vztahu s mladým trenérem (Vladimír Polívka), kterého si pro sebe a své dcery najme její matka, aby je společně učil běhat. Hrdinka je tu za odpůrkyni běhání, která kromě netrénované fyzičky řeší i předchozí poměr se ženatým milencem a pracovní komplikace. Obě zmíněné dějové linie přitom fungují i symbolicky v tom smyslu, že obě ženy toho v nich musejí hodně naběhat nejen při tréninku, nýbrž i z hlediska svých pracovních či rodinných povinností.
Všechny tři příběhy jsou vyprávěny souběžně a na přeskáčku a střetávají se prakticky jen při běžeckých sekvencích, v nichž se všechny tři sestry spolu s maminkou a s trenérem setkávají na tréninku, a pak pochopitelně v závěru při maratonu (postava Zlaty Adamovské se mimo to ve filmu vyskytuje jen okrajově). Je přitom potěšující, že v nich nepanuje žádný zmatek v motivacích nebo činech postav, že herecky je snímek celkově vyvážený a všeobecně vydařený, že i u těch méně povedených vtipů lze alespoň pochopit, v čem měla spočívat jejich pointa, a že děj je přehledný, přiměřeně přímočarý a přitom i dostatečně nosný na to, aby sám o sobě obstál jako náplň celovečerního filmu, protože nic z toho není vždy samozřejmostí a v Ženách v běhu tohle všechno naštěstí funguje dobře.
Jistě, některé vtipy nejsou úplně kvalitní, zvlášť v porovnání s těmi sofistikovanějšími (např. hanbaté narážky na bobry jsou přeci jen příliš primitivní a lacině prvoplánové), a některé příběhové aspekty by bylo lepší vynechat (vyloženě nadbytečná mini-zápletka s krádeží je ve filmu přítomna zřejmě jen kvůli tomu, že jedna z vedlejších postav je policista, ale kromě toho pro její existenci není žádný logický ani dramatický důvod), nicméně to už jsou v podstatě jen detaily.[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]











