Soderbergh se ale tu a tam vrátil zpět ke svým kořenům a k proudu nezávislého levného filmu. Nejblíže se ke svému debutu vrátil v letošním snímku, psychothrilleru Unsane, který natočil velmi levně (rozpočet 1,5 mil. dolarů) a navíc zcela unikátním způsobem celý na iPhone. A tento návrat ke kořenům a ke svému debutu zvláště, protože i Unsane je svým způsobem o "sexu a lžích" natočených na video, mu jen prospěl.
Hlavní hrdinkou je žena jménem Sawyer Valentini (vynikajicí Claire Foy), která se přestěhuje do cizího města kvůli potížím se stalkerem. Jelikož její strach nepomíjí ani v novém místě, Claire se vydá na psychiatrickou kliniku na konzultaci s psycholožkou. Nedopatřením se ale upíše k dobrovolnému 24hodinovému pobytu na klinice, který se ale pomalu změní v nedobrovolné vězení. A co hůře, její stalker David Strine (Joshua Leonard) ji zde v přestrojení za lékaře vyhledá. A Sawyer čeká souboj o holý život.
Psychothriller Nepříčetná je brilantním vybroušeným dílem ve všech směrech. Nepříjemný pocit paranoie, kterým trpí hlavní postava se i díky zvolenému způsobu natáčení na mobilní telefon, který výsledný obraz zkresluje podobně jako rybí oko, jen více zhmotňuje a přenáší na diváka. To, co se děje hlavní hrdince, se tak velmi sugestivně přenáší i na diváka. Její pocity, když se nedobrovolně stane pacientkou, poté, co ji její konzultantka dostatečně neupozorní na to, že co podepisuje, nejsou jen formality, ale souhlas s nastoupením dobrovolné léčby, se více než přesvědčivě přenáší i na diváka.
Když se pak na scéně konečně objeví její fyzický stalker a my už víme, že Sawyer není blázen (dosud jsme o tom ještě mohli pochybovat), rozjede se nefalšovaný psychothriller, v němž musí oběť vyvinout mimořádné úsilí, aby převezla rafinovaného stalkera. Velkým plusem je kromě Soderberghova minimalismu také kvalitní výkon Claire Foy, která předvádí zcela jiný druh herectví než v seriálu The Crown. Dobří jsou také herci ve vedlejších rolích, zvláště ti, kteří představují personál kliniky. Nečekaným překvapením je pak malé cameo Matta Damona.
A i když je Nepříčetná příběhem neoriginální (kolik už bylo natočeno filmů o stalkerech pronásledujích své oběti třebas i na psychiatrickou kliniku?), způsobem zpracování je mimořádně působivý. Soderbergh vytěžil z minimálních nákladů maximální efekt. A jak je vidět, poloha psychothrilleru mu sedí ze všech asi nejlépe. Nepříčetná je tak ve výsledku perfektní "malý" film, kterým Soderbergh dokázal, že na vynikajicí film stačí docela málo, ale musí se to umět.