Pokud chcete v dnešní době udělat seriál z lékařského, policejního anebo hasičského prostředí, potřebujete už v samotném scénáři zajistit tři věci. Zaprvé musí scenárista napsat takové případy, které jsme neviděli v desítkách seriálů a filmů předtím. Zadruhé by měly vzniknout netypické charaktery jednotlivých hlavních hrdinů. A zatřetí musíte hlavní roli napsat sexy třicátníkovi, kterému nedělá problém si rozepnout poklopec a sundat triko, protože diváci navíc se vždycky hodí.
A jelikož 9-1-1 splňuje všechna tato nepsaná pravidla, může směle brázdit televizní obrazovky. Nejedná se o nic výjimečného, klasické čtyřicetiminutové díly prolínají tři příběhové linie. Jednotlivé případy, ke kterým hasiči vyjíždějí. Vztahy mezi jednotlivými členy hasičské posádky. Osobní problémy jednotlivých hlavních hrdinů. Co se týče originality a nápadů ohledně jednotlivých případů, scenáristé si meze nekladli. V první epizodě máme možnost zhlédnout hned tři případy. Z toho je jeden výjimečně originální, tím je dítě spláchnuté v záchodě, druhý méně originální a třetí na zaplácnutí času. Mezitím vyhodí hlavního sexy hrdinu za to, že poté, co zachrání ženu, s ní má na střeše domu pravděpodobně sex. Na konci epizody ale samozřejmě nastoupí zpátky do služby, jelikož by seriál ztratil sledovanost. Jeho postava je totiž jediná, jejíž charakter je alespoň zajímavý a zábavný. Pozitivem seriálu je také to, že nabízí i komické situace. Ryan Murphy je úspěšný seriálový režisér a scenárista. Má na kontě i American Crime Story, která před pár dny odstartovala druhou sérii. 9-1-1 však nerežíroval on, ale jeho spolupracovník Bradley Buecker. Za kamerou stál Gavin Kelly. Oba zmiňovaní pracovali i na Murphyho dosud nejúspěšnější sérii American Horror Story. V seriálu hrají Oliver Stark, Peter Krause anebo Angela Bassett. 9-1-1 nenabízí něco závratně nového a nevídaného. Nedá se ale na druhou stranu říct, že by se nepovedl. Má vcelku slušně vystavěný příběh, který koření vtipné a zajímavé dialogy. Jediné, co mu chybí, je ale spád.